Ik zit bij Eneco en gebeurde iets schandalig...
Ik verhuisde en gaf mijn meterstanden door... In mijn nieuwe huis bleef ik bij Eneco.
Ik kreeg 950 euro terug omdat ik per maand 150 euro betaalde, terwijl ik nooit thuis was. Ik had niet eens een verwarming, dus het was al belachelijk, dat termijnbedrag, maar dat heb ik laten zitten... Ik zou het toch terugkrijgen... En inderdaad, € 950,- in januari ..
Nu, deze maand, werd er in eens 500 euro van mijn rekening gehaald, zonder brief of wat dan ook... Dat had Eneco naar het oude adres gestuurd. Dus ik bel de klantenservice, wordt er gezegd dat ik de verkeerde meterstanden had doorgegeven, dus nu moet ik 500 euro teruggeven... Van die €950,- (die natuurlijk al LANG op is)
Het belachelijke is, dat ik dus foto's heb gemaakt en dat ik kan bewijzen dat ik de juiste standen heb doorgegeven.
Maar stel je nou voor dat ik dat niet gedaan had, dan hadden ze zomaar geld van mij kunnen pikken... Is toch raar? Ik zit eraan te denken om een rechtszaak aan te spannen, aangezien ze gewoon zomaar iets bedenken en dan moet IK bewijzen dat ze liegen... Ik ontspring de dans nu, omdat ik het toevallig kan bewijzen, maar op de een of andere manier ben ik er heel erg boos over en ik vermoed dat er iets onzuivers aan de hand is.
Ik vraag me af bij hoeveel mensen ze op deze manier geld hebben kunnen nemen.
Het is een beetje hetzelfde als je gaat afrekenen bij een benzine pomp, en dat ze bij de kassa zeggen: "Dat is dan 300 euro." En dat jij dan zegt: "Huh?! zoveel heb ik niet getankt!" En dat zij dan zeggen: "Bewijs maar..."
Dat kan je niet... dus jij betaald € 300,-... Kan je het wel bewijzen, dan zeggen ze: "Oh sorry, je hebt gelijk, 50 euro alsjeblieft".
Wat denken jullie hierover? Zal ik juridische stappen ondernemen of zeggen jullie: Laar maar zitten...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervelende ervaring met Eneco
Vervelende ervaring met Eneco
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2014 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast, ongefundeerd woord gebruikt
Reden: Topic titel aangepast, ongefundeerd woord gebruikt
Re: Vervelende ervaring met Eneco
wel eens van storneren gehoord?
Ja dat heb ik ook gedaan natuurlijk...
Ik heb Eneco niks betaald.
Ik draai geen verliezen, het is alleen hun tactiek die mij niet aanstaat en die ik illegaal zou willen noemen.
Ik heb Eneco niks betaald.
Ik draai geen verliezen, het is alleen hun tactiek die mij niet aanstaat en die ik illegaal zou willen noemen.
Zou het wellicht ook een administratieve fout kunnen zijn?Loupland schreef:Ik draai geen verliezen, het is alleen hun tactiek die mij niet aanstaat en die ik illegaal zou willen noemen.
U geeft zelf aan dat er nog een verhuizing tussendoor zat. Ik weet niet wie de netbeheerder is, maar die zit er ook nog tussen i.v.m. de eindafrekening.
U heeft foto's en dat is prima natuurlijk, nou dan stuur je die toch op.
Om het nu meteen Vuil spel te noemen is schromelijk overdreven.
Als u niet wilt dat er automatisch wordt afgeschreven, dan kunt u die machtiging intrekken.
Ik laat zo min mogelijk automatisch afschrijven, dus daar machtig ik ze dan ook niet toe.
Juridische stappen lijken mij heel zwaar overdreven, een rechter verlangt dat u het eerst probeert zelf op te lossen met de leverancier.
Als Eneco u niet aanstaat kunt u overstappen naar een leverancier die u wel aanstaat, toch?