Pagina 1 van 1
Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 11 sep 2014 12:36
door mcleaver
Mijn alleeerste poging om YellowBrick te gebruiken was op 2 augustus in Amsterdam, in de Nieuwpoortstraat. Ik heb de iPhone app ingesteld en ben 5 minuten in een winkel geweest in de Nieuwpoortstraat. Ik heb om 15:36 afgerekend en ben terug gelopen naar mijn auto aan de overkant. Ik heb gekeken op mijn iPhone om de YellowBrick te stoppen maar kreeg een error message te zien - dat mijn parkeeropdracht niet gelukt was. Ik maakte me zorgen dat ik in die vijf minuten een bon zou hebben gehad omdat dat toevallig ook de straat was waar Cition gehuisvest is.
Maar een maand later kreeg ik een factuur: YellowBrick had mij 18,08 euro parkeergeld berekent van 15:28 tot de volgende ochtend terwijl ik om 15:38 - binnen tien minuten - al weg was. Blijkbaar was de transactie toch gestart - ondanks de error message.
Nu zegt YellowBrick: "Wat vervelend dat u in de veronderstelling was dat u de transactie heeft gestopt." Dat was het.
Ook niet relevant - ik was namelijk in de veronderstelling, dankzij de ANWB app, dat de transactie nooit gestart was.
Re: Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 28 nov 2014 12:11
door C de Vos
door C de Vos
Met belangstelling las ik het bericht van mcleaver, ik ben er ook achter gekomen dat Yellowbrick de zaak flest.Deze week heb ik geparkeerd bij zuidplein in Rotterdam hooguit een half uur. Zoals gewoonlijk heb ik me netjes afgemeld met de gedachte dat dit inderdaad gebeurd was.Een paar uur later parkeerde ik
op een locatie achter de Goudse singel en melde ik mij opnieuw aan bij yellowbrick . Het eerste wat ik hoorde was ,, om het bricken te stoppen toets een: Dat betekende dus dat de parkeertijd van de vorige locatie bij zuidplein nog doorliep. Inmiddels waren er zo,n twee uren gepasseerd. Ik heb toen het klantenservicenummer gebeld en me alsnog af laten melden maar dan ben je ruim twee uur verder. Toen ik hierover belde kreeg ik te horen dat ik de parkeertijd via een uitdraai van mijn telefoonrekening waar de tijd tussen aan en afmelden op vermeld staat , dat ik zo mischien nog wel wat geld terug kan krijgen .Van de week heb ik de nota van yellowbrick vergeleken met mijn telefoon rekening van de maand oktober, en wat blijkt nu, yellowbrick heeft veel te veel gedeclareerd er was zelfs een locatie bij waar men meer dan 6uur teveel gerekend had.
Re: Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 28 nov 2014 12:38
door encore
als iedereen nou eens gewoon ophoudt met het gebruik van dat soort dingen. Gewoon zelf betalen bij een paal of een kassa. Die yellobrick en co doen het niet voor niets, dus betaal je meer. En als het mis gaat heb je er een probleem bij.
Hier in het dorp is ook zo'n systeem. Wat men blijkbaar niet begrijpt is dat bij het gebruik van de stadspasparkerenpas al meteen € 0,24 in rekening wordt gebracht. Vanwege dat gebruik.
Re: Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 28 nov 2014 13:39
door mcleaver
encore schreef:Hier in het dorp is ook zo'n systeem. Wat men blijkbaar niet begrijpt is dat bij het gebruik van de stadspasparkerenpas al meteen € 0,24 in rekening wordt gebracht. Vanwege dat gebruik.
Het kost natuurlijk meer dan 24 cent om zo een paal te vinden en heen en weer te lopen. En bijna altijd stop je teveel in de machine... en laat dus een half uur ofzo aan parkeergeld liggen. Dus via de paal betalen is vaak/meestal duurder.
Re: Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 28 nov 2014 23:02
door dhc
encore schreef:als iedereen nou eens gewoon ophoudt met het gebruik van dat soort dingen. Gewoon zelf betalen bij een paal of een kassa. Die yellobrick en co doen het niet voor niets, dus betaal je meer. En als het mis gaat heb je er een probleem bij.
Hier in het dorp is ook zo'n systeem. Wat men blijkbaar niet begrijpt is dat bij het gebruik van de stadspasparkerenpas al meteen € 0,24 in rekening wordt gebracht. Vanwege dat gebruik.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik gebruik al bijna een jaar parkmobile en ben zeer content. Werkt perfect en geen gedoe met muntjes...en inderdaad betaal ik een paar stuivers voor de service maar dat heb ik er graag voor over.
Re: Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 06 okt 2015 11:49
door Ger520412157
In juli 2015 wilde ik parkeren in het Centrum van Utrecht voor de éérste x via YellowBrick.
Na aanmelding werd ik welkom geheten op een parkeerplaats in Rotterdam ?
Binnen 30 seconden de transactie direct geannuleerd, ook direct telefonisch contact opgenomen met YellowBrick en deze vonde het heel vervelend om te horen, maar konden daar niets aan veranderen.
Toen heb ik maar ergens anders geparkeerd en een papieren kaartje uit de parkeerautomaat achter mijn raam gelegd.
Te tweede x in augustus 2015 wilde ik parkeren in Almere Buiten en daar werd ik door YelloBrick welkom geheten in Nijmegen ?
Ook direct weer binnen 30 seconden de transactie geannuleerd en telefonisch doorgegeven dat dit nu de tweede x is dat dit fout gaat.
Toen kreeg ik de rekening van juli van € 5,00 en van augustus € 3,35 ? Bij navraag was dat bedrag opgebouwd uit het starttarief en parkeerbelasting voor de stad Rotterdam en Nijmegen, hoezo ... Ik stond in Utrecht en daarna in Almere Buiten !!! En beide keren niet langer dan 30 seconden ?????
Parkeren via de geldautomaat is goedkoper, daar betaal je geen starttarief van € 5,00
Re: Onterechte kosten bij Yellowbrick
Geplaatst: 06 okt 2015 11:51
door Ger520412157
De slogan,
Ga toch Bricken ...
Is voor mij niet meer te Slikken