In maart 2014 zag ik op Facebook een banner voor een midweek Slagharen. Nieuwsgierig gemaakt hierdoor klikte ik erop en kwam op de website van vakantieveilingen. Ik besloot een bod uit te brengen. Hiervoor kon ik accepteren dat ik inlogde via mijn facebookaccount.
Na de laatste seconde kwam niet in beeld wie de veiling gewonnen had. Ik keek nog even in "mijn gewonnen veilingen" maar zag er ook niets staan.
Nu een half jaar later, krijg ik via de post een aanmaning van intrum Justitia. Te betalen binnen 5 dagen een bedrag van 204,07 euro. Bedrag is inclusief incasso- en rentekosten á 49,07 euro.
Gebeld met vakantieveilingen. Zij lieten me weten dat ik een bevestiging van mijn gewonnen veiling gehad heb op het emailadres dat is gekoppeld aan Facebook. Dit mailadres word door mij behalve als inlogadres voor facebook niet gebruikt. Op vakantieveilingen log ik in via een emailadres dat ik gebruik.
Het werd me duidelijk dat de fout dus bij mij lag. Echter, ik vind het niet netjes van Vakantieveilingen dat zij geen contact met mij opgenomen hebben door mij schriftelijk of telefonisch een herinnering te sturen. Ook intrum justitia heeft dat niet gedaan. Zij hebben 1 mailtje gestuurd zie ik nu en dat was op 18 april 2014.
Ik kan dus geen gebruik meer maken van mijn gewonnen arrangement en dien het verschuldigde bedrag inclusief incassokosten te betalen. Nogmaals, ik erken mijn fout, maar de afhandeling vind ik niet netjes.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantieveilingen "foutje bedankt"
Re: Vakantieveilingen "foutje bedankt"
U bent akkoord gegaan met hun voorwaarden, waarin de procedure bij niet betalen staat.
Wettelijk hoeven ze maar 1 aanmaning te sturen voordat ze een incassobureau inschakelen en nee ze hoeven niet alle moeite te doen dit via de post of telefonisch te doen.
Ook staat er in de voorwaarden dat het enige tijd kan duren voordat een "gewonnen" veiling bij je gewonnen veilingen komt te staan.
Helaas voor u zult u de kosten moeten betalen.
Wettelijk hoeven ze maar 1 aanmaning te sturen voordat ze een incassobureau inschakelen en nee ze hoeven niet alle moeite te doen dit via de post of telefonisch te doen.
Ook staat er in de voorwaarden dat het enige tijd kan duren voordat een "gewonnen" veiling bij je gewonnen veilingen komt te staan.
Helaas voor u zult u de kosten moeten betalen.
U geeft aan dat u een mail op 18 april 2014 heeft ontvangen. Wat stond hier in?
als je ergens inlogt via je Facebook-account, dan gaat logischerwijs de communicatie ook via de mail die gelinkt is aan dat Facebook-account. Dus dat je dat niet in de gaten had is helaas je eigen schuld. Ook eindigt mail van VV erg vaak in een Spam-folder. Zeker als je het mailaccount niet aktief gebruikt. En die Spam-folders worden eens in de zoveel tijd geleegd. Kan is erg groot dus dat je wel mail hebt gehad, maar die zijn ongelezen gewist. Zonde. En nu achteraf is het erg moeilijk het hele correcte verhaal boven water te krijgen natuurlijk. En bij de klantenservice van VV hebben ze natuurlijk allang alle smoezen al gehoord van mensen die liever niet willen betalen.
Probleem nu is dat de vordering is afgekocht door IntrumJ en VV niets meer met je te maken heeft.
Ik denk eerlijk gezegd dat betalen de beste optie is, hoezeer ik ook tegen incasso-bureaus ben. Maar door je ( onbewuste ) nalatigheid heb je alles op zijn beloop laten gaan en dit is waar het eindigt.
Succes.
Probleem nu is dat de vordering is afgekocht door IntrumJ en VV niets meer met je te maken heeft.
Ik denk eerlijk gezegd dat betalen de beste optie is, hoezeer ik ook tegen incasso-bureaus ben. Maar door je ( onbewuste ) nalatigheid heb je alles op zijn beloop laten gaan en dit is waar het eindigt.
Succes.
Nogmaals, ik erken mijn fout. Ik heb (hoe pijnlijk ook) de vordering direct betaald.
Ik heb daarna gebeld met vakantiepark Slagharen. Zij toonden begrip voor de situatie en gaven aan naar een oplossing te zoeken mits ik de vouchercode aan hen kon doorgeven. Ik heb daarop vakantieveilingen gebeld. Zij meldden mij dat ik de voucher zou krijgen zodra de betaling verwerkt zou zijn.
Op 15 september krijg ik een telefoontje van vakantieveilingen dat zij mij de voucher niet meer kunnen verstrekken. Ook na uitleg toonden zij geen enkel begrip. Ik meen recht te hebben op de voucher aangezien ik hiervoor betaald heb. Ik heb de consumentenautoriteit benaderd. Zij zoeken het voor me uit.
Mag ik vakantieveilingen alvast nomineren voor een zeer koude douche?
Ik heb daarna gebeld met vakantiepark Slagharen. Zij toonden begrip voor de situatie en gaven aan naar een oplossing te zoeken mits ik de vouchercode aan hen kon doorgeven. Ik heb daarop vakantieveilingen gebeld. Zij meldden mij dat ik de voucher zou krijgen zodra de betaling verwerkt zou zijn.
Op 15 september krijg ik een telefoontje van vakantieveilingen dat zij mij de voucher niet meer kunnen verstrekken. Ook na uitleg toonden zij geen enkel begrip. Ik meen recht te hebben op de voucher aangezien ik hiervoor betaald heb. Ik heb de consumentenautoriteit benaderd. Zij zoeken het voor me uit.
Tom 2980 schreef:Nogmaals, ik erken mijn fout. Ik heb (hoe pijnlijk ook) de vordering direct betaald.
waarom?, Ts gaat in de fout, wat is een koude douche?