Als de trein niet komt bij of vertraging heeft, krijg je je geld niet terug bij Syntus. Ze schrijven : krachtens de algemene voorwaarden openbaar stads- en streekvervoer is Syntus niet wettelijk aansprakelijk voor schade ontstaan door vertraging, door welke oorzaak dan ook voor, tijdens of na het vervoer, opgetreden, dan wel is veroorzaakt door welke afwijking dan ook van de dienstregeling.
Verderop in de brief staat:
Syntus kent daarnaast geen 'geld terug bij vertraging regeling' ....
Dat is toch gewoon geld verdienen met een dienst die niet verleend wordt?!! Bij het perron hangt wel een bord dat je alleen op het perron mag komen met een geldig treinkaartje. Dus je stempelt je kaartje en hoopt dat er een trein komt. Komt ie niet is je geld dus weg!!
In mijn geval ging het om een retourtje van rond de E5,--. Bovendien had ik de kosten van vervangend vervoer.
Kan dat zomaar?!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen geld terug bij vertraging of helemaal geen trein!!
Re: geen geld terug bij vertraging of helemaal geen trein!!
Ja, dat kan. Syntus valt niet onder de Algemene Voorwaarden van de NS, waaronder ook de regeling "Geld terug bij Vertraging" onder valt.
Syntus valt onder de Algemene voorwaarden van het stads- en streekvervoer (in te zien op www.ov-info.nl). Hierin staat ook vermeld dat een vervoersbedrijf niet aansprakelijk is voor schade veroorzaakt het uitvallen of vertraagd rijden van treinen of bussen.
Ik kan me voorstellen dat het zuur is, maar het staat zo in de voorwaarden. Wat misschien nog wil helpen is telefonisch contact opnemen met de Syntus-klantenservice op 0314-350111 tijdens kantooruren, uit eigen ervaring weet ik dat klachten, veroorzaakt door Syntus zelf, redelijk goed worden afgehandeld.
Syntus valt onder de Algemene voorwaarden van het stads- en streekvervoer (in te zien op www.ov-info.nl). Hierin staat ook vermeld dat een vervoersbedrijf niet aansprakelijk is voor schade veroorzaakt het uitvallen of vertraagd rijden van treinen of bussen.
Ik kan me voorstellen dat het zuur is, maar het staat zo in de voorwaarden. Wat misschien nog wil helpen is telefonisch contact opnemen met de Syntus-klantenservice op 0314-350111 tijdens kantooruren, uit eigen ervaring weet ik dat klachten, veroorzaakt door Syntus zelf, redelijk goed worden afgehandeld.