Pagina 1 van 1

Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 13 sep 2014 22:41
door megatron29
Zijn er meerdere mensen die vinden dat de afleveringskosten voor auto's te hoog zijn? Ik bedoel het is eigenlijk alleen maar om de auto goedkoper te laten lijken. Als je de kleine lettertjes leest dan schrik je van de werkelijke prijs van de auto.
Ik bedoel 695 Euro afleveringskosten? Kom op zeg. En als je vraagt waarom. Dan krijg je een verhaal dat de garantie gedekt moet worden. Uhm ok?
Beurt? Ja zeker. Even olie checken en klaar. Overschrijven auto? 10 Euro...Dus steken ze ongeveer 400 Euro in hun zak in het ergste geval. Ze zouden die afleveringskosten moeten afschaffen. Het is gewoon een goedkope truc om mensen te lokken. Gelukkig ben ik er niet in getrapt. Alhoewel het erg irritant is.
Iemand anders ook zulke ervaringen gehad?

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 13 sep 2014 22:47
door eddymcfreddy1
Als de afleveringskosten worden afgeschaft, gaat de prijs wel omhoog. Per saldo betaalt u dus gewoon nog steeds hetzelfde. De afleverkosten zijn er voornamelijk om te adverteren met een lagere prijs. Net als die goedkope vliegreizen, waarbij na boeking allerlei kosten bij komen.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 13 sep 2014 23:13
door encore
mijn vriendin heeft een Tesla gekocht en moest meer dan 200 euri betalen voor een volle tank :shock:

lol

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 13 sep 2014 23:29
door prem
Haha

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 13 sep 2014 23:34
door megatron29
eddymcfreddy1 schreef:Als de afleveringskosten worden afgeschaft, gaat de prijs wel omhoog. Per saldo betaalt u dus gewoon nog steeds hetzelfde. De afleverkosten zijn er voornamelijk om te adverteren met een lagere prijs. Net als die goedkope vliegreizen, waarbij na boeking allerlei kosten bij komen.
Ja dat had ik dus al in mijn post geschreven.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 09:21
door smilie
Er zijn wel enkele handelingen welke in de afleverkosten inbegrepen zijn.
Denk aan zogenaamde nul-beurt; verder dient auto van allerlei transport bescherming verpakkingen vrij gemaakt te worden (bijvoorbeeld schokdemper beschermers, deur beschermers, interieur beschermers en noem maar op).

Tevens, afhankelijk van de model / opties dienen enkele zaken omgezet te worden voor NL markt, bijvoorbeeld taal, navigatie e.d. Auto wordt ook nog eens gepoetst want tijdens transport op het vrachtwagen is het niet echt beschermd, brandstof erin...

Dus het zijn niet alleen 2 simpele administratieve handelingen.

En inderdaad - het is ook voor een (groot) deel marketing om de advertentie prijs lager te houden.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 09:26
door 16again
eddymcfreddy1 schreef:Als de afleveringskosten worden afgeschaft, gaat de prijs wel omhoog. Per saldo betaalt u dus gewoon nog steeds hetzelfde.
Over afleveringskosten betaal je geen BPM, over de auto wel.
Zo redenerend, kan je stellen dat het juist gunstig is de autoprijs omlaag te gooien, en hoge afleverkosten te betalen.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 12:20
door v.d.Heyden
Afleveringskosten op een nieuwe auto kan ik nog wel begrijpen. Afleveringskosten van > 500,= tot wel 900,= op een gebruikte auto zijn nauwelijks uit te leggen en inderdaad enkel om de geadverteerde prijs lager te houden om zo hoger in de zoekresultaten te komen. Iedereen zoekt toch op de laagste prijs.
Zo zijn de afleveringskosten gewoon een onderdeel van de winstmarge.

v.d.Heyden

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 14:17
door 16again
snuffel1 schreef: 9 van de 10 keer moet er een financiering geregeld worden, al dit soort zaken zijn bij de afleveringskosten inbegrepen.
Financiering hoort m.i. niet bij afleveringskosten te zitten:
Je kan de auto kopen zonder financiering, en dit heeft niets te maken met rijklaar maken.

De financiering is gewoon een extra product (lening) waar al genoeg op verdiend wordt.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 14:58
door kweenie
9 op de 10 auto's met financiering?? Is dat niet een beetje overdreven?
Wat de andere acties betreft, lijken mij dat zaken die bij ieder ander product gewoon bij de prijs in zouden zitten. Beetje belachelijk dat je extra zou moeten betalen voor zaken die ervoor zorgen dat een product normaal kan functioneren.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 15:23
door Spuiter
Wat een gezever of betalen jullie klakkeloos de vraagprijs incl. afleverings kosten?

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 14 sep 2014 19:02
door megatron29
Hallo allemaal het betrof een occasion btw. Eentje die 6995 Euro moest kosten. Dealer heeft nu prijs aangepast naar boven, dus prijs gemaakt inclusief rijklaar maken. Vind ik op zich wel netjes. En niet misleidend!
Alhoewel ik in het vervolg maar niet meer naar een dealer ga. Ik ben helemaal afgekoeld. :(

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 15 sep 2014 17:56
door megatron29
Hihi dealer heeft prijs weer naar beneden bijgesteld dus zonder rijklaarkosten.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 15 sep 2014 19:48
door trail46
encore schreef:mijn vriendin heeft een Tesla gekocht en moest meer dan 200 euri betalen voor een volle tank :shock:

lol
Welnee, die €200.- waren voor de 400 Kilometer lange stroomkabel.. :mrgreen:

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 16 sep 2014 10:14
door peteroo
De marges op tweedehands auto's schijnen echt schrikbarend laag te zijn. Ze adverteren met een lage prijs en halen dan de marge uit afleveringskosten, die op zich natuurlijk een wassen neus zijn bij veel tweedehands auto's.
En autohandelaren en garages weten natuurlijk dat het eerste waar de gemiddelde autokoper naar kijkt de laagste prijs is. Vervolgens verstoppen ze die kosten rijklaar maken ergens in de advertentie.

Een garagist die ik laatst sprak -toen mijn auto helaas een levensreddende ingreep nodig had- mopperde dat goede tweedehands auto's steeds moeilijker zijn te vinden. Door de crisis rijden mensen langer door zonder goed onderhoud. Ze laten alleen het hoogstnoodzakelijke doen en ruilen de auto in als het echt niet meer gaat. Die belandt bij de handelaar, die er vaak niet naar om kijkt of hooguit een paar ingrepen laat doen om 'm door de apk te slepen.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 25 sep 2014 22:13
door Veldt01
Is ook niet zo gek dat mensen door blijven rijden als je ziet wat voor waardeloze prijzen door de "handel" voor gewilde tweedehands modellen worden geboden (en de rest levert helemaal niets meer op) is het ook wel logisch dat mensen goede auto's door blijven rijden tot ze kuren krijgen en enkel de modellen met ellende met veel verlies willen verkopen.
Als je ziet wat voor ex schade ellende uit het Buitenland in Nederland wordt gedumpt (daar is kennelijk nog wel marge op te maken) aangevuld met de jonge inruil met problemen is gewoon nieuw kopen en heel lang doorrijden nog niet eens zo'n slechte strategie.

Re: Afleveringskosten stijgen de pan uit.

Geplaatst: 26 sep 2014 11:37
door peteroo
Dat laatste zal ik zeker onderschrijven, maar veel mensen hebben geen geld voor een nieuwe auto. Bovendien doen de meeste mensen een nieuwe auto na een jaar of wat weg, op aanraden of aandringen van de dealer 'want er zitten kosten aan te komen'. Dus kopen ze weer een nieuwe of bijna nieuwe auto. De inruilwagen wordt vervolgens weer te koop aangeboden, maar wat er aan is gebeurd is altijd de vraag.

Het leeuwendeel van de garagekosten komt voor rekening van het werkplaatstarief, kortom de uren werk. Dat maakt een goede tweedehands auto bij een vakgarage veel duurder dan de blinkend gepoetste aanbieding bij de handelaar op het bedrijventerrein met dubieuze apk.