LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 lekke banden in 3 dagen?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Ridder777

3 lekke banden in 3 dagen?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede avond beste forumgenoten,
Ik had woensdag een lekke band van mijn fiets (achterband) en ik bracht hem naar de fietsenmaker, ik vertelde: doe maar een nieuwe binnenband erin zetten, dus niet plakker.
De volgende dag opgehaald, en donderdag avond weer lekke band (achterband) ik ben teruggegaan en het bleek er zat een steentje in mijn achterband en de band is weer vervangen de binnenband natuurlijk, en ik hoefde niks te betalen. Nu is mijn band weer lek geraakt.
Heeft er iemand tips?
ik fiets normaal en ik neem niemand achterop.
zal het helpen als ik er ook een nieuwe buitenband op laat zetten?

crazyme

Re: 3 lekke banden in 3 dagen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ja

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dikke kans dat er een steentje of een spijkertje in de achterband vast zit. Dat is iets wat ik standaard controleer bij een lekke band. Maar het zou ook kunnen dat je een niet al te goede kwaliteit banden hebt (en het merk zegt tegenwoordig heus niet zoveel meer).

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Dikke kans dat er een steentje of een spijkertje in de achterband vast zit. Dat is iets wat ik standaard controleer bij een lekke band. Maar het zou ook kunnen dat je een niet al te goede kwaliteit banden hebt (en het merk zegt tegenwoordig heus niet zoveel meer).
Drie keer een lekke band, dan is deze bovengenoemde optie vast een zeker van toepassing.
Buitenband controleren en voorwerp verwijderen, dan hoefje geen nieuwe buitenband te kopen.

Wat ik niet kan begrijpen, dat de fietsenmaker dit niet heeft gecontroleerd.
Om deze zou ik persoonlijk een grote boog maken, ofwel ik dit soort klusjes zelf maak.

Mijn advies:
Koop een Anti lek band, dan ben je er van af, mits je het voorwerp uit de buitenband hebt verwijderd.

Ridder777

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel iets mee.
Groetjes

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het kan ook door versleten of uitgedroogd velglint komen, of een beschadiging van de velg.

Gesloten