's avonds nooit aansluiting
Geplaatst: 09 mar 2004 10:49
Hoe krijg je meer mensen in bus en trein?
1. Prijs goedkoper
2. Snelle aansluiting
3. Hogere frequentie
4. Tot later 's avonds doorrijden.
Ik erger me gruwelijk aan veel aansluitingen (vooral 's avonds en in het weekend.) De sneltrein Zwolle-Deventer-Arnhem en de intercity Amsterdam - Arnhem sluiten 's avonds en in op zondag totaal niet aan op de meeste stadsbussen in Arnhem. De meeste vertrekken namelijk van het busstation precies op het moment dat de trein aankomt (bijv. lijn 7 naar Rijkerswoerd). Ze rijden dus net voor je neus weg en je moet een half uur wachten in het tochthol dat busstation heet.
Is dit nu pesterij of gewoon ongeïnteresseerdheid in de klant? Waarom niet 5 minuten later vertrekken, dan sluiten ze mooi aan op vrijwel alle treinen. Wat is dit toch? Waar ik Deventer -Arnhem Zuid met de auto afleg in 50 minuten, reis ik met trein en bus liefst 1 uur en 28 minuten!!
Als het nu aansloot kan het openbaar vervoer goed concurreren met de auto, maar ja die kans laten NS en Connexxion liggen.
En vooral 's avonds is dat belangrijk.
1. Prijs goedkoper
2. Snelle aansluiting
3. Hogere frequentie
4. Tot later 's avonds doorrijden.
Ik erger me gruwelijk aan veel aansluitingen (vooral 's avonds en in het weekend.) De sneltrein Zwolle-Deventer-Arnhem en de intercity Amsterdam - Arnhem sluiten 's avonds en in op zondag totaal niet aan op de meeste stadsbussen in Arnhem. De meeste vertrekken namelijk van het busstation precies op het moment dat de trein aankomt (bijv. lijn 7 naar Rijkerswoerd). Ze rijden dus net voor je neus weg en je moet een half uur wachten in het tochthol dat busstation heet.
Is dit nu pesterij of gewoon ongeïnteresseerdheid in de klant? Waarom niet 5 minuten later vertrekken, dan sluiten ze mooi aan op vrijwel alle treinen. Wat is dit toch? Waar ik Deventer -Arnhem Zuid met de auto afleg in 50 minuten, reis ik met trein en bus liefst 1 uur en 28 minuten!!
Als het nu aansloot kan het openbaar vervoer goed concurreren met de auto, maar ja die kans laten NS en Connexxion liggen.
En vooral 's avonds is dat belangrijk.