Bol.com annuleert bestelling om verkeerde verkoopprijs
Geplaatst: 18 sep 2014 04:50
Ik heb afgelopen weekend (14/9) een bestelling gedaan bij www.Bol.com voor een computerscherm, en deze is door Bol.com geannuleerd op 17 september omdat de verkoopprijs niet zou kloppen.
Ik was opzoek naar een nieuw computer scherm/monitor en had diverse merken en modellen vergeleken op gewenste specificaties en verkoopprijzen. Uiteindelijk kwam ik een monitor tegen die voldeed, en ook nog eens leuk geprijsd was bij Bol.com
De monitor werd bij Bol.com aangeboden voor een verkoopprijs was 285,00 euro. En dat was een mooie aanbieding in vergelijk met de gemiddeld prijs van 450,00 euro bij andere aanbieders(webwinkels). Het enige nadeel was dat de levertijd bij en door Bol.com 3 tot 4 weken zou zijn. Maar voor een prijsverschil van 165,00 euro (36% korting) wil ik wel 4 weken wachten.
In eerste instantie was ik wel huiverig om de bestelling te doen, omdat het zo een groot prijsverschil was. Maar ik heb uiteindelijk de aankoop en bestelling gedaan omdat ik ervan overtuigd was dat het een actieprijs zou zijn.
Bol.com maakt momenteel reclame met korting tot 60% op diverse artikelen (waaronder elektronica), de levertijd is vrij lang in vergelijk met directe of kortere levertijd bij andere aanbieders. En op o.a. twee prijsvergelijking/computer websites is te zien dat bij het prijsverloop van de monitor, deze dit jaar 2 maal eerder onder de 300,00 euro is aangeboden.
Bol.com heeft de bestelling dus geannuleerd en de koopovereenkomst ontbonden met de rede een verkeerde verkoopprijs, en beroept zich op artikel lid 4.2 van hun Algemene Verkoopvoorwaarden.
-------
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
--------
Bol.com beweerd dat de aangeboden prijs een kennelijke vergissing is, en dat dit ook voor mij overduidelijk geweest had moeten zijn. Ik ben het hiermee dus niet eens omdat ik vooraf aan de bestelling informatie heb verzameld m.b.t. de prijs om de aankoop daadwerkelijk te doen.
Ik ga een koopovereenkomst aan met Bol.com maar op deze wijze kan bol.com met hun artikel 4.2 onder elke koopovereenkomst uitkomen als ze dat willen.
Kan ik op een of andere wijze in beroep gaan tegen deze eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst door bol.com?
Ik wil de computer monitor uiteraard voor de origineel aangeboden prijs van 285.00 euro hebben, het geld hebben ze al.
Hopelijk kan iemand mij voorzien van bruikbare informatie om de eenzijdige annulering van de bestelling door Bol.com nietig te verklaren.
Ik was opzoek naar een nieuw computer scherm/monitor en had diverse merken en modellen vergeleken op gewenste specificaties en verkoopprijzen. Uiteindelijk kwam ik een monitor tegen die voldeed, en ook nog eens leuk geprijsd was bij Bol.com
De monitor werd bij Bol.com aangeboden voor een verkoopprijs was 285,00 euro. En dat was een mooie aanbieding in vergelijk met de gemiddeld prijs van 450,00 euro bij andere aanbieders(webwinkels). Het enige nadeel was dat de levertijd bij en door Bol.com 3 tot 4 weken zou zijn. Maar voor een prijsverschil van 165,00 euro (36% korting) wil ik wel 4 weken wachten.
In eerste instantie was ik wel huiverig om de bestelling te doen, omdat het zo een groot prijsverschil was. Maar ik heb uiteindelijk de aankoop en bestelling gedaan omdat ik ervan overtuigd was dat het een actieprijs zou zijn.
Bol.com maakt momenteel reclame met korting tot 60% op diverse artikelen (waaronder elektronica), de levertijd is vrij lang in vergelijk met directe of kortere levertijd bij andere aanbieders. En op o.a. twee prijsvergelijking/computer websites is te zien dat bij het prijsverloop van de monitor, deze dit jaar 2 maal eerder onder de 300,00 euro is aangeboden.
Bol.com heeft de bestelling dus geannuleerd en de koopovereenkomst ontbonden met de rede een verkeerde verkoopprijs, en beroept zich op artikel lid 4.2 van hun Algemene Verkoopvoorwaarden.
-------
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
--------
Bol.com beweerd dat de aangeboden prijs een kennelijke vergissing is, en dat dit ook voor mij overduidelijk geweest had moeten zijn. Ik ben het hiermee dus niet eens omdat ik vooraf aan de bestelling informatie heb verzameld m.b.t. de prijs om de aankoop daadwerkelijk te doen.
Ik ga een koopovereenkomst aan met Bol.com maar op deze wijze kan bol.com met hun artikel 4.2 onder elke koopovereenkomst uitkomen als ze dat willen.
Kan ik op een of andere wijze in beroep gaan tegen deze eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst door bol.com?
Ik wil de computer monitor uiteraard voor de origineel aangeboden prijs van 285.00 euro hebben, het geld hebben ze al.
Hopelijk kan iemand mij voorzien van bruikbare informatie om de eenzijdige annulering van de bestelling door Bol.com nietig te verklaren.