Pagina 1 van 1

Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 24 sep 2014 10:56
door Bpham
Witgoedservice Amersfoort (ofterwijl De Molen Snelservice) is op 26 augustus langs geweest. De afwasmachine werkte niet naar behoren en met de afspraak voor 69 euro voorrijkosten inclusief reparatie kwamen zij op het adres.

Wegens verplichtingen ontving mijn schoonmoeder hen, op aanraden van de monteurs is zij akkoord gegaan met een reparatie van 540 euro. De printplaat was volgens hen aan vervanging toe en die zou 400 euro kosten volgens de gebrekkig nederlands sprekende monteur. Mijn schoonmoeder heeft een aanbetaling gedaan van 200 euro met pin en zij namen de vaatwasmachine mee voor reparatie. Een reparatie van 540 euro voor een vaatwasser van 8 jaar oud voorstellen aan een oude vrouw riekt naar oplichting.

Toen ik dit hoorde meteen Witgoedservice Amersfoort gebeld en gemeld dat ik hier niet mee akkoord ga en de vaatwasser zo snel mogelijk wilde ophalen en enkel de 69 euro voorrijkosten en 'onderzoeks'kosten wilde betalen. De vaatwasser dezelfde dag nog zelf op het adres van de Molen Snelservice (in Amsterdam vanuit Amersfoort) opgehaald en thuis weer aangesloten, de vaatwasmachine werkte gewoon. Miele gebeld en een printplaat kost bij hen slechts 120 euro, echter is vervanging van de printplaat niet eens nodig, omdat de vaatwasser nu weer functioneert.

Witgoedservice heeft meerdere beloftes gedaan het resterende bedrag na twee weken terug te storten. Echter na telefoontje nummer acht en vier weken verstreken met meerdere beloftes van hun kant heb ik er geen vertrouwen meer in.

Websites waar zij onder opereren

www.wasmachine-stuk.nl
www.wasmachine-vaatwasser-specialist.nl
www.witgoedservice-amersfoort.nl

Re: Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 01 okt 2014 18:04
door peculio
vreemd verhaal. maar 69 euro inclusief reparatie maar zonder onderdelen dan?
anders is het wel erg goedkoop.

Mooi dat hij het overigens weer doet.

Re: Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 13 feb 2015 20:53
door Fus
Hallo, Ik heb ook een slechte ervaring met deze mensen.
Ze zijn langs gekomen voor een kapotte droger en na 5 minuten was er al een diagnose, kosten 59 eu maar als ik bij hun een nieuwe kocht ging dit bedrag af van de prijs
Deze diagnose was kapotte electronica.kosten 300eu.
Ik heb een second opinion gedaan bij een andere monteur en voor 60 eu was de droger weer gemaakt.
Vervanging condensator kosten 12 eu.
Oplichters zijn het !

Re: Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 13 mei 2015 13:06
door Lia Hendriks
Ook ik heb een zelfde ervaring met dit bedrijf. Er kwam idem een slecht sprekende monteur die mij alleen vroeg hoe oud de vaatwasser was. Op al mijn vragen( hoe komt dit, hoe kunt u dit zien, blablablabla ) kon hij alleen antwoorden " Dit is mijn werk mevrouw". Wél kon ik via het hoofdkantoor een nieuwe vaatwasser bestellen á 800 euro. Ik antwoordde dat ik dat wel prijzig vond, maar niet getreurd , er waren óók goedkopere. Enfin, diagnose gesteld binnen 5 minuten en 59 euro armer.
Besloot toen een nieuwe te gaan kopen...Een ander bedrijf uiteraard. De verkoper daar adviseerde eens naar de sproeiarmen te kijken, die konden weleens verstopt zitten. En de knipperende lichtjes ( één van de klachten) waren doodeenvoudig het blokkeersysteem van de machine i.p.v. " display stuk, mevrouw "
Wat schetst onze verbazing , waren i.d verstopt en de machine werkt weer als vanouds...
Résumerend de verkeerde diagnose, 59 euro lichter en dat binnen 5 minuten.. Ook 5 telefoontjes verder, no reply..
Deze mensen mogen niet doorgaan zo, zeker niet als ik de bovenstaande slechte ervaringen lees..

Re: Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 13 mei 2015 18:28
door Lia Hendriks
Lia Hendriks schreef:Ook ik heb een zelfde ervaring met dit bedrijf. Er kwam idem een slecht sprekende monteur die mij alleen vroeg hoe oud de vaatwasser was. Op al mijn vragen( hoe komt dit, hoe kunt u dit zien, blablablabla ) kon hij alleen antwoorden " Dit is mijn werk mevrouw". Wél kon ik via het hoofdkantoor een nieuwe vaatwasser bestellen á 800 euro. Ik antwoordde dat ik dat wel prijzig vond, maar niet getreurd , er waren óók goedkopere. Enfin, diagnose gesteld binnen 5 minuten en 59 euro armer.
Besloot toen een nieuwe te gaan kopen...Een ander bedrijf uiteraard. De verkoper daar adviseerde eens naar de sproeiarmen te kijken, die konden weleens verstopt zitten. En de knipperende lichtjes ( één van de klachten) waren doodeenvoudig het blokkeersysteem van de machine i.p.v. " display stuk, mevrouw "
Wat schetst onze verbazing , waren i.d verstopt en de machine werkt weer als vanouds...
Résumerend de verkeerde diagnose, 59 euro lichter en dat binnen 5 minuten.. Ook 5 telefoontjes verder, no reply..
Deze mensen mogen niet doorgaan zo, zeker niet als ik de bovenstaande slechte ervaringen lees..

Re: Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 26 mei 2015 13:52
door phertogh
Ik nam contact op met Witgoedservice Bollenstreek, maar blijk uiteindelijk ook iemand van De Molen snelservice op bezoek te krijgen. Ik dacht een lokaal bedrijf te hebben gebeld maar dan komt er dus een ‘monteur’ uit Amsterdam. … wel snel ...

De monteur was ook snel klaar. Na het los schroeven van de achterkant kwam hij met het voorstel om de machine mee te laten nemen voor reparatie. Er was een nieuwe printplaat nodig. (die is overigens niet via de achterkant te benaderen). Dat zou me iets meer dan 300 euro aan kosten. De Molen verkoopt ook nieuwe drogers. Zou ik bij De Molen een nieuwe droger kopen dan hoefde ik geen voorrijkosten te betalen.

Mijn gevoel was niet goed. Ik heb een tijdje lang alles op de lijn gedroogd, maar uiteindelijk heb ik er toch een Siemens monteur naar laten kijken. Deze heeft de droger gereinigd. Er was te veel waspoeder gebruikt bij het wassen waardoor de droger vervuild is geraakt. Na de schoonmaak beurt loopt hij weer als een zonnetje. Er was helemaal niets mis met een ‘printplaat’.

Ik kreeg van De Molen snelservice dus een monteur voor gereden zonder kennis van zaken. Bovendien zuigt hij een storing uit zijn duim. Hij heeft niet eens de moeite genomen om de schroeven terug in het apparaat te zetten, zo hoorde ik van de Siemens monteur. Ik heb het gevoel dat men liever witgoed verkoopt dan repareert.

Bij de afhandeling van mijn klacht zijn ze bijzonder goed in het laat reageren. Ik wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Wel hebben ze aangegeven dat de betreffende monteur er binnenkort niet meer werkt. Die is niet goed! Maar meer dan de helft van de kosten van voor rijden en onderzoeken krijg ik niet terug. Er zat teveel tijd tussen de komt van hun monteur en de echte monteur. Ik moet maar een aangetekende brief sturen.

Ik vraag mij af of ik andere stappen kan nemen tegen deze organisatie?

Re: Slechte ervaring de molen snelservice

Geplaatst: 12 jul 2015 18:30
door Nicolatina
Op 21 mei 2015 belde ik dat er een bh-beugeltje in de wasmachine zat. De monteur kwam en zonder het beugeltje eruit te halen en zonder onderzoek zette hij er een nieuwe (??) pomp in en zei: hij doet het weer, maar niet met een volle trommel wassen mevrouw. Kosten € 197,--. Na 12 telefoontjes van mijn kant kwam dezelfde monteur de wasmachine ophalen, want hij kon alleen in de werkplaats gemaakt worden. Ik zei nog: dus u bent geen echte monteur! Na een week nog niets gehoord, dus maar weer gebeld: onderdeel was nog niet binnen. Na nog een week: heel speciaal onderdeeltje, komt volgende week binnen. Na nog een week: sorry mevrouw, de machine kan niet meer gemaakt worden (!!).
Mail gestuurd met eis om terugbetaling vóór afgelopen vrijdag + terugbezorgen van mijn eigendom, u raadt het al: niets ontvangen.
Mijn geduld is op, dit bedrijf(je) moet worden gestopt! Ik ga nu juridische stappen ondernemen. Zij mogen nooit meer ook maar één klant krijgen!