LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
fem@ail

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door fem@ail »

Ook ik ben geschrokken van dit forum. Morgen komt onze tussenpersoon langs, ik ben benieuwd hoe hij e.e.a. gaat uitleggen!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door santygo op 04 jul 2007 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.

ientje

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door ientje »

Gelukkig zijn wij van die oplichtersbende af!!! We hadden 3 koersplannen en hadden een verlies van ruim 6.000 euro.
Daarnaast hadden wij 3 sprintplannen die in september 2004 waren afgelopen hierbij hadden wij een verlies van 22.500 euro dus alles bij elkaar 28.500 euro die we kwijt zijn. Als we de praktijken van eagon allemaal van te voren wisten hadden we natuurlijk nooit aan deze produkten begonnen. We hebben ons ook aangesloten bij consument en geldzaken in de hoop dat zij wat kunnen doen. Heb er zelf een hard hoofd in dat we ooit al ons ingelegde geld terug zien. (al was het maar de helft dan was ik al tevreden!!!

remco-100nx

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door remco-100nx »

ik wil hier ook ff reageren op het bericht van johan. Ik vind dat hier ook wat mee gedaan moet worden want ik heb bijna 5 jaar lang gespaard ben begonnen met 100 gulden in de maand en dacht dat eind bedrag te gebruiken voor een leuke inrichting van een huis nu moet ik dat maar uit gaan stellen. mijn contract loopt in april af en heb een brief ontvangen dat ik de inleg/voorgeschoten bedrag moet terug betalen dit resulteerd in -100 euro dus 5 jaar voor niets gespaard en dit hebben ze mijn niet verteld en ik vind dat als ze zo'n rekening aan een (toen) 18 jarige jongen aansmeren dat ff duidelijk moeten vertellen en ik heb vaak genoeg gevraagd of ik er geen verlies op kon leiden en toen zeiden ze je krijgt altijd je ingelegd bedrag terug.

Wie kan helpen?? TROS????

mvg remco(23)

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

ook ik overweeg te stoppen met die spaarbeleg zwendel heb nu ook al zwaar verlies op de inleg dus wie kan mij een tip geven.[/b]

stekel

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door stekel »

Ik ben in december 1992 gestart met Koersplan, en tot nu toe 7032 euro ingelegd. De actuele waarde per 1 maart bedraagt 6273 euro. En ik moet nog tot december 2007! Ik heb op 28 februari de afkoop formulieren aangevraagd, maar ik heb ze nog niet ontvangen. Groetjes van een bedroefde koersplan deelnemer! :cry: :cry: :cry:

P. Noppers

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door P. Noppers »

Er is al zoveel gezegd en geschreven. Het is ongelovelijk dat hier niet tegen wordt opgetreden, maar dat zoveel mensen met goede bedoelingen incl. ondergetekende de dupe zijn geworden van deze maffia praktijk; spaarcentjes voor studie zoon/dochter is weg!

anl

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door anl »

Beste Mensen,
Vandaag reed ik onderweg van huis naar mijn werk en luisterde naar Business Nieuws Radio, zoals elke werkdag.
Tot mijn verbazing en blijdschap is Aegon negatief in het nieuws en wel met hun produkt KOERSPLAN.
Na LegioLease (volgens mij ook van Aegon of hun dochter Labouchere Bank in Amsterdam en SprintPlan vol produkt van Aegon) is nu eindelijk ook in KoersPlan de zaak gaan rollen.
Eindelijk omdat ik al jaren ontevreden ben met het reilen en zeilen wat betreft KoersPlan.
Het prachtige beeld dat gegeven werd om maar mee te doen is tot op de dag van vandaag nog niet voor 1% uitgekomen.
Met lede ogen keek ik de afgelopen maanden naar TV en luisterde naar de radio over de voortgang in de LegioLease en SprinPlan zaken.
Die boekten resultaat en mooie/goede ook....en terecht overigens.

Ben altijd van mening geweest dat er bij KoersPlan ook het nodige niet in de haak kon zijn gezien het kapitaalvernietigende verloop door de jaren heen. Ook extra stortingen die ik gedaan heb omdat ik goed overtuigd was van het juiste is grotendeels naar de knoppen.
Man wat ben ik blij dat ik toendertijd niet in LegioLease ben gestapt, volgens mij ook onder de Aegonvlag toen (we praten rond 1998).
Hoewel voor die mensen nu een oplossing is en een mooie ook.
Dus heb gemengde gevoelens gehad bij het aanhoren van die berichten en de voortgang.
Gun het de mensen die zelfs met restschulden zitten omdat in die produkten met geleend geld is belegd.
Ik ben daar toen niet ingestapt en wilde een veilige manier vinden om meer de maken van mijn geld dan op een spaarrekening zetten.
KoersPlan was het alternatief.
Gewoon inleggen per maand en hoeveel kon je zelf bepalen.
Als het kon warebn extra stortingen ook mogelijk, dus leek ideaal en niets met geleend geld en zo.
De inleg belegd en de rendementsvoorbeelden van 10 , 12% kan iedereen zich waarschijnlijk wel herinneren uit de brochure/folders (alles wel in guldens toendertijd).
Enfin, dat is dus allemaal niet zo gegaan, want naar achteraf blijkt is maar een deel van je inleg belegd. Een groot deel van je inleg ben je meteen al kwijt aan allerlei kosten.
Kosten waarvan ik niet op de hoogte was.
Heb in de loop der tijden begrepen dat die kosten wel 30 tot 35% zijn.
Moet je je voorstellen....leg je 100 in en je bent meteen al 30 kwijt.
Die 30 moet dus eerst verdient worden om quitte te spelen, laat staan dat je die voorgespeigelde 10 of 12% maakt.
En dat elke maand !!!!

Ik heb bij Spaarbeleg (dochter van Aegon) mijn beklag gedaan, maar daar is nooit echt serieus op ingegaan.
Het zou allemaal goedkomen.
Nou daar is tot op heden niets van terechtgekomen.
Omdat ik er geen vertrouwen meer in heb heb ik mijn inleg zoals dat mogelijk was verlaagd tot het absolute minimum.

Ik ben in ieder geval op zoek naar mensen die samen met mij een vuist willen maken richting Spaarbeleg / Aegon en als club, zoals dat ook bij SprintPlan en LegioLease is gebeurd, de zaak aanhangig willen maken.
Eerst door Spaarbeleg / Aegon als club te benaderen en te zoeken naar een oplossing zoals de wet dat ook voorschrijft, maar desnoods via een rechtszaak.
Ik denk dus aan het oprichten van zo'n club en in tegenstelling tot de stichting KoersPlandewegkwijt, zie hun gelijknamige website wil ik dat eerst nagenoeg kostenloos doen.
Hooguit enkele euro's om een website te starten en wat correspondentiekosten te dekken of zo.
Ben benieuwd of er belangstelling is om dat op te pakken en wil graag iedereen die serieus is en nog steeds bij KoersPlan zit oproepen zich te melden bij mij.

Mijn emailadres is [email protected]
Vermeld als onderwerp : AANMELDING KLAGEN over KOERSPLAN

Zeker nu vandaag KoersPlan in de media is gekomen wil ik het ijzer smeden nu het nog heet is, dus wat mij betreft mag het aanmeldingen regenen.
Ik wacht met spanning af :-)

Red-Eye

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Red-Eye »

Wie is bekend met Aegon Spaarbeurs die in 1994 a 1995 uitgekomen is?

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben razend op spaarbeleg. Wat the f*ck geberurt er nu weer.
Ik ben met de volste overtuiging +/- 10 jaar geleden in twee verschillende overeenkomsten gestapt. Destijds heb ik mijzelf uitgebreid laten informeren tot vervelens toe gevraagd welke risico's er zouden meespelen.
Ook gevraagd welk addertje er onder het gras zit..
Ook gevraagd of er met de uitbetaling direct een belasting ambtenaar mee loopt om hun percentage af te romen..
Op alles maar ook dan op alles werd positief gereageerd.
Met een gelikte en glimmende uitleg die van alle kanten belicht er ook betrouwbaar bleef uitzien.
Zelfs heb ik altijd met de slechtste resultaten rekening gehouden om ook op die manier toch nog mijn PENSIOEN (waarvoor ik dit allemaal ben aangegaan) te hebben, die vrijwel zeker niet meer bestaat als ik die leeftijd heb bereikt.

En nog erger, ik heb mijn moeder ook aangeraden om met spaarbeleg in zee te gaan. Er van uit gaand dat alles wel goed zou komen. Want een slecht resultaat voor ons zou ook een slecht resultaat voor hun opleveren. En wat voor nut heeft dat voor een bedrijf.

Maar dus toch FOUT GEDACHT.
Over de ruggen van duizenden nederlanders wordt met het ingelegde geld een "preventieve anti-laster-campagne" gehouden met gedrukte leugens.

Helaas voor de stommelingen die daarin trapten. Helaas voor mij.\
Maar GEACHTE VERANTWOORDELIJKEN, wees erop voorbereid dat er een grote actie wordt opgezet in Nederland om te voorkomen dat dit in de doofpot verdwijnt en men stommetje speelt.

Bij uitblijvend resultaat die naar tevredenheid is van alle belanghebbenden zal u nachtrust niet rustig zijn.
Pas als de gedupeerden weer rustig slapen zal dat ook voor u gelden.
Misschien wordt er wel eens onverwacht aangebeld!
Jullie ongestoord genieten van bloedgeld en de idioten die dat voor jullie hebben waargemaakt stom aan de kant kijkend....

NO WAY, DREAM ON.

Begin maar vast met sorry zeggen.
sukkels !

Een woeste gedupeerde

molly

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door molly »

heb 4 contracten afgekocht met verlies in okt 2004, er stond onderaan de brieven dat ik geen schadeclaim zou indienen, ik heb wel getekend want ik wou van die rotzooi af,is het nog interessant om mij aantemelden?

middelveld

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door middelveld »

Zoals velen voel ik mij ook behoorlijk beetgenomen door Aegon. Ik heb twee contracten lopen waarvan er een in 2002 en een in 2006 is/zal aflopen.
De opbrengst is om te huilen. Ik voel mij misleid.
Bij een gezamenlijke actie sluit ik mij aan.

J.Middelveld, Brunssum

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

Beleggingsdeskundige Ton Bazelmans, van het bureau Santema & Blonz, spreekt na lezing van het onderzoeksrapport van valsheid in geschrifte door Aegon.
„Het lijkt er sterk op dat Aegon haar klanten op deze manier jarenlang heeft misleid. Ik adviseer de gedupeerden om hiervan aangifte te doen bij het openbaar ministerie.”

synoname

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door synoname »

Voor iedereen die boos is op Aegon en Spaarbeleg vanwege Koersplan en een proces wil:

Kijk eens op www.koersplandewegkwijt.nl en stort net als duizenden gedupeerden 75 euro voor het proces en 10 euro als tegemoetkoming voor de website.

Hoe meer boze deelnemers hoe beter.

Synoname

ekeiram

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door ekeiram »

hallo ik weet niet wat ik allemaal met deze berichten aan moet .
wij hebben 2 koersplannen afgesloten voor onze kinderen in 1998 en we sparen dan 25 euro per maand per plan.
nu is dus mijn vraag ,wat raden jullie ons aan stopzetten of toch doorgaan met het plan en als het advies luid om te stoppen hoe doen we dat ?
ps we zijn ook in bezit van een toekomstplan van aegon wie heeft daar een mening over ?

groeten van frank

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door peewee »

Eigenlijk is het artikel in de Telegraaf van gisteren al heel erg OUD NIEUWS. De onrust onder deelnemers van het KoersPlan moet al een kleine TIEN JAAR bestaan. Al rond 1995 wijddee de Vereniging Consument & Geldzaken in haar ledenblad Geldzaken een kritisch artikel aan beleggingsverzekeringen als het KoersPlan(Spaarbeleg) en het ABC Spaarplan (Amev). Na een toegewezen klacht van ene Roozenboom bij de Ombudsman Spaarkas, sloten omstreeks 1998-1999 zo'n 5.000 gedupeerden zich aan bij de Stichting of Vereniging Spaardersbelangen Spaarbeleg (of iets dergelijk). Deze club heeft toen samen met advocatenkantoor Pels Rijken Drooglever en de Consumentenbond maandenlange onderhandelingen gevoerd over een schikking met Aegon. Die schikking is er gekomen, was wel een minieme schikking, namelijk een kleine aanpassing van het product met terugwerkende kracht. Het advocatenkantoor en de Consumentenbond schijnen zich bij deze minieme schikking te hebben neergelegd. Roozenboom wilde dat niet, er is toen een nieuwe vereniging opgericht, maar die is bij gebrek aan meebetalende donateurs nooit een rechtszaak toegekomen.
Het met een redelijke kans op succes voeren van een collectieve rechtsprocedure tegen Spaarbeleg over het KoersPlan is ook verre van eenvoudig. Ik weet dat de afdeling juridische ledenservice van de Vereniging Consument & Geldzaken nog in 2001 serieus heeft onderzocht of een massaclaim tegen Spaarbeleg over het Koersplan mogelijk was. De uitkomst van dit onderzoek: vanwege ontbrekende heldere rechtsregels in de jaren negentig is dit een lastig begaanbare weg met een onzekere uitkomst. Een rechtszaak over het KoersPlan is ook ONVERGELIJKBAAR met de lopende rechtszaken over aandelenleaseproducten. Het artikel in de Telegraaf trekt de vergelijking met Dexia, maar dit slaat werkelijk nergens op. Een KoersPlan is een beleggingsverzekering en GEEN aandelenleaseproduct.

Dit even ter aanvulling op het verhaal in de Telegraaf.

Gast

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Gast »

OOK IK BEN IN DIE KOERSPLAN ZWENDEL GESTONKEN EN BAAL VRESELIJK IK OVERWEEG OM AF TE KOPEN EN EVT AANGIFTE TE DOEN BIJ HET OM VAN OPLICHTING VALSHEID IN GESCHRIFTEN EN MISLEIDING MAAR WIE WEET OF DIT VERSTANDIG IS ENIG NUT HEEFT EN WAAR IK MOET ZIJN MOET NU NOG TOT JUNI 2009 DAN ZIT ER 15JAAR OP .15JAAR ONGESTOORD DE BOEL FLESSEN IK KAN DIT NIET OVER ME KANT LATEN GAAN .ALS IK DE VOORMALIG TUSSENPERSOON TEGEN KOM DAN WURG IK HEM WAT EEN MAFFIAPRAKTIJKEN VAN AEGON.

Jessi

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Jessi »

Ik heb word hier erg triest van als ik dit alles lees. Ik heb namelijk OOK een KOERSPLAN sinds 2000 voor tien jaar. Ik heb alle reacties gelezen en ik moet zeggen dat WIJ behoorlijk in de **** genomen zijn door SPAARBELEG. Zij geven mensen verkeerde informatie en houden mensen in de **** ! Ik dacht namelijk ook over tien jaar een aardig centje over te houden hieraan, maar heel triest om dit mee te maken.
Ik probeer informatie te winnen over hoe ik van mijn KOERPLAN af kan komen (liefst binnen nu en twee weken!). Ik heb al een toegangscode aangevr. voor online bekijken van mijn KOERSPLAN. Wat kan ik nog meer doen om dit AFTEKOPEN ....?????
WIE KAN MIJ MAILEN HIEROVER ...????

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door johanmulder »

Aan koersplanhouders,
Wilt U iets onderenemen aangaande het koersplan van Spaarbeleg, kijk dan op www.koersplandewegkwijt.nl en registreer U eventueel als belanghebbende van de stichting koersplandewegkwijt.
Johan Mulder.

molly

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door molly »

johan, graag reaktie bericht molly bovenaan pagina 47

Gesloten