LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schadeverg. inboel voor huurder, verhuurder of aannemer?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
FFG

schadeverg. inboel voor huurder, verhuurder of aannemer?

Ongelezen bericht door FFG »

Hallo mensen!

Even een vraagje. Vandaag zijn er dakdekkers het dak wezen repareren van ons huurhuis.
De heren hebben blijkbaar een fout (gaatje in het dak) gemaakt en het grind op het dak opgehoopt zodat het regenwater zich ophoopt op het dak (en laat het nou nét snoei- en snoeihard regenen vandaag).

Resultaat: mega-lekkage in de slaapkamer.. het relatief nieuwe bed doorweekt, nieuwe matrassen doorweekt, een laag water op het laminaat (vervangen dus), gordijnen nat, vensterbanken doorweekt etc etc etc.

Dan nu de schadevergoeding, voor wie is deze? Wij hebben geen inboedelverzekering.. maar de schade is geheel te wijten aan de aannemers.

Ik hoop dat jullie hier wat meer expertise hebben dan dat ik heb!

Groet, Freek

sjoegel

Re: schadeverg. inboel voor huurder, verhuurder of aannemer?

Ongelezen bericht door sjoegel »

De aannemer is hiervoor verzekerd. Tenminste dat is heel vaak het geval zeker wanneer hij werkt voor een woningbouw vereniging. maak foto's en stuur ze een aangetekende brief met de schade.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

als het gaatje inderdaad is veroorzaakt door de dakdekker, wat wel voor de hand ligt, dan zouden zij aansprakelijk zijn voor de schade. heb je al gesproken met de dakdekker zelf? wat zeggen zij ervan.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Uw woningbouw vereniging moet de rekening krijgen....

Weten ze gelijk wie ze inhuurden..... en die moeten het doorsturen want zij zijn opdracht gevers...

Dan betalen ze soms direct en soms via woningbouw uit....
U heeft geen contract dus via woningbouw doen.

FFG

Ongelezen bericht door FFG »

Voor zover ik weet is het gaatje wel door de dakdekkers veroorzaakt.

Nu heeft de verhuurder vandaag contact op genomen met mijn vriendin met de mededeling dat de opstalverzekering van de verhuurder de buitenkant dekt, maar dat wij voor de inboedel zelf verzekerd hadden moeten zijn. Maar dit geld toch niet als de schade juist door schuld van de aannemer is begaan? Dit zou toch inderdaad zoals jullie zeggen via de verzekering van de aannemer moeten gaan?

Daarnaast, als dat daadwerkelijk zo is, hebben jullie een idee waar ik dit wettelijk kan vinden?
Het is moeilijk op te sporen namelijk

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

FFG schreef:Hallo mensen!

Even een vraagje. Vandaag zijn er dakdekkers het dak wezen repareren van ons huurhuis.
De heren hebben blijkbaar een fout (gaatje in het dak) gemaakt en het grind op het dak opgehoopt zodat het regenwater zich ophoopt op het dak (en laat het nou nét snoei- en snoeihard regenen vandaag).

Resultaat: mega-lekkage in de slaapkamer.. het relatief nieuwe bed doorweekt, nieuwe matrassen doorweekt, een laag water op het laminaat (vervangen dus), gordijnen nat, vensterbanken doorweekt etc etc etc.

Dan nu de schadevergoeding, voor wie is deze? Wij hebben geen inboedelverzekering.. maar de schade is geheel te wijten aan de aannemers.

Ik hoop dat jullie hier wat meer expertise hebben dan dat ik heb!

Groet, Freek
Meestal geef je dit op bij hè inboedelverzekering, die stuurt vervolgens een schade-expert aan om de schade te bepalen. Vervolgens regelt jou verzekering dit met de verzekering van de tegenpartij.

Aangezien jij niet verzekerd bent, zul je dus zelf die rol aan moeten nemen. Dus schade-expert inhuren, schade laten beoordelen, dan moet nog beoordeeld worden of dit veroorzaakt is door de dakdekkers, of dat dit puur door het weer alleen komt, dan moet je de tegenpartij aansprakelijk stellen en hopen dat ze over de brug komen. Mocht bijvoorbeeld niet vast staan dat het door het handelen van de dakdekkers komt, kan je fluiten naar je geld, want je bent immers niet verzekerd.

Belangrijkste is, wie eist bewijst. Je eist vergoeding van de schade, dus zul je ook moeten bewijzen dat zij verantwoordelijk zijn.

En een tip, neem een inboedelverzekering, weet niet waarom je die niet hebt, maar voor de kosten hoef je het niet te laten, maar dat merk je nu ook.

Gesloten