social deal geeft geld klanten zo maar weg
Geplaatst: 25 sep 2014 16:53
Voucher gekocht bij Social Deal voor een lekker etentje. Die blijkt niet te kunnen worden ingewisseld omdat het restaurant gesloten/failliet is. Dat is jammer, maar Social Deal niet aan te rekenen. Dat Social Deal dat niet eerder zei te weten dan dat ik het ze vertelde, en de restaurantsite Iens.nl wel, is overigens bijzonder...
Uiteraard krijg ik mijn geld terug... niet...ik krijg 'tegoed'. Waarom dat dan? Omdat Social Deal mijn geld niet meer heeft, zeggen ze, maar het 14 dagen na aankoop van de voucher al aan de partner heeft doorbetaald, dus voordat ik daar mijn voucher heb ingeleverd! Ik geloof mijn oren niet! Deze werkwijze is in de voorwaarden nergens terug te vinden, ik kon dit dus niet weten, en ook niet het risico dat dit voor mij met zich meebrengt. Ja, zo gaat het altijd, zegt de klantenservice, na 14 dagen geven wij nooit meer geld terug. Onder geen beding. En, vertellen ze ook nog: wij lijden daar zelf ook veel verlies op. Nou, reden te meer om dit anders te gaan doen, zou ik zeggen.
Ik heb gewoon recht op geld terug in dit geval, en ben hierover nog in gevecht met Social Deal, maar plaats dit vast, zodat iedereen het maar weet: na 7 dagen is er geen weg meer terug, dat is de wettelijke bedenktijd voor koop op afstand, en na 14 dagen is er geen geld meer terug, althans dat denken ze bij Social Deal...
Ik ben zelf in 2011 partner van Groupon geweest, en zij betaalden mij pas als de klant zijn voucher bij mij had ingewisseld voor de beloofde dienst. Geen probleem. Zo kan het dus ook. Had bij Social Deal niet anders verwacht.
Uiteraard krijg ik mijn geld terug... niet...ik krijg 'tegoed'. Waarom dat dan? Omdat Social Deal mijn geld niet meer heeft, zeggen ze, maar het 14 dagen na aankoop van de voucher al aan de partner heeft doorbetaald, dus voordat ik daar mijn voucher heb ingeleverd! Ik geloof mijn oren niet! Deze werkwijze is in de voorwaarden nergens terug te vinden, ik kon dit dus niet weten, en ook niet het risico dat dit voor mij met zich meebrengt. Ja, zo gaat het altijd, zegt de klantenservice, na 14 dagen geven wij nooit meer geld terug. Onder geen beding. En, vertellen ze ook nog: wij lijden daar zelf ook veel verlies op. Nou, reden te meer om dit anders te gaan doen, zou ik zeggen.
Ik heb gewoon recht op geld terug in dit geval, en ben hierover nog in gevecht met Social Deal, maar plaats dit vast, zodat iedereen het maar weet: na 7 dagen is er geen weg meer terug, dat is de wettelijke bedenktijd voor koop op afstand, en na 14 dagen is er geen geld meer terug, althans dat denken ze bij Social Deal...
Ik ben zelf in 2011 partner van Groupon geweest, en zij betaalden mij pas als de klant zijn voucher bij mij had ingewisseld voor de beloofde dienst. Geen probleem. Zo kan het dus ook. Had bij Social Deal niet anders verwacht.