Klaplong opgelopen door arts !!
Geplaatst: 26 sep 2014 12:10
Afgelopen december een pijnbehandeling ondergaan bij het Bergman Clinics, met grote gevolgen!
Hieronder mijn verhaal, de verzekering wijst dit keer op keer af !
Maar zo'n arts kan hier toch niet zomaar mee wegkomen ?
Ik met hoge kosten, en de Bergman Clinics heeft totaal geen spijt en komt hier zomaar mee weg!
Verzekering geeft aan dat er geen sprake is van verwijtbaar onzorgvuldig handelen.
Verzekeraar legt in de brief dan ook uit welke injectietechniek er is toegepast.
Verzekeraar geeft hier bij aan; de foutieve plaatsing is dan echter al een feit.
Hierbij zal ik uitleggen hoe de injectietechniek bij mij is uitgevoerd.
1. Arts vraagt rechtop te gaan zitten, en de pijn met 1 vinger aan te wijzen.
2. Arts legt vervolgens zijn vinger op deze plek.
3. Ik mag weer gaan liggen, waardoor je duidelijk een andere positie waarneemt.
4. Zet het röntgen apparaat op mij, en met behulp van het röntgenapparaat zet hij een pen streep.
5. Met behulp van de penstreep prikt hij, met direct een klap op de borst als gevolg!
De arts heeft dus nooit direct een naald geplaatst om vervolgens met het röntgen apparaat te bepalen of hij op juist positie zat.
De arts is tussen de patiënten door drie maal wezen kijken hoe het met mij ging.
Hij vermoedde al dat er iets was fout gegaan. Op de verkoever heb ik aangegeven pijn op de borst te hebben, steken en kortademigheid. Er werd mij verteld dat dit normaal was en de klachten zoals pijn op de borst binnen enkele uren zou verdwijnen! Ik werd vervolgens naar huis gestuurd.
Het is dus onbegrijpelijk dat er word aangegeven dat ik geen last had van dergelijke klachten.
Ze geven ook aan een kleine pneumothorax kan pas dagen later klinisch passende symptomen aangeven. Er was geen sprake van een kleine pneumothorax maar direct volledig inklappen.
De klap op de borst, de kortademigheid en de steken werden niet serieus genomen en zouden horen bij deze behandeling! Als patiënt vertrouw je volledig op de artsen.
In de brief van verzekering word aangegeven dat indien ik dezelfde dag nog zou zijn behandeld door de verzekerde de herstelperiode minder zou zijn. Dit is wat het Meander Ziekenhuis direct heeft geconstateerd, ik niet!
Na dat het ziekenhuis had waargenomen welke fouten het bergman kliniek heeft ondergaan, heeft het ziekenhuis direct contact opgenomen met de arts. Direct daarna heeft de arts drie maal met zijn privé nummer contact met me opgezocht. Zo ook is de arts naar het ziekenhuis gekomen ’t Amersfoort, dit lijkt me niet erg gebruikelijk als je geen fouten heb gemaakt. Dit kunnen ze ook in het ziekenhuis ’t Amersfoort bevestigen.
Na een week bij thuiskomst heeft het bergman kliniek nogmaals drie keer gebeld om volledige excuses aan te bieden. De arts wilde zelfs bij mij thuis komen om alles te bespreken, maar daar was ik nog te zwak voor. Weken later zijn wij naar het Bergman Kliniek gereden om te praten met de arts over de gebeurtenissen.
De arts was verslagen en wist geen goede houding te geven, hij erkende direct zijn fouten wat mij toch enigszins verbaasden omdat een arts dit niet snel te kennen geeft.
De arts gaf aan drie fouten te hebben gemaakt.
In het gesprek vertelden de arts, volledig aansprakelijkheid te erkennen naar de verzekering toe.
Hij heeft me doorverwezen naar de klachten commissie van het Bergman Kliniek.
De klachten commissie heeft ook de aansprakelijkheid erkent en de ingediende factuur terug gevorderd aan het zilverenkruis achmea.Het lijkt mij toch echter dat dit ook een vorm van erkenning is.
De verzekerking geeft ook aan dat er geen ( extra ) schade is die het gevolg hebben van een verwijtbare fout van de arts. Deze is er wel degelijk! Op het werk ben ik zeer beperkt, waardoor ik weinig uren op dit moment kan werken, en ik veel al thuis zit op de bank. Sporten zal niet meer kunnen vanwege de forse pijn in de long bij inspanning. Vooral psychisch is het verloop behoorlijk zwaar.
Wat zouden jullie nog doen in mijn geval ?
Hieronder mijn verhaal, de verzekering wijst dit keer op keer af !
Maar zo'n arts kan hier toch niet zomaar mee wegkomen ?
Ik met hoge kosten, en de Bergman Clinics heeft totaal geen spijt en komt hier zomaar mee weg!
Verzekering geeft aan dat er geen sprake is van verwijtbaar onzorgvuldig handelen.
Verzekeraar legt in de brief dan ook uit welke injectietechniek er is toegepast.
Verzekeraar geeft hier bij aan; de foutieve plaatsing is dan echter al een feit.
Hierbij zal ik uitleggen hoe de injectietechniek bij mij is uitgevoerd.
1. Arts vraagt rechtop te gaan zitten, en de pijn met 1 vinger aan te wijzen.
2. Arts legt vervolgens zijn vinger op deze plek.
3. Ik mag weer gaan liggen, waardoor je duidelijk een andere positie waarneemt.
4. Zet het röntgen apparaat op mij, en met behulp van het röntgenapparaat zet hij een pen streep.
5. Met behulp van de penstreep prikt hij, met direct een klap op de borst als gevolg!
De arts heeft dus nooit direct een naald geplaatst om vervolgens met het röntgen apparaat te bepalen of hij op juist positie zat.
De arts is tussen de patiënten door drie maal wezen kijken hoe het met mij ging.
Hij vermoedde al dat er iets was fout gegaan. Op de verkoever heb ik aangegeven pijn op de borst te hebben, steken en kortademigheid. Er werd mij verteld dat dit normaal was en de klachten zoals pijn op de borst binnen enkele uren zou verdwijnen! Ik werd vervolgens naar huis gestuurd.
Het is dus onbegrijpelijk dat er word aangegeven dat ik geen last had van dergelijke klachten.
Ze geven ook aan een kleine pneumothorax kan pas dagen later klinisch passende symptomen aangeven. Er was geen sprake van een kleine pneumothorax maar direct volledig inklappen.
De klap op de borst, de kortademigheid en de steken werden niet serieus genomen en zouden horen bij deze behandeling! Als patiënt vertrouw je volledig op de artsen.
In de brief van verzekering word aangegeven dat indien ik dezelfde dag nog zou zijn behandeld door de verzekerde de herstelperiode minder zou zijn. Dit is wat het Meander Ziekenhuis direct heeft geconstateerd, ik niet!
Na dat het ziekenhuis had waargenomen welke fouten het bergman kliniek heeft ondergaan, heeft het ziekenhuis direct contact opgenomen met de arts. Direct daarna heeft de arts drie maal met zijn privé nummer contact met me opgezocht. Zo ook is de arts naar het ziekenhuis gekomen ’t Amersfoort, dit lijkt me niet erg gebruikelijk als je geen fouten heb gemaakt. Dit kunnen ze ook in het ziekenhuis ’t Amersfoort bevestigen.
Na een week bij thuiskomst heeft het bergman kliniek nogmaals drie keer gebeld om volledige excuses aan te bieden. De arts wilde zelfs bij mij thuis komen om alles te bespreken, maar daar was ik nog te zwak voor. Weken later zijn wij naar het Bergman Kliniek gereden om te praten met de arts over de gebeurtenissen.
De arts was verslagen en wist geen goede houding te geven, hij erkende direct zijn fouten wat mij toch enigszins verbaasden omdat een arts dit niet snel te kennen geeft.
De arts gaf aan drie fouten te hebben gemaakt.
In het gesprek vertelden de arts, volledig aansprakelijkheid te erkennen naar de verzekering toe.
Hij heeft me doorverwezen naar de klachten commissie van het Bergman Kliniek.
De klachten commissie heeft ook de aansprakelijkheid erkent en de ingediende factuur terug gevorderd aan het zilverenkruis achmea.Het lijkt mij toch echter dat dit ook een vorm van erkenning is.
De verzekerking geeft ook aan dat er geen ( extra ) schade is die het gevolg hebben van een verwijtbare fout van de arts. Deze is er wel degelijk! Op het werk ben ik zeer beperkt, waardoor ik weinig uren op dit moment kan werken, en ik veel al thuis zit op de bank. Sporten zal niet meer kunnen vanwege de forse pijn in de long bij inspanning. Vooral psychisch is het verloop behoorlijk zwaar.
Wat zouden jullie nog doen in mijn geval ?