Drama KPN, storing al bijna 2 wkn geen internet of telefonie
Geplaatst: 28 sep 2014 14:55
Sinds 16/9 geen internet en telefonie. Gebeld met KPN, meerdere mensen in de buurt hadden het probleem, de volgende dag zou er een monteur langskomen, ik kon zo adhoc niet vrijnemen van mijn werk maar er werd gezegd dat, omdat de hele buurt het probleem had, het niet in de huiscentrale zat dus ik hoefde niet thuis te zijn. Vervolgens belt de monteur, sta voor uw deur, u bent er niet, helaas voor u. Dus ik gaf aan wat er besproken was, maar ook dat de buurvrouw op dat moment thuis was (KPN ging nl. de hele buurt af, maar allemaal op compleet andere dagen en tijden, heel handig gepland). De buurvrouw kon naar binnen, maar de monteur belde dat hij al weg was gereden (overigens ook nog eens 45 min voordat de afspraak stond, dus hij was ook nog te vroeg). En dat hij niet naar de buren ging. Die middag stond de buurvrouw op de planning, speciaal vrij van haar werk, belt de monteur (terwijl hij er al had moeten zijn) het ligt niet aan de huiscentrales dus hij kwam niet langs. Voor niets thuis. Ik krijg ondertussen telefoontje KPN, ik heb de afspraak gemist dat de monteur zou komen, dus moest er een nieuwe afspraak komen. Wanhopig het hele gesprek (had jullie al 4x aan de telefoon gehad)uitgelegd. Toen bleek dat het een gebroken kabel was, ergens in het land dus die hadden jullie gemaakt. Dus ik kon op internet. Alleen…dat was niet zo! De buren idem, ook nog niet. Weer 2 dgn bellen, weer afspraken voor een monteur, ondanks dat iedereen er last van had moesten ze weer aan huis komen. Vrijgenomen, (monteur kwam WEER buiten het blok van 2 uur waar de afspraak stond) en bleek natuurlijk toch weer dat het niet bij de huizen lag, maar bij de kabel die gerepareerd was. Dat was niet correct gebeurd. Heen en weer rijden van de monteur en meten, nieuwe las gemaakt (ondertussen al 1,5 week geen internet en telefoon) de verbinding kwam weer op in huis, maar met een snelheid van 0,8 zou het binnen moeten komen. Alleen, hij klappert, ik kan geen telefoongesprek voeren, die valt steeds weg. We kunnen niet internetten, KPN vraagt om speedtest te doen op hun site, maar het internet DOET het niet, alles geprobeerd. Gereset, kabels gecheckt, maar het is zo traag dat de speedtest pagina er 13 minuten over doet om te openen en dan een time out aangeeft. Weer 5x gebeld minimaal, elke keer wordt ik weer verwezen naar iets anders. Elke keer schepen ze me af, wacht nog maar een dag of ' het wordt niet sneller' . Want u zit ver van de centrale en heeft geen snelheid daar. Dit terwijl mijn buren, verder weg van de centrale, wel snelheid hebben (3mb). Daarbij komt dat ik hier al 20 jaar woon en sinds er internet is gewoon (niet snel) internet heb gehad. Ik krijg na veel bellen weer een berichtje op FB, de snelheid is hier max 1,2 mb en ik krijg 0,8 binnen, dus het werkt. Dat zal best, maar het werkt niet! De monteur heeft het zelf gezien en gemeten in huis het komt op maar zo graag dat je er niets mee kunt en valt weer weg. Bij metingen zegt KPN dat de verbinding per uur 33-38 x eruit klapte. Nu krijg ik een sms, probleem is opgelost. Fijn, maar het werkt niet! Weer bellen en op FB berichten achterlaten, jullie beginnen weer over snelheid. Maar het gaat niet over de snelheid, het gaat erover dat ik NIET kan bellen en op internet, de lijn valt steeds weg, soms na 20sec, soms na 1 minuut. Heel zeldzaam en langzaam komt een pagina half op, en dan valt hij weer weg. En jullie verwijzen mij dan weer naar een nummer bellen, en die verwijzen mij weer terug. De communicatie is waardeloos, ik heb een mobiele telefoonrekening nu al op bijna 200 euro internetkosten omdat alles nu via mobiel gaat. Op mijn eigen initiatief heb ik een leendongel gehaald bij de kpn winkel, maar die die kosten worden van mijn rekening geschreven, misschien later creditering maar eerst zelf betalen en max 500 mb gebruik. Daar zit je toch zo aan met een gezin?! We moeten vanuit huis bij ons werk email kunnen, dat is nu al bijna 2 wkn niet mogelijk, bellen ook niet.