LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zalando zonder veters
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 sep 2014 20:59
Zalando zonder veters
Ik heb mooie vans schoenen besteld via zalando.nl
ik kreeg ze helaas zonder veters geleverd. Hierna stuurde ik een email om te vragen of deze nagestuurd konden worden. Hierop kreeg ik dit antwoord:
"Dank u wel dat u contact heeft opgenomen met Zalando. U geeft aan geen veters te hebben gekregen bij de schoenen uit bestelling ****** en informeert of wij deze nogmaals kunnen versturen. Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen en willen u hiervoor onze excuses aanbieden. Helaas is het niet mogelijk de veters na te sturen. U kunt dit artikel mits ongedragen kosteloos aan ons retourneren."
Om de hele bestelling terug te sturen voor veters die niet zijn nagekomen vond ik nogal overdreven en teveel werk voor de klant. Dus ik heb het hierbij gelaten en wel een negatieve review proberen achter te laten op de zalando website. Dit is al een maand geleden en nog steeds staat mijn opmerking niet genoteerd. Ik heb het opnieuw geprobeerd maar nogmaals zonder succes. Heel jammer allemaal.
ik kreeg ze helaas zonder veters geleverd. Hierna stuurde ik een email om te vragen of deze nagestuurd konden worden. Hierop kreeg ik dit antwoord:
"Dank u wel dat u contact heeft opgenomen met Zalando. U geeft aan geen veters te hebben gekregen bij de schoenen uit bestelling ****** en informeert of wij deze nogmaals kunnen versturen. Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen en willen u hiervoor onze excuses aanbieden. Helaas is het niet mogelijk de veters na te sturen. U kunt dit artikel mits ongedragen kosteloos aan ons retourneren."
Om de hele bestelling terug te sturen voor veters die niet zijn nagekomen vond ik nogal overdreven en teveel werk voor de klant. Dus ik heb het hierbij gelaten en wel een negatieve review proberen achter te laten op de zalando website. Dit is al een maand geleden en nog steeds staat mijn opmerking niet genoteerd. Ik heb het opnieuw geprobeerd maar nogmaals zonder succes. Heel jammer allemaal.
Re: Zalando zonder veters
Heel jammer inderdaad, maar zalando verkoopt geen veters, dus is terugsturen de beste optie. Dat u dit teveel werk vind is vervelend, maar uw keuze, zalando wil het oplossen, maar u wilt niet meewerken aan hun manier van oplossing.charlottemeyer schreef:Om de hele bestelling terug te sturen voor veters die niet zijn nagekomen vond ik nogal overdreven en teveel werk voor de klant. Dus ik heb het hierbij gelaten en wel een negatieve review proberen achter te laten op de zalando website. Dit is al een maand geleden en nog steeds staat mijn opmerking niet genoteerd. Ik heb het opnieuw geprobeerd maar nogmaals zonder succes. Heel jammer allemaal.
Re: Zalando zonder veters
Neem aan dat je elders wel bijpassende veters hebt kunnen kopen? Lijkt me trouwens meer werk dan het terugsturen. Werd wel keurig op gereageerd. Alles wat je hoefde te doen was het adres van Zalando uit te printen en de schoenen gratis terug te sturen. En dat je review er niet staat, tja, misschien had je er niet bij geschreven van het aanbod van terugsturen.
Re: Zalando zonder veters
Ik hoor alleen maar goede geluiden van Zalando en ja, ze kunnen moeilijk op zoek gaan naar een paar vetertjes, het is geen schoenenboertje van op de hoek.charlottemeyer schreef:Ik heb mooie vans schoenen besteld via zalando.nl
ik kreeg ze helaas zonder veters geleverd. Hierna stuurde ik een email om te vragen of deze nagestuurd konden worden. Hierop kreeg ik dit antwoord:
"Dank u wel dat u contact heeft opgenomen met Zalando. U geeft aan geen veters te hebben gekregen bij de schoenen uit bestelling ****** en informeert of wij deze nogmaals kunnen versturen. Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen en willen u hiervoor onze excuses aanbieden. Helaas is het niet mogelijk de veters na te sturen. U kunt dit artikel mits ongedragen kosteloos aan ons retourneren."
Om de hele bestelling terug te sturen voor veters die niet zijn nagekomen vond ik nogal overdreven en teveel werk voor de klant. Dus ik heb het hierbij gelaten en wel een negatieve review proberen achter te laten op de zalando website. Dit is al een maand geleden en nog steeds staat mijn opmerking niet genoteerd. Ik heb het opnieuw geprobeerd maar nogmaals zonder succes. Heel jammer allemaal.
Dus take it or leave it.
Re: Zalando zonder veters
Welnee, welk bedrijf plaatst nu nog negatieve reviews op z'n eigen website?tenormin schreef:En dat je review er niet staat, tja, misschien had je er niet bij geschreven van het aanbod van terugsturen.
Retorische vraag ...
Re: Zalando zonder veters
Beetje omslachtig van Zalando om de hele bestelling retour te sturen alleen omdat de veters ontbreken.
'Even retour sturen’ houdt in dat de klant naar PostNL moet en achteraan in de rij moet aansluiten, kost tijd.
Zalando is wel heel dom want hun doelgroep heeft geen tijd om te winkelen of wil er geen tijd voor maken, het gaat hen om het gemak van kopen achter de computer.
Zalando heeft de bestelling duidelijk niet gecontroleerd voordat ze het op de post hebben gedaan.
Nu blijkt dat de bestelling incompleet is, zou het wel heel klantvriendelijk zijn om de veters alsnog na te zenden, desnoods halen ze dat uit een andere verpakking en lossen ze achter de schermen hun eigen problemen op.
Hier mag je de klant niet mee lastig vallen.
'Even retour sturen’ houdt in dat de klant naar PostNL moet en achteraan in de rij moet aansluiten, kost tijd.
Zalando is wel heel dom want hun doelgroep heeft geen tijd om te winkelen of wil er geen tijd voor maken, het gaat hen om het gemak van kopen achter de computer.
Zalando heeft de bestelling duidelijk niet gecontroleerd voordat ze het op de post hebben gedaan.
Nu blijkt dat de bestelling incompleet is, zou het wel heel klantvriendelijk zijn om de veters alsnog na te zenden, desnoods halen ze dat uit een andere verpakking en lossen ze achter de schermen hun eigen problemen op.
Hier mag je de klant niet mee lastig vallen.
Re: Zalando zonder veters
Gerur. TS had de schoenen gewoon gemakkelijk terug kunnen sturen: alle toko's als Bruna en in supermarkten kan men pakketjes zonder kosten terugsturen. Als een klant kan bestellen weet de klant ook van terugsturen/retourneren. Fouten kunnen altijd gemaakt worden: de oplossing was voorhanden maar daar wilde TS geen gebruik van maken. Haar keuze. Niet Zalando de schuld geven.VCampen schreef:Beetje omslachtig van Zalando om de hele bestelling retour te sturen alleen omdat de veters ontbreken.
'Even retour sturen’ houdt in dat de klant naar PostNL moet en achteraan in de rij moet aansluiten, kost tijd.
Zalando is wel heel dom want hun doelgroep heeft geen tijd om te winkelen of wil er geen tijd voor maken, het gaat hen om het gemak van kopen achter de computer.
Zalando heeft de bestelling duidelijk niet gecontroleerd voordat ze het op de post hebben gedaan.
Nu blijkt dat de bestelling incompleet is, zou het wel heel klantvriendelijk zijn om de veters alsnog na te zenden, desnoods halen ze dat uit een andere verpakking en lossen ze achter de schermen hun eigen problemen op.
Hier mag je de klant niet mee lastig vallen.
Re: Zalando zonder veters
De tijd van het zeuren hier had hij/zij al tien paar veters kunnen kopen, zulke exclusieve schoenen verkoopt Zalando ook weer niet.
Re: Zalando zonder veters
Zalando is verplicht om je de veters toe te sturen. Nu ze hier geen gehoor aan geeft kun je prijsvermindering en/of schadevergoeding vorderen. Maar Zalando zal daar wel niet aan meewerken.
Re: Zalando zonder veters
Nee natuurlijk niet.alfatrion schreef:Zalando is verplicht om je de veters toe te sturen. Nu ze hier geen gehoor aan geeft kun je prijsvermindering en/of schadevergoeding vorderen. Maar Zalando zal daar wel niet aan meewerken.
Re: Zalando zonder veters
Wat bedoel je met gerur? Is het een gecensureerde gelul?tenormin schreef: Gerur. TS had de schoenen gewoon gemakkelijk terug kunnen sturen: alle toko's als Bruna en in supermarkten kan men pakketjes zonder kosten terugsturen. Als een klant kan bestellen weet de klant ook van terugsturen/retourneren. Fouten kunnen altijd gemaakt worden: de oplossing was voorhanden maar daar wilde TS geen gebruik van maken. Haar keuze. Niet Zalando de schuld geven.
Zeg gewoon duidelijk wat je te zeggen hebt.
Fouten moeten bij voorkeur hersteld worden door degene die ze heeft gemaakt.
Is wel heel makkelijk om de fout van Zalando te corrigeren door beslag te leggen op de tijd van de klant want ook bij Bruna en de supermarkt moet de klant achterin de rij aansluiten.
En ja in de rij staan is makkelijk en gratis maar het gaat hier om de tijd en het ongemak.
Nogmaals de doelgroep van Zalando koopt via internet vanwege het gemak van thuis achter de computer kopen en omdat ze geen tijd hebben of willen maken om te winkelen en dan is het heel dom dat juist Zalando dat niet doorheeft.
Re: Zalando zonder veters
Wat een onzin. Zoals Zalando aangeeft kun je gewoon de schoenen terugsturen en een nieuw paar bestellen. Waarom zou Zalando verplicht zijn tot het opsturen van losse veters?alfatrion schreef:Zalando is verplicht om je de veters toe te sturen. Nu ze hier geen gehoor aan geeft kun je prijsvermindering en/of schadevergoeding vorderen. Maar Zalando zal daar wel niet aan meewerken.
Re: Zalando zonder veters
Lijkt me stug dat Zalando niet even de fabrikant kan bellen om een paar veters te sturen naar de klant. Denk dat als Zalando goede relatie heeft met de leverancier ze dat ook nog voor zalando kostenloos doen.MichielFRL schreef:Zalando heeft geen losse veters.
Dus retour sturen en nieuwe bestellen.
Re: Zalando zonder veters
Tsja puur juridisch gezien heeft Alfatrion gelijk. Bij een non conform product (en dat is hier het geval, immers koper had schoenen MET veters gekocht) is de verkoper verplicht het geen ontbreekt alsnog na te leveren.Jefdus schreef:Wat een onzin. Zoals Zalando aangeeft kun je gewoon de schoenen terugsturen en een nieuw paar bestellen. Waarom zou Zalando verplicht zijn tot het opsturen van losse veters?alfatrion schreef:Zalando is verplicht om je de veters toe te sturen. Nu ze hier geen gehoor aan geeft kun je prijsvermindering en/of schadevergoeding vorderen. Maar Zalando zal daar wel niet aan meewerken.
Re: Zalando zonder veters
Dat snap ik. Daarom schreef ik ook puur juridisch gezien. Het was voor Zalando slimmer geweest om 10 euro over te maken zodat de koper zelf veters kan kopen en een bosje bloemen.MichielFRL schreef:Heb je enig idee wat dat logistiek betekent als daar geen proces voor is?olaf79 schreef:Lijkt me stug dat Zalando niet even de fabrikant kan bellen om een paar veters te sturen naar de klant. Denk dat als Zalando goede relatie heeft met de leverancier ze dat ook nog voor zalando kostenloos doen.MichielFRL schreef:Zalando heeft geen losse veters.
Dus retour sturen en nieuwe bestellen.
Waarschijnlijk is het aankoopbedrag crediteren goedkoper voor Zalando.
Ga eens op YouTube opzoek naar Zalando en de Duitse docu's. Alles is gebaseerd op standaarden en geen afwijkende processen.
Maar de opmerking was dat Zalando kan volstaan met het ontbinden van de koop, en alfatrion schreef dat dat niet klopt. Juridisch gezien heeft hij gelijk. Praktisch gezien heb jij gelijk.
Re: Zalando zonder veters
Zalando heeft feest beurs genoteerd, zullen zich niet druk maken om wat veters, TS moet even shoppen voor een paar veters
Re: Zalando zonder veters
Haha jij bent blijft toch ook een grapjas he....olaf79 schreef:Lijkt me stug dat Zalando niet even de fabrikant kan bellen om een paar veters te sturen naar de klant. Denk dat als Zalando goede relatie heeft met de leverancier ze dat ook nog voor zalando kostenloos doen.MichielFRL schreef:Zalando heeft geen losse veters.
Dus retour sturen en nieuwe bestellen.
Re: Zalando zonder veters
Stuur je adres en ik stuur jou een paar veters, gratis!
Geweldig om te lezen, wat mensen voor een leven hebben.
Geweldig om te lezen, wat mensen voor een leven hebben.
Re: Zalando zonder veters
Dan heb je ook gehoord dat ze nog nooit winst gemaakt hebben door..........juist, retourzendingenHar06 schreef:Zalando heeft feest beurs genoteerd, zullen zich niet druk maken om wat veters, TS moet even shoppen voor een paar veters
Re: Zalando zonder veters
Onzinnig antwoord. Zalando is helemaal niet verplicht om de veters op te sturen. Zalando is verplicht om een goed product te leveren. Terugsturen en een nieuw paar schoenen krijgen. Dat is het enige wat Zalando verplicht is te doen.alfatrion schreef:Zalando is verplicht om je de veters toe te sturen. Nu ze hier geen gehoor aan geeft kun je prijsvermindering en/of schadevergoeding vorderen. Maar Zalando zal daar wel niet aan meewerken.
Overigens acht ik de kans ook erg klein dat een gewone schoenenwinkel wel de specifieke veters los zou kunnen leveren als die onverhoopt niet in de doos zaten. Je kunt hoogstens standaard veters krijgen.