Pagina 1 van 1

Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 15:19
door paul07
Een stalen armband lag in de etalage afgeprijsd was van 29 euro naar 18 euro heel aannemelijk allemaal. (op 25 september 2014)
Ik heb de armband bij de verkoopster gepast e.e.a. was geen probleem.
Bij het afrekenen kreeg ik van de verkoopster te horen dat de armband verkeerd is afgeprijsd.
Zij kwam met het voorstel het verschil te delen. Met dit voorstel kon ik niet akkoord gaan. (ik doe niet aan koehandel) zij ging e.e.a. zogenaamd overleggen maar helaas was men zo onsportief ik kreeg de armband niet mee voor de prijs waarin het in de etalage geprijsd was.
Heb de juwelier een email gestuurd daar reageert hij niet op.
Het gaat om juwelier Heemskerk te Pijnacker.
Ziet u wat in de etalage dan kan de prijs anders zijn hou daar rekening mee.
Al zijn etalages liggen vol afgeprijsde sieraden.

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 15:31
door olaf79
In principe is de prijs die op het product staat de prijs waarvoor het bedrijf het moet verkopen tenzij er duidelijk een fout is gemaakt (bijvoorbeeld, komma verkeerd).

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 15:48
door angel1978
In principe heb je niets aan dat principe.
Je kan namelijk de winkelier niet dwingen, dat kan alleen de rechter.
En voor 29 euro naar de rechter gaan zie ik niet zo heel snel gebeuren :roll:

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 16:38
door eezacque
angel1978 schreef:In principe heb je niets aan dat principe.
Je bedoelt "In de praktijk heb je niets aan dat principe" :lol:

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 16:44
door angel1978
ik bedoel precies wat ik bedoel

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 16:49
door olaf79
angel1978 schreef:ik bedoel precies wat ik bedoel
In principe heb je daar niks aan als wat je bedoelt niet helder is.

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 18:08
door danboom
idd onsportief

Re: Pas op de etalage prijs

Geplaatst: 01 okt 2014 23:38
door bprosman
Vanochtend hadden wij een klant in de winkel die een stalen armband had zien liggen in de etalage.
De klant heeft de armband bij mij gepast e.e.a. was geen probleem.
Helaas had de klant niet gezien dat het desbtreffende artikel was afgeprijst
Hij lag in de etalage voor 29 Euro maar was afgeprijsd naar 18 euro heel aannemelijk allemaal. (op 25 september 2014)
Bij het afrekenen heb ik de klant verteld dat de armband verkeerd was geprijsd.
De klant stelde voor dan het voorstel het verschil te delen. Met dit voorstel kon ik niet akkoord gaan. (ik doe niet aan koehandel). :wink:
Wat zou de klant dan zeggen ? Ook onsportief ?
Blijkbaar Mogen alleen klanten fouten maken.