Pagina 1 van 2

Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 01 okt 2014 22:52
door chinchilla
Graag wil ik even mijn ervaring met jullie delen betreft de Kinderboekenclub "Joy 4 Kids"
Enige tijd geleden ben ik gebeld door dit bedrijf met een heel verhaal over 'educatieve' kinderboeken die zij als pakket aanbieden. Ze hadden nu een speciale aanbieding met een actieprijs voor t eerste kennismakingspakket wat we zouden mogen ontvangen. Bij het eerste pakket zou een brief zitten en als wij na deze kenningsmakings aanbieding nog meer pakketten wilden ontvangen dan zou ik volgens de belster van dit bedrijf ZELF aan moeten geven dat ik dat wou anders zou het bij dit eerste pakket blijven en zouden de zendingen vanzelf stoppen... We hebben het eerste pakket ontvangen en het viel me in ieder geval al ontzettend tegen als we het over 'educatieve; boeken hebben want het waren niet meer dan een paar kleurboeken en een boekje van Lego en Spiderman met fotos en stickers.... omdat ik van de belster begrepen had dat ik zelf moest bellen of mailen voor meer pakketten heb ik dat uiteraard niet gedaan want ik wilde zeker niet meer van hun ontvangen!
En waarempel afgelopen week krijg ik toch een nieuw pakket wat het tweede pakket blijkt te zijn. oftewel ze hebben er een abonnement van gemaakt.
Na wat over en weer gemail wordt ik er niet wijzer van want zij blijven voet bij stuk houden dat ze gezegd hadden dat ik moest bellen of mailen om t te doen stoppen. Nou mooi niet dus.
Na wat google werk kwam ik erachter dat er al meerdere gedupeerden bekend zijn die dezelfde nare ervaringen met ze hebben. Nu ben ik niet van t opgeven en ga stappen ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Het zijn maar kleine bedragen maar ik vindt dit misleidend en niet kunnen!

Hoor graag reacties en advies in deze.

Alvast bedankt.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 01 okt 2014 23:03
door berndv
chinchilla schreef: Na wat over en weer gemail wordt ik er niet wijzer van want zij blijven voet bij stuk houden dat ze gezegd hadden dat ik moest bellen of mailen om t te doen stoppen. Nou mooi niet dus.
Na wat google werk kwam ik erachter dat er al meerdere gedupeerden bekend zijn die dezelfde nare ervaringen met ze hebben. Nu ben ik niet van t opgeven en ga stappen ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Het zijn maar kleine bedragen maar ik vindt dit misleidend en niet kunnen!

Hoor graag reacties en advies in deze.

Alvast bedankt.
Hoewel deze praktijken mij niet vreemd in de oren klinken van dergelijke aanbieders wordt het lastig bewijzen. Het is qua mondelinge afspraken uw woord tegen het hunne. Zij zullen het gooien op de papieren die waarschijnlijk bij de levering zat. Heeft u een bevestiging van de ovéreenkomst otvangen, inclusief algemene voorwaarden? Zo nee, kunt u daar op verder borduren.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 02 okt 2014 00:05
door Julie4444
Afhankelijk van wanneer de "overeenkomst" tot stand is gekomen is hij mogelijk gewoon niet geldig.
Consuwijzer schreef:Per 13 juni 2014 geldt dat er bij de telefonische verkoop u schriftelijk moet instemmen met het aanbod van:

- een abonnement op een dienst
- een contract voor energie, gas, water of stadverwarming.

Dit betekent dat u bijvoorbeeld uw handtekening zet en u het contract vervolgens terugstuurt. Of dat u zelf een e-mail stuurt aan de ondernemer, waarin u schrijft dat u akkoord gaat met het aanbod. Hebt u niet schriftelijk ingestemd, terwijl dit wel zou moeten? Dan is er geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. U zit dan nergens aan vast.
Heeft u niet schriftelijk ingestemd, dan is de overeenkomst dus niet geldig en hoeft u dus niets te betalen. U kunt het bedrijf aanschrijven of e-mailen dat u geen overeenkomst bent aangegaan en niets wenst te ontvangen. Als het bedrijf dan toch producten stuurt zijn deze onwettig gestuurd en hoeft u die niet te betalen en ook niet retour te sturen.

Is de overeenkomst van voor 13 juni 2014? Beroep u dan op dwaling.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 02 okt 2014 21:42
door chinchilla
Bedankt voor de reacties!

Het heeft plaats gevonden na 13 juni 2014 iig.

Ik heb begrepen dat ik het geld binnen 30 dgn via de bank terug ka gaan halen, dus dat gaan we morgen proberen. En dan stuur ik het tweede pakket netjes terug.....
Kosten kennismakings- pakket 8,95 euro en tweede pakket 15,95! voor vier dunne boekjes....

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 02 okt 2014 23:51
door Julie4444
chinchilla schreef:Bedankt voor de reacties!

Het heeft plaats gevonden na 13 juni 2014 iig.

Ik heb begrepen dat ik het geld binnen 30 dgn via de bank terug ka gaan halen, dus dat gaan we morgen proberen. En dan stuur ik het tweede pakket netjes terug.....
Kosten kennismakings- pakket 8,95 euro en tweede pakket 15,95! voor vier dunne boekjes....
Via internetbankieren kan je het bedrag storneren (terug laten boeken). Dat kan tot na 54 (geloof ik) dagen na afboeking.

Pakket hoef je niet terug te sturen, maar kan je doen.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 03 okt 2014 17:37
door chinchilla
Ja dat is gelukt. De Rabobank heeft vanmorgen het bedrag zo teruggeboekt. Tevens is er een automatische afschrijving geblokkeerd! Deze hadden ze maar gewoon ingevoerd. Hoe is dat toch mogelijk zonder schriftelijke toestemming van mij, dat zouden wij zelf niet voor mekaar krijgen! Belachelijk. Gelukkig is nu alles stopgezet. :D

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 03 okt 2014 18:19
door Julie4444
chinchilla schreef:Hoe is dat toch mogelijk zonder schriftelijke toestemming van mij, dat zouden wij zelf niet voor mekaar krijgen! Belachelijk. Gelukkig is nu alles stopgezet. :D
In theorie kan ieder bedrijf die een vergunning (of hoe heet zo'n machtiging?) waarmee ze kunnen afschrijven van bankrekeningen van iedere bankrekening ("per ongeluk") geld afschrijven. Het mag alleen niet zonder een machtiging van de rekeninghouder. Kunnen en mogen zijn hierin anders.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 22 okt 2014 22:01
door chinchilla
Nu krijgen we een brief van Hoek & partners binnen vanwege een 'openstaand bedrag' na ongevraagde verlenging na aanvraag kennismakingspakket via Multi Media Joy 4 Kids BV.

Ze hebben mij gebeld en telefonisch een proefpakket aangeboden voor een educatief boekenpakket voor onze kinderen. Als ik het pakket had ontvangen en ik wou niet meer pakketten dan hoefde ik niks te ondernemen werd me verteld. Na een paar weken kreeg ik nog een pakket en later bleek dat ze zelfs een automatische incasso ingesteld hadden en 15,95 van m;n rekening af was geschreven. Na wat over en weer gemail krijg ik geen gelijk en zeggen ze dat ik het had moeten melden dat ik geen pakketten meer wou, andersom dus. Nu heb ik via de bank dat bedrag teruggehaald van het 2e ongevraagde pakket en de aut incasso is geblokkeerd. Nu krijg ik een herinnering met dreiging incassobureau dat ik dat bedrag alsnog moet betalen binnen 7 dgn. Ze gebruiken zelfs al briefpapier van incassobureau van Hoek & partners. Ik heb ze een brief gestuurd dat ik geen overeenkomst met ze heb en ook niet wil hebben.En dat ze in strijd zijn met de wet. Ze blijven steeds terugmailen en ik krijg geen gelijk. Ik vind dit echt misleidend en ze hebben gelogen tegen mij over vervolgpakketten.

Ik weet inmiddels dat ik in mijn recht sta want wettelijk gezien mag Joy 4 kids geen vervolgzendingen nasturen en incasseren als ik daar geen toestemming voor heb gegeven, ook niet zoals ze in hun voorwaarden stellen dat ik na het proefpakket niks heb laten weten en dat ze ervan uitgingen dat ik meer pakketten wou. Dat mag niet. Ben inmiddels met Consuwijzer en een bevriende jurist bezig om dit aan te pakken.
Je kunt zeggen, och dat bedrag maak t over en doe niet moeilijk, maar dan blijven ze hiermee doorgaan en dat is juist wat ik niet wil! Gedupeerden worden bang gemaakt met deze brief met van Hoek & partners erop en gaan dan maar betalen. Helaas hebben ze nu de verkeerde voor.

Nog tips of advies, ik hoor t graag! alvast bedankt!

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 22 okt 2014 22:07
door 53078
Direct terugschrijven aan een incassobureau dat je niet voornemens bent te betalen en dat ze je dan maar direct moeten dagvaarden ( omdat je geen overeenkomst hebt, blablabla ) betekent dat het incassobureau ook direct ophoudt met vorderen en een rechtsgang zal bekijken op kansen.
Dat ze bezig blijven geeft aan dat ze niet helemaal koosjer bezig zijn...

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 22 okt 2014 22:11
door chinchilla
Ik heb direct dezelfde dag een brief retour gedaan:

geachte heer, mevrouw,

Wij hebben geen enkele toestemming gegeven om boekenpakketten te ontvangen na het kennismakingspakket en dan ook geen enkele verplichting voor welk bedrag dan ook wat we zouden moeten betalen.
Bedrijf Joy 4 kids heeft ongevraagd een automatische incasso ingesteld waar wij geen schriftelijke nog mondelinge toestemming voor hebben gegeven, dus wettelijk gezien onrechtmatig gedaan.
Wij zitten nergens aan vast want er is GEEN rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen.

Onder voorbehoud van alle rechten.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 22 okt 2014 22:16
door 53078
Die brief was niet echt handig.

Je moet het incassobureau vragen om de overeenkomst die volgens hun opdrachtgever wel bestaat.
Die is er niet en dan begrijpen ze vaak zelf wel dat het allemaal vrij zinloos is...

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 22 okt 2014 22:29
door chinchilla
De brief was afkomstig als herinnering van Joy 4 kids en ze hebben briefpapier gebruikt van het incassobureau, ik zou binnen 7 dgn moeten betalen anders geven ze t over aan het incassobureau.
Ik heb ze gevraagd via de mail dat ze als ondernemer moeten bewijzen dat er een overeenkomst is en zij zeggen dat deze er is omdat ik na het proefpakket niet aangegeven heb om meer pakketten te willen ontvangen. Deze manier van doen is niet toegetaan volgens radar en consuwijzer.Dus er is geen overeenkomst.

zie http://www.radartv.nl/consumentenhulp/h ... e-overlast

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 22 okt 2014 22:40
door 53078
Als dat bedrijf andermans briefpapier gebruikt dan weet jezelf ook wel hoe laat het is. Laat ze bewijzen dat er een ondertekende overeenkomst is.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 23 okt 2014 11:38
door Julie4444
chinchilla schreef:De brief was afkomstig als herinnering van Joy 4 kids en ze hebben briefpapier gebruikt van het incassobureau
Ja, dat is (bijna) exact dezelfde manier van doen als de splendid club oplichters toepassen. Ze gebruiken het zelfde "incassobureau".

Die Hoek en Partners kan je, als je naar recente posts over splendid club daar kijkt, zo goed als negeren. Ze weten dondersgoed dat ze voor malfide organisaties werken en daarnaast hebben ze geen NVI keurmerk dus misschien zijn ze zelf ook wel malfide.

Aangezien joy 4 kids beweert dat er een overeenkomst is moeten ze die kunnen produceren. Vraag het incassobureau, wanneer ze ingeschakeld zijn, of het "bedrijf" zelf, om bewijs van de overeenkomst. U moet namelijk een handtekening hebben gezet voor het abonnement. Is die er niet, is er geen overeenkomst en hoeft u na dat aan te geven nergens meer op te reageren. Gewoon alle correspondentie bewaren. De rechter zal toch naar de wet oordelen.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 23 okt 2014 21:25
door chinchilla
Ze hebben dus hun naam veranderd en gaan vrolijk door op deze fiets....
Joy 4 kids was Splendid club..... dus?

Nee er is geen overeenkomst en ze hebben geen poot om op te staan. Ze gebruiken het incassobureau om mensen bang te maken zodat ze betalen, dat is hun kracht. Helaas werk ik daar niet aan mee.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 23 okt 2014 23:12
door Julie4444
chinchilla schreef:Helaas werk ik daar niet aan mee.
Hoezo helaas? Dat is toch juist goed! Ik wou dat iedereen daar niet aan mee werkte, dan was het met deze clown snel gedaan.

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 24 okt 2014 09:17
door chinchilla
Ja helaas voor Joy 4 kids en t incassobureau :lol:

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 24 okt 2014 12:43
door Julie4444
chinchilla schreef:Ja helaas voor Joy 4 kids en t incassobureau :lol:
Lol, das dan knap vervelend voor ze. :mrgreen:

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 24 okt 2014 13:29
door chinchilla
Ja en beide bedrijven zijn nog niet klaar met mij want ze hebben nu de goede getroffen!
ik ga er alles uithalen om deze malafide praktijken te doen stoppen mbv derden!

Re: Ervaring met Multi Media Joy 4 Kidz B.V.

Geplaatst: 12 nov 2015 14:28
door Noralee
Bij mij speelde dit najaar precies hetzelfde. Ik ben in 2014 ook gebeld voor een proefpakket. Dat heb ik gedaan, en dat heb ik ook ontvangen. Dit najaar werd ik weer gebeld voor nog een keer een proefpakket. Ook nu heb ik daarmee ingestemd, en heb ik dat pakket ontvangen. Vervolgens werd er die maand daarna abonnementsgeld geincasseerd (alsof ik een abonnement had afgesloten!). Dit heb ik meteen terug laten boeken door mijn bank.

Bij hun proefpakket zat een brief met daarin de medeling dat ze er bij geen bericht vanuit gaan dat ik een abonnement wil afsluiten.

Het is juridisch gezien zo dat ze pas na uitdrukkelijke instemming van de klant een abonnement mogen afsluiten, dus deze gang van zaken is behalve uiterst klantonvriendelijk, ook niet rechtsgeldig!

Verder heb ik de organisatie proberen op te zoeken in het handelregister van de Kamer van Koophandel, maar deze B.V. (Multi Media Joy 4 Kidz B.V.) bestaat helemaal niet. Het KvK nummer waar ze naar verwijzen (17204104) is van Dutch Media Group B.V..

Ga dus niet in zee met deze organisatie! En als dat toch gebeurd is: niet betalen, want u bent tot niets verplicht!