Pagina 1 van 1
WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 02 okt 2014 09:56
door Esther en Maria
In januari van dit jaar hebben we een reis gemaakt naar Aruba en Bonaire. De vlucht van Aruba naar Bonaire hebben we geboekt via World TicketCenter Amsterdam. De vlucht zou worden uitgevoerd door Tiara air Aruba op 16 januari vroeg in de avond. Kort van te voren werd deze vlucht verplaatst naar de vroege ochtend, waardoor we al met huurauto's op extra kosten kwamen, maar WTC gaf aan hier niets aan te kunnen doen.
Op de 16e melden we ons om 8 u op het vliegveld van Aruba. Maar...geen vlucht en geen bericht. Tiara geeft geen antwoord op onze vragen. We hebben om 13 u lokale tijd naar Amsterdam gebeld met WTC en daar werd gezegd dat WTC alleen de tickets print en niets kan doen. Wachten wachten wachten, maar geen vlucht, geen eten en geen drinken en koud door airco. Er werd op een gegeven moment gezegd dat er storing was in het vliegtuig, maar geen enkele vlucht van Tiara vertrok. Er leek gewoon geen vliegtuig te zijn! Uiteindelijk 16 uur later om even na middernacht vliegen we eindelijk naar Bonaire in een vliegtuigje dat uit het museum leek te zijn gehaald. Veel frustratie en extra kosten
( auto's, belkosten, dag vakantie verlies en snacks) verder komen we om 01.00 u de volgende dag aan op Bonaire waar de eigenaar van het appartement op ons heeft gewacht! Los van kosten is het vakantieplezier aardig verziekt voor een paar dagen door vermoeidheid en verkoudheid (airco).
Tiara geeft helemaal geen reactie. WTC verwijst naar Tiara n.a.v. Onze eerste klacht bij hen. Kortom: we krijgen nergens gehoor. Op een tweede bericht aan WTC waarin we hebben aangegeven zeer teleurgesteld te zijn en of ze ons uit hun reclamebestand willen halen, krijgen we ook geen reactie. We worden dus ook nog steeds bestookt met reclame van WTC, maar dat tot daaraan toe!
Kennelijk hopen maatschappijen dat je de strijd opgeeft als er maar geen reactie komt. Inmiddels hebben we begrepen dat Tiara mogelijk Failliet is. Dat verklaarthet uitblijven van een reactie mogelijk?Van WTC hadden we meer verwacht!
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 02 okt 2014 14:17
door Har06
[quote="Esther en Maria"]In januari van dit jaar hebben we een reis gemaakt naar Aruba en Bonaire. De vlucht van Aruba naar Bonaire hebben we geboekt via World TicketCenter Amsterdam. De vlucht zou worden uitgevoerd door Tiara air Aruba op 16 januari vroeg in de avond. Kort van te voren werd deze vlucht verplaatst naar de vroege ochtend, waardoor we al met huurauto's op extra kosten kwamen, maar WTC gaf aan hier niets aan te kunnen doen.
Op de 16e melden we ons om 8 u op het vliegveld van Aruba. Maar...geen vlucht en geen bericht. Tiara geeft geen antwoord op onze vragen. We hebben om 13 u lokale tijd naar Amsterdam gebeld met WTC en daar werd gezegd dat WTC alleen de tickets print en niets kan doen. Wachten wachten wachten, maar geen vlucht, geen eten en geen drinken en koud door airco. Er werd op een gegeven moment gezegd dat er storing was in het vliegtuig, maar geen enkele vlucht van Tiara vertrok. Er leek gewoon geen vliegtuig te zijn! Uiteindelijk 16 uur later om even na middernacht vliegen we eindelijk naar Bonaire in een vliegtuigje dat uit het museum leek te zijn gehaald. Veel frustratie en extra kosten
( auto's, belkosten, dag vakantie verlies en snacks) verder komen we om 01.00 u de volgende dag aan op Bonaire waar de eigenaar van het appartement op ons heeft gewacht! Los van kosten is het vakantieplezier aardig verziekt voor een paar dagen door vermoeidheid en verkoudheid (airco).
Tiara geeft helemaal geen reactie. WTC verwijst naar Tiara n.a.v. Onze eerste klacht bij hen. Kortom: we krijgen nergens gehoor. Op een tweede bericht aan WTC waarin we hebben aangegeven zeer teleurgesteld te zijn en of ze ons uit hun reclamebestand willen halen, krijgen we ook geen reactie. We worden dus ook nog steeds bestookt met reclame van WTC, maar dat tot daaraan toe!
Kennelijk hopen maatschappijen dat je de strijd opgeeft als er maar geen reactie komt. Inmiddels hebben we begrepen dat Tiara mogelijk Failliet is. Dat verklaarthet uitblijven van een reactie mogelijk?Van WTC hadden we meer verwacht![/quote]
en wat zou je ervan verwachten???
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 02 okt 2014 18:14
door F.van Holten
Quoten heeft weinig zin met zo,n antwoord, is dus zinloos.
TS
WTC kan hier weinig aan doen, zij zijn alleen, meestal een te dure tussenpersoon.
U zal zich moeten vervoegen bij de maatschappij, die u vlucht/vluchten verzorgd, bij een overmatig vertraging heeft u wel degelijk rechten.
google even op "rechten bij vluchtvertragingen" enz.
i.g.v. failliet komt u jammer genoeg in het rijtje schuldeisers.
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 02 okt 2014 18:34
door Har06
[b]F.van Holten[/b] schreef:Quoten heeft weinig zin met zo,n antwoord, is dus zinloos.
TS
WTC kan hier weinig aan doen, zij zijn alleen, meestal een te dure tussenpersoon.
U zal zich moeten vervoegen bij de maatschappij, die u vlucht/vluchten verzorgd, bij een overmatig vertraging heeft u wel degelijk rechten.
google even op "rechten bij vluchtvertragingen" enz.
i.g.v. failliet komt u jammer genoeg in het rijtje schuldeisers.
Holten ik vroeg Ts wat hij verwachtte, jouw antwoord is een nietszeggend verhaal en algemeen bekend, uiteraard is WTC als contractor verantwoordelijk, jouw sneer dat WTC te duur is , draagt inhoudelijk noppes bij,
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 05 okt 2014 20:14
door prijk
WTC is geen contractpartij, ze bemiddelen slechts tussen vliegmaatschappij en consument als het om een los vliegticket gaat. Zie de voorwaarden op de WTC-site. Met claims moet je dan ook bij de vliegmaatschappij zijn. Ging het om een reisarrangement (vlucht plus hotel), dan zou het anders kunnen liggen.
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 05 okt 2014 20:30
door F.van Holten
Dan moet de claim ook naar de vliegtuigmaatschappij, WTC is hier geen partij in, die heeft netjes zijn verplichting vervuld, maar kan misschien wel als bemiddelende partij behulpzaam zijn.
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 05 okt 2014 20:53
door Har06
F.van Holten schreef:Dan moet de claim ook naar de vliegtuigmaatschappij, WTC is hier geen partij in, die heeft netjes zijn verplichting vervuld, maar kan misschien wel als bemiddelende partij behulpzaam zijn.
onzin WTC is de contractpartij
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 05 okt 2014 23:15
door F.van Holten
TS
Lees de AV, ze zijn uitsluitend tussen persoon en bemiddelaar, en verwijzen naar derde.
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 06 okt 2014 12:26
door Har06
F.van Holten schreef:TS
Lees de AV, ze zijn uitsluitend tussen persoon en bemiddelaar, en verwijzen naar derde.
v Holten , WTC is de contractpersoon die het geld int, ergo hoofdelijk verantwoord, het zo mooi zijn : WTC strijkt de winst op zonder verantwoordelijkheid
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 06 okt 2014 18:43
door F.van Holten
Pffff. Lees de AV a.u.b. maar wel helemaal.
Re: WTC doet niets tijdens/ na 16 uur vertraging op vlucht Tiara
Geplaatst: 06 okt 2014 20:30
door Har06
F.van Holten schreef:Pffff. Lees de
AV a.u.b. maar wel helemaal.
v Holten ik heb dezelfde ervaring met de club WTC gehad, zij handelde alles af en terrecht ook