LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Phone House lokt klanten met valse voorwenselen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sebastian de Leeuw

The Phone House lokt klanten met valse voorwenselen.

Ongelezen bericht door Sebastian de Leeuw »

Beste allemaal,

Drie weken geleden kreeg ik op Facebook een advertentie naar voren van The Phone House over de nieuwe IPhone 6. De advertentie droeg (ongeveer) de volgende tekst:

Wil jij er zeker van zijn dat je als een van de eersten de IPhone 6 in handen hebt, pre-order hem dan nu bij The Phone House!

Goede deal dacht ik, dus ik heb dit vervolgens ook gedaan.

Nu ging de telefoon vorige week vrijdag 26 September in de verkoop, dus ik had verwacht op deze datum, en uiterlijk een paar dagen later.

Nu zijn we ruim anderhalve week verder, heeft half Nederland een IPhone 6, en ik nog steeds niet.

Nu heb ik zelf even uitgezocht of dit überhaupt wel mag, en ik heb ontdekt dat er een wet is: Wet Oneerlijke Handelspraktijken die het volgende voorschrijft:

De verkoop van producten of diensten mag niet misleidend of agressief zijn. De wet geldt voor alle ondernemers. dus voor de bakker, voor de bank bij wie u een hypotheek afsluit, maar ook voor een fabrikant die reclame maakt voor zijn nieuwe zuinige auto. Voorbeelden hiervan zijn
-Misleidende reclame maken, dus reclame waarin de ondernemer dingen zegt die niet waar zijn.
-In de prijs niet alle extra kosten noemen
- Zeggen dat u de laatste kaarten voor een uitverkocht concert kunt kopen, terwijl het concert helemaal niet uitverkocht is.

Nu is mijn vraag wat ik hier het beste aan kan doen, want op het moment dat ik de winkel opbel over dit voorval, kan niemand mij verder helpen. Op het moment dat ik met The Phone House zelf bel, zeggen ze dit allemaal erg vervelend te vinden maar er ook niks aan te kunnen doen.

Aangezien hier dus werkelijk waar een wet voor is, en ik dus onder valse voorwendselen ben gelokt om een product aan te schaffen, ben ik van plan stappen tegen The Phone House te ondernemen.

Ook heb ik hier een bericht over geplaatst op de Facebook pagina van The Phone House waarop ik het volgende antwoord kreeg:

Hi Sebastian,

Wij betreuren het feit dat je bestelling tot zo ver niet naar wens verloopt. wij krijgen dagelijks leveringen vanuit Apple waardoor het toestel bij ons voorradig is. enkel zijn er heel wat pre-orders geplaatst welke eerst worden geleverd en bepaalde IPhone's zijn niet voorradig. Wij streven ernaar om onze klanten z.s.m. te voorzien van hun bestellingen.

Nu ben ik dus niet van plan hiermee akkoord te gaan, omdat als ik had geweten dat ik 2-3 weken had moeten wachten op de telefoon, ik hem ergens anders had besteld.

Wat moet ik nu doen?

Graag tips!

Met vriendelijke groet,

Sebastian de Leeuw

berndv

Re: The Phone House lokt klanten met valse voorwenselen.

Ongelezen bericht door berndv »

Sebastian de Leeuw schreef:De advertentie droeg (ongeveer) de volgende tekst:

Wil jij er zeker van zijn dat je als een van de eersten de IPhone 6 in handen hebt, pre-order hem dan nu bij The Phone House!
De kern zit hem in het dikgedrukte deel. Er staat nergens dat je hem als eerste hebt, maar een van de eersten, dat begrip is heel ruim en rekbaar naar mijn mening.

Maar goed, en nu? Neem aan dat je een iPhone wilt, neem aan dat je hem zsm wilt, dus annuleren is geen optie. U nu een iPhone geven tegenover de mensen die nog eerder waren is ook niet eerlijk, dus hoe vervelend ook, wat wilt u nu bereiken met dit topic, behalve dat u nu uw verhaal kwijt bent?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

berndv schreef:
Sebastian de Leeuw schreef:De advertentie droeg (ongeveer) de volgende tekst:

De kern zit hem in het dikgedrukte deel. Er staat nergens dat je hem als eerste hebt, maar een van de eersten, dat begrip is heel ruim en rekbaar naar mijn mening.

Maar goed, en nu? Neem aan dat je een iPhone wilt, neem aan dat je hem zsm wilt, dus annuleren is geen optie. U nu een iPhone geven tegenover de mensen die nog eerder waren is ook niet eerlijk, dus hoe vervelend ook, wat wilt u nu bereiken met dit topic, behalve dat u nu uw verhaal kwijt bent?
1. niet half Nederland heeft de dure IPhone6, onjuiste opmerking.
2. je bent niet voor d ewinkel gaan liggen om de 1* ste te zijn?.
3. elke winkel provider cs hebben levertijden van 2-6 weken.

Even geduld betrachten en het woord valse voorwenselen inslikken :roll:

Sebastian de Leeuw

Wil jij er zeker van zijn dat je als een van de eersten de IPhone 6 in handen heb Volgens mij beloven ze hier dat je dus één van de eersten bent, en niet één van de laatste?

Ze vragen hier: WIL JIJ ER ZEKER VAN ZIJN? dit houdt dus in dat als je hem bij The Phone House besteld, je één van de eersten zal zijn. Helaas ben ik het dus totaal niet eens met jullie antwoorden, want door misstanden bij The Phone House is mijn telefoon er dus niet, en ben ik dus niet één van de eersten, wat ze je wel beloven met zo'n advertentie...

Okee, niet half Nederland heeft er één, maar het gaat om het idee en dat snap je hoop ik zelf ook wel.

Sebastian de Leeuw

Het grootste probleem zit hem meer in het feit dat op het moment ik hem ergens anders had besteld, ik hem allang in handen had. Ze beloven je hier dus iets, wat ze niet waarmaken. Als ik dat had geweten, had ik hem wel ergens anders besteld. Annuleren is nu geen optie meer inderdaad, dus dat wordt toch maar geduldig afwachten, ook al ben ik het TOTAAL niet eens met de gang van zaken bij dit bedrijf.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Het is te hopen dat het snel voor je geregeld wordt, voordeel is dat ze over een jaar goedkoper zijn..

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Sebastian de Leeuw schreef:Nu ben ik dus niet van plan hiermee akkoord te gaan, omdat als ik had geweten dat ik 2-3 weken had moeten wachten op de telefoon, ik hem ergens anders had besteld.

Wat moet ik nu doen?
Je wilt er niet mee akkoord gaan, begrijpelijk. Maar er zal niets zijn wat er voor kan zorgen dat jij je telefoon eerder krijgt. De winkel aanklagen voor oneerlijke handelspraktijken zal als resultaat hebben dat de koop ontbonden wordt en, mochten ze het als oneerlijk beoordelen, zal the phonehouse een tik op de vingers krijgen en den melding dat ze het nooit meer zullen doen.

Mijn mening over de term "een van de eersten" heb ik al gegeven. Maar hoe een partij het ook beoordeelt, zal dit er niet het voor jou wenselijke resultaat geven.

Har06

Sebastian de Leeuw schreef:Wil jij er zeker van zijn dat je als een van de eersten de IPhone 6 in handen heb Volgens mij beloven ze hier dat je dus één van de eersten bent, en niet één van de laatste?

Ze vragen hier: WIL JIJ ER ZEKER VAN ZIJN? dit houdt dus in dat als je hem bij The Phone House besteld, je één van de eersten zal zijn. Helaas ben ik het dus totaal niet eens met jullie antwoorden, want door misstanden bij The Phone House is mijn telefoon er dus niet, en ben ik dus niet één van de eersten, wat ze je wel beloven met zo'n advertentie...

Okee, niet half Nederland heeft er één, maar het gaat om het idee en dat snap je hoop ik zelf ook wel.

Dat je ongeduldig bent dat snappen we wel, onredelijk komt er nog bij :(

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sebastian de Leeuw schreef:Het grootste probleem zit hem meer in het feit dat op het moment ik hem ergens anders had besteld, ik hem allang in handen had. Ze beloven je hier dus iets, wat ze niet waarmaken. Als ik dat had geweten, had ik hem wel ergens anders besteld. Annuleren is nu geen optie meer inderdaad, dus dat wordt toch maar geduldig afwachten, ook al ben ik het TOTAAL niet eens met de gang van zaken bij dit bedrijf.
Ik zou op basis van dit verhaal gewoon je bestelling annuleren. Tuurlijk kan het gebeuren dat er vertraging optreed, prima, dat geeft jouw het recht het contract te ontbinden. Immers zij houden zich niet aan hun afspraken.
Ik ben het met je eens dat de manier waarop zij het formuleren je kan hebben overgehaald en daarmee er sprake van ongewenste handelspraktijk kan zijn als zij van te voren wisten dat levering als een van de eerste helemaal niet mogelijk was.

Har06

olaf79 schreef:
Sebastian de Leeuw schreef:Het grootste probleem zit hem meer in het feit dat op het moment ik hem ergens anders had besteld, ik hem allang in handen had. Ze beloven je hier dus iets, wat ze niet waarmaken. Als ik dat had geweten, had ik hem wel ergens anders besteld. Annuleren is nu geen optie meer inderdaad, dus dat wordt toch maar geduldig afwachten, ook al ben ik het TOTAAL niet eens met de gang van zaken bij dit bedrijf.
Ik zou op basis van dit verhaal gewoon je bestelling annuleren. Tuurlijk kan het gebeuren dat er vertraging optreed, prima, dat geeft jouw het recht het contract te ontbinden. Immers zij houden zich niet aan hun afspraken.
Ik ben het met je eens dat de manier waarop zij het formuleren je kan hebben overgehaald en daarmee er sprake van ongewenste handelspraktijk kan zijn als zij van te voren wisten dat levering als een van de eerste helemaal niet mogelijk was.

de formulieren geven iets anders aan dan jij en de Leeuw veronderstellen, levertijden tuusen 2-5 weken zijn in de phone handel normaal, zeker als je een fancy prijsje wil hebben, geduld is een schone zaak :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Oh ja, nou IPhone 6 is bij veel webshops gewoon op voorraad. Vadaag bestelt, morgen in huis. Dus niks 6 weken levertijd. Daarnaast zou TS het als een van de eerste ontvangen. Dat suggereert toch wel dat Phone House een speciaal lijntje heeft naar Apple om snel nieuwe voorraad te krijgen. Niks blijkt minder waar. Is is dus weldegelijk sprake van een lokkertje en beloften die niet waar te maken zijn.

Har06

olaf79 schreef:Oh ja, nou IPhone 6 is bij veel webshops gewoon op voorraad. Vadaag bestelt, morgen in huis. Dus niks 6 weken levertijd. Daarnaast zou TS het als een van de eerste ontvangen. Dat suggereert toch wel dat Phone House een speciaal lijntje heeft naar Apple om snel nieuwe voorraad te krijgen. Niks blijkt minder waar. Is is dus weldegelijk sprake van een lokkertje en beloften die niet waar te maken zijn.
Klets bestel maar zo,n phone en je komt erwel achter :cry:

Gesloten