LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Menzis aanvullende mondzorgpaketten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vroem

Menzis aanvullende mondzorgpaketten

Ongelezen bericht door vroem »

MENZIS aanvullende mondzorgpakketten gaan per 01-2015 drastisch veranderen.

wat het precies gaat worden is onbekend , maar het lijkt erop dat het sommenpolissen gaan worden zoals de rest van de verzekeraars hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2014 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link verwijderd.

vroem

Re: Menzis aanvullende mondzorgpaketten

@vogels, Menzis hanteerde vroeger idd maximum, niet in bedrag maar in aantallen, die zijn enkele jaren geleden vervallen, verruiming voorwaarden dus. TV3 verzekerd en 10 kronen , dan 1x vergoeding. Wel uitsluiting van de nodige behandelcodes mn in tv 1 en 2, en veel andere inperkingen bij duurdere zaken maar voor mensen waar altijd veel loos was om welke reden dan ook wel een echte verzekering eigenlijk.
Nu gaat het dus een gespreid betalen regeling worden , min of meer vrees ik, net als bij de rest. Zeker mbt de lagere pakketten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:Enige wat ik wel weet, is dat steeds minder mensen zo'n tv afsluiten, waardoor de premies maar blijven stijgen voor degenen die nog wel zo'n tv afsluiten.
Tot de premies zo hoog worden dat niemand nog een tv afsluit. Met name als je over de drempel heen bent kun je de kosten die je zelf betaalt aftrekken van de belasting, heb je in ieder geval een deel al weer terug. Dat kon voor een redelijk grote groep (degenen die toch al zorgkosten kunnen claimen) sowieso al goedkoper zijn dan een tv.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik vind het veel overzichtelijker wanneer je gewoon een verzekerd bedrag hanteert (som). Ik wilde ooit kijken of AnderZorg interessant was en die hebben een soortgelijke constructie als Menzis. Ik ben al jaren voor een x bedrag verzekerd qua tandarts, vind ik juist wel duidelijk. Zeker met dat experiment met vrije tarieven in de mondzorg wordt het er niet transparanter op. Er zijn ook verzekeraars die bijvoorbeeld € 500,- tandartskosten vergoeden, maar dan weer met een maximum per verrichting. Heel onduidelijk allemaal. Ik heb nu bedrag x ongeacht wat de tandarts voor de verrichting vraagt.

vroem

moderatie heeft, zonder tekst en uitleg, mijn link naar vergelijk mondzorg verwijderd, een zeer informatieve site, juist belangrijk voor consumenten. ik dacht dat dat de bedoeling was van dit forum...
namen als independer worden bij herhaling ook gewoon genoemd, zonder aanpassingen...???
Of mag naam noemen wel, maar linkje ernaar toe niet???

vroem

Zeker met dat experiment met vrije tarieven in de mondzorg wordt het er niet transparanter op
tarieven zijn per 01-01-2013 weer vast hoor, en tandartsen hanteren dus gewoon de tarieven zoals door de NZA bepaald, zitten geen verschillen in. Enige verschil kan zijn dat de tandarts naar beneden toe bijstelt, of in techniek/materiaalkosten, maar dat was in de vrije tarieven ook zo.
Die vrije tarieven waren overigens veel transparanter dan het huidige systeem, wat toch al ter discussie staat vanwege de forse beperkingen die het geeft mn mbt kwaliteit.

Gesloten