LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DAS onvermogende dekking bij schikken / onrechtmatige daad

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
cestlavie2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2014 20:14

DAS onvermogende dekking bij schikken / onrechtmatige daad

Ongelezen bericht door cestlavie2010 »

3 jaar geleden heb ik een rechtzaak met een aannemer gehad. We hebben toen geschikt. Hij komt de afgesproken betalingen niet na en er is waarschijnlijk niks te halen. Er staat nog een paar duizend Euro open. (80% niet betaald)

Nu kwam ik toevallig achter de volgende clausule in mijn polis. (met PLUSPAKKET)

Artikel 7 Onvermogen

DAS vergoedt aan de verzekerde de schade ten gevolge van de onrechtmatige daad van een ander, voorzover de schade een eigen risico van € 125,- te boven gaat tot ten hoogste € 1.250,-. Dit als de verhaalsactie strandt door onvermogen van de wederpartij, tenzij de verzekerde de schade op een andere manier vergoed kan krijgen.

PLUSPAKKET:
Artikel 10 Verhogen onvermogendekking

Het in artikel 7 van de bijzondere polisvoorwaarden genoemde maximaal uit te keren bedrag wegens onvermogen wordt gesteld op € 12.500,-. Deze bepaling geldt niet voor aanspraken op rechtsbij- stand op grond van artikel 13 van dit pluspakket.

Er is dus geen gerechterlijke uitspraak/vonnis alleen een overeenkomst met betalingen gemaakt in de rechtbank. Ik vrees dat de DAS gaat zeggen: geen onrechtmatige daad vastgesteld dus geen dekking. Maar is het zo simpel voor ze om er onderuit te komen ?

Indien dit wel zo is : had de advocaat mij niet moeten waarschuwen dat bij schikken er geen onrechtmatige daad wordt vastgesteld en als hij niet betaald DAS dit dus niet dekt ? De tegenpartij gaf namelijk al aan dat hij erg veel moeite heeft met betalen tijdens de rechtzaak. Is er niet zoiets in verzekeringsland als bescherming van de consument en actieve meldingsplicht ? Ik heb de DAS tenslotte verder procederen bespaart door te schikken, zou raar zijn als ze hier toch mee wegkomen ?

Ben benieuwd....

DASwebcare
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40

Re: DAS onvermogende dekking bij schikken / onrechtmatige daad

Ongelezen bericht door DASwebcare »

Beste cestlavie2010,

We hebben je bericht gezien. Heb je dit verzoek al ingediend bij ons? Zo ja, dan kunnen wij je vraag intern doorzetten naar de juiste behandelaar.
Wil je in dat geval je dossiernummer en NAW doorsturen naar [email protected]?

Met vriendelijke Groet,

Het webcare team van DAS

Gesloten