Lange levertijd Beter Bed
Geplaatst: 07 okt 2014 21:58
22 juli 2014 heb ik een boxspring besteld via de website van Beter Bed. De boxspring is 180x200, gestoffeerd en de boxen geveerd met Minibonellveren en de matrassen zijn voorzien van pocketveren. Samen met mijn vriendin heb ik de winkel van Beter Bed al een keer bezocht en deze boxspring zag er toen prima uit. Op de website was de boxspring in aanbieding en dus besteld. De levertijd zou ongeveer 6 weken zijn, maar dat vond ik geen probleem. Ik heb 25% aanbetaald bij de bestelling online.
Vrijdag 29 augustus 2014 (5 weken later) werd de boxspring geleverd. Bezorgers waren vriendelijk, papieren voor de levering getekend en de resterende 75% betaald. Montage deed ik zelf, dit was eenvoudig. Echter tijdens de montage het probleem dat de boxen te smal waren (2x 80cm = 160cm breed).
De klantenservice gebeld van Beter Bed, 20min wachttijd en verschillende medewerkers gesproken (eentje erg bot, de ander gelukkig vriendelijk en begripvol). Afgesproken dat de boxspring diezelfde dag nog zou worden opgehaald. Tevens, zou de back-office mij maandag terugbellen voor een nieuwe leverdatum.
Maandag 1 september 2014 gebeld door Beter Bed. De boxen zouden opnieuw besteld moeten worden. Dit betekende weer 6 weken wachten (leverdatum 8 oktober 2014). Ik heb aangegeven dat als ze geen andere oplossing zouden hebben, ik de bestelling zou annuleren.
Woensdag 3 september 2014 belde Beter Bed dat de leverdatum 3 oktober 2014 zou worden. Dat was de enige optie die ze konden bieden, ik heb aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren.
De dagen daarna gezocht naar andere boxsprings en vooral gezocht naar reviews van andere beddenshops en hun levertijden. Uiteindelijk gelezen dat andere beddenwinkels ook niet altijd uitblinken in het nakomen van afspraken met soms horrorverhalen van maandenlange levertijd of het niet terugstoren van het aankoopbedrag bij annuleren.
Uiteindelijk Beter Bed gebeld om de aanvraag tot annuleren niet door te zetten, maar de levertijd van 3 oktober 2014 te laten staan. Dit was nu nog 'maar' 4 weken wachten.
Donderdag 2 oktober 2014 word ik gebeld door Beter Bed dat de levering niet kon plaatsvinden op vrijdag 3 oktober 2014, omdat de boxspring nog steeds niet bij hen was binnengekomen. Ik zou later gebeld worden voor de echte afspraak.
Vandaag, dinsdag 7 oktober 2014, gebeld door Beter Bed dat de leverdatum op hun website van woensdag 8 oktober 2014 niet correct is. De boxspring is nog steeds niet geleverd door hun leverancier en wanneer dat wel gebeurt, dat is de hamvraag...
Al met al wacht ik nu precies 11 weken (di 22 juli 2014 besteld, vandaag di 7 oktober 2014) en ik heb niets! Geen boxspring en vooral geen duidelijkheid, maar Beter Bed heeft wel mijn volledige betaling voor de boxspring. Ook het feit dat er niets aan compensatie voor het lange wachten wordt aangeboden, valt mij tegen van een grote firma als Beter Bed.
Ik ben in dubio om de boxspring weer te annuleren, al wacht ik dan bijna 3 maanden voor niets op mijn boxspring en zal ik vast en zeker ook een aantal weken moeten wachten tot Beter Bed mijn annulering heeft behandeld en het geld terugstort. Ik neem echter wel aan dat ik mijn volledige betaling terugkrijg (ik heb online besteld), want ik las op dit forum ergens dat Beter Bed 30% annuleringskosten berekend indien in de winkel een bed wordt besteld?
Anderzijds, wie weet levert Beter Bed volgende week wel en ik ben huiverig om bij een andere firma weer in een zelfde moeras terecht te komen bij het bestellen van een bed. Ook gekeken bij Ikea voor een boxspring, omdat die wel (bijna) direct kunnen leveren. Echter, Ikea heeft in haar assortiment geen complete boxspring van 180cm breed op dit moment.
Advies wordt zeer gewaardeerd. Weet iemand tevens of het normaal is dat de levertijd 3 maanden kan bedragen? Een grote firma als Beter Bed verkoopt toch meerdere boxsprings per week en het assortiment is ook niet dermate groot. Waarom moet het dan toch zo lang duren?
Wordt vervolgd...
Vrijdag 29 augustus 2014 (5 weken later) werd de boxspring geleverd. Bezorgers waren vriendelijk, papieren voor de levering getekend en de resterende 75% betaald. Montage deed ik zelf, dit was eenvoudig. Echter tijdens de montage het probleem dat de boxen te smal waren (2x 80cm = 160cm breed).
De klantenservice gebeld van Beter Bed, 20min wachttijd en verschillende medewerkers gesproken (eentje erg bot, de ander gelukkig vriendelijk en begripvol). Afgesproken dat de boxspring diezelfde dag nog zou worden opgehaald. Tevens, zou de back-office mij maandag terugbellen voor een nieuwe leverdatum.
Maandag 1 september 2014 gebeld door Beter Bed. De boxen zouden opnieuw besteld moeten worden. Dit betekende weer 6 weken wachten (leverdatum 8 oktober 2014). Ik heb aangegeven dat als ze geen andere oplossing zouden hebben, ik de bestelling zou annuleren.
Woensdag 3 september 2014 belde Beter Bed dat de leverdatum 3 oktober 2014 zou worden. Dat was de enige optie die ze konden bieden, ik heb aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren.
De dagen daarna gezocht naar andere boxsprings en vooral gezocht naar reviews van andere beddenshops en hun levertijden. Uiteindelijk gelezen dat andere beddenwinkels ook niet altijd uitblinken in het nakomen van afspraken met soms horrorverhalen van maandenlange levertijd of het niet terugstoren van het aankoopbedrag bij annuleren.
Uiteindelijk Beter Bed gebeld om de aanvraag tot annuleren niet door te zetten, maar de levertijd van 3 oktober 2014 te laten staan. Dit was nu nog 'maar' 4 weken wachten.
Donderdag 2 oktober 2014 word ik gebeld door Beter Bed dat de levering niet kon plaatsvinden op vrijdag 3 oktober 2014, omdat de boxspring nog steeds niet bij hen was binnengekomen. Ik zou later gebeld worden voor de echte afspraak.
Vandaag, dinsdag 7 oktober 2014, gebeld door Beter Bed dat de leverdatum op hun website van woensdag 8 oktober 2014 niet correct is. De boxspring is nog steeds niet geleverd door hun leverancier en wanneer dat wel gebeurt, dat is de hamvraag...
Al met al wacht ik nu precies 11 weken (di 22 juli 2014 besteld, vandaag di 7 oktober 2014) en ik heb niets! Geen boxspring en vooral geen duidelijkheid, maar Beter Bed heeft wel mijn volledige betaling voor de boxspring. Ook het feit dat er niets aan compensatie voor het lange wachten wordt aangeboden, valt mij tegen van een grote firma als Beter Bed.
Ik ben in dubio om de boxspring weer te annuleren, al wacht ik dan bijna 3 maanden voor niets op mijn boxspring en zal ik vast en zeker ook een aantal weken moeten wachten tot Beter Bed mijn annulering heeft behandeld en het geld terugstort. Ik neem echter wel aan dat ik mijn volledige betaling terugkrijg (ik heb online besteld), want ik las op dit forum ergens dat Beter Bed 30% annuleringskosten berekend indien in de winkel een bed wordt besteld?
Anderzijds, wie weet levert Beter Bed volgende week wel en ik ben huiverig om bij een andere firma weer in een zelfde moeras terecht te komen bij het bestellen van een bed. Ook gekeken bij Ikea voor een boxspring, omdat die wel (bijna) direct kunnen leveren. Echter, Ikea heeft in haar assortiment geen complete boxspring van 180cm breed op dit moment.
Advies wordt zeer gewaardeerd. Weet iemand tevens of het normaal is dat de levertijd 3 maanden kan bedragen? Een grote firma als Beter Bed verkoopt toch meerdere boxsprings per week en het assortiment is ook niet dermate groot. Waarom moet het dan toch zo lang duren?
Wordt vervolgd...