LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door 16again »

czarczar schreef: Ik woon niet in Nederland en dat was een probleem.
Wat is daar dan het probleem mee? Of je bent gewoon verzekerd, of niet (zie link), maar dat gedoe met informatie verzoeken lijkt mij alleen maar vertragingstactiek.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -woon.html

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin »

16again schreef:
czarczar schreef: Ik woon niet in Nederland en dat was een probleem.
Wat is daar dan het probleem mee? Of je bent gewoon verzekerd, of niet (zie link), maar dat gedoe met informatie verzoeken lijkt mij alleen maar vertragingstactiek.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -woon.html
Lijkt me in dit geval dat czarczar meer deskundig is inmiddels en zelfs die link niet meer nodig heeft. Hij is immers al onbeschooierd lang bezig om zijn rekening vergoed te krijgen.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

tenormin schreef:Lijkt me in dit geval dat czarczar meer deskundig is inmiddels en zelfs die link niet meer nodig heeft. Hij is immers al onbeschooierd lang bezig om zijn rekening vergoed te krijgen.
14 maanden om precies te zijn. Rechtszaak over 11 dagen tegen het ziekenhuis dat niet is betaald door de verzekeraar. Rechtszaak is dus tegen mij door het behandelende ziekenhuis, omdat de verzekeraar al 14 maanden niet betaalt waarvoor ik ben verzekerd, maar uiteraard wel elke maand nog premie afschrijft. Een VGZ-tje zullen we het maar noemen. Hetgeen maar weer aangeeft hoe slecht verzekeraars werken en hoe waardeloos het systeem in Nederland in elkaar zit.
@Tenormin, ik hoop niet dat u op uw leeftijd overkomt wat mij is overkomen, u heeft er geen idee van.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin »

czarczar schreef: ik hoop niet dat u op uw leeftijd overkomt wat mij is overkomen, u heeft er geen idee van.
Wens ik je dan iets slechts toe? Dan heb je problemen met de ogen; wens je alleen toe dat er nu een einde aan een lange periode van "in gevecht met" komt voor je. Zou niet eens in me opkomen om wie dan ook iets toe te wensen, anders dan alleen maar goeds. En nee, ik heb er geen idee van welk onrecht en ziekte je is aangedaan, laat onverlet dat je zoiets niet moet schrijven. Je weet drommels goed dat je, in leeftijd, een kind van me had kunnen zijn. Je weet wel, hoe je hier iets in een PB kan schrijven :cry: .
Ja, daar heb ik spijt van. Van de PB 's. En die van jou naar mij.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

Vreemde reactie Tenormin.
Ziektes worden je niet aangedaan, die overkomen je.
Ellende met een verzekeringsmaatschappij, die overkomen je ook. Dacht je alles goed (en verplicht) verzekerd te hebben, gaan die dwars liggen. Dat wordt je dus wel aangedaan. En het lullige is dat je nu niet op je best bent als je net na zware operaties uit het ziekenhuis komt. Ze weten je wel op je zwakste punt te pakken.
tenormin schreef:leeftijd, een kind van me had kunnen zijn. Je weet wel, hoe je hier iets in een PB kan schrijven :cry: . Ja, daar heb ik spijt van. Van de PB 's. En die van jou naar mij.
Ik laat het hier maar bij ...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin »

czarczar schreef:Vreemde reactie Tenormin.
Ziektes worden je niet aangedaan, die overkomen je.
Ik laat het hier maar bij ...
Hoezo vreemd? Weet als de beste dat ziekte je overkomt. En ja, daar ben ik het volledig met je eens: ik laat het er ook bij.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door Har06 »

Veel mensen betalen nog steeds niet de zorgverzekering ondanks alle interrupties op deze topic.

Veel mensen gaan niet meer naar artsen door het redicuul hoge eigen risico, weer een idee van de PVDA :cry:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin »

Har06 schreef:Veel mensen betalen nog steeds niet de zorgverzekering ondanks alle interrupties op deze topic.

Veel mensen gaan niet meer naar artsen door het redicuul hoge eigen risico, weer een idee van de PVDA :cry:
http://www.uitzending.net/gemist/273080 ... Kassa.html
Vanaf 6.18 minuten

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

tenormin schreef:http://www.uitzending.net/gemist/273080 ... Kassa.html
Vanaf 6.18 minuten
Ik kan niet bij die mensen naar binnen kijken. We zijn nog "super tevreden en super gelukkig". Dat het zich nog een consumentenprogramma durft te noemen. Programma uit gekeken? Dat banken fouten maken bij de omnummering naar IBAN-nummers van de rekeningnummers in je adresboek? Kassa! had de ING en ABN uitgenodigd, maar die kwamen niet. Schriftelijk lieten ze weten dat die mensen zelf maar beter hadden moeten opletten. Blij dat ik nooit een adresboek gebruik bij betalingen, maar elke keer die vreselijke IBAN-nummers zelf inrammel. Conclusie van Brecht: de banken helpen u niet, dus u moet zelf maar goed opletten als u geld overmaakt. Ongelooflijk wat een slecht programma, dat Kassa! De afgelopen uitzendingen heb ik Kassa! gewezen op hun waardeloze programma, daar ben ik nu definitief mee gestopt. Het is zinloos. De redactie en Brecht mogen zich schamen voor hun wanprestatie. Laat dit soort onderwerpen maar over aan Radar en ga weer pindakaas proeverijen organiseren.

JohnKlaverman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2014 18:50

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door JohnKlaverman »

Het aantal mensen dat de premie voor zijn zorgverzekering niet betaalt, loopt op. Steeds meer mensen kunnen hun schulden niet afbetalen: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... ring-niet/
De grote fout die veel mensen maken is de zorgtoeslag verbruiken. Dit geld is uitsluitend bestemd voor de zorgverzekeraar. Op het moment dat je de zorgtoeslag voor andere zaken gaat gebruiken, dan voor het betalen van de maandelijkse zorgtoeslag, is de kans natuurlijk groot dat dit problemen gaat opleveren. Daarom mijn tip: zodra de zorgtoeslag eenmaal binnen is rond de 20e, direct afstorten die handel. Gewoon doen alsof het geld niet van/voor jou is (en dat is het feitelijk ook niet)

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

JohnKlaverman schreef:Gewoon doen alsof het geld niet van/voor jou is (en dat is het feitelijk ook niet)
Banken doen het meestal andersom.
Niet heiliger zijn dan de paus zou ik zeggen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin »

JohnKlaverman schreef: De grote fout die veel mensen maken is de zorgtoeslag verbruiken. Dit geld is uitsluitend bestemd voor de zorgverzekeraar. Op het moment dat je de zorgtoeslag voor andere zaken gaat gebruiken, dan voor het betalen van de maandelijkse zorgtoeslag, is de kans natuurlijk groot dat dit problemen gaat opleveren. Daarom mijn tip: zodra de zorgtoeslag eenmaal binnen is rond de 20e, direct afstorten die handel. Gewoon doen alsof het geld niet van/voor jou is (en dat is het feitelijk ook niet)
Klinkt goed (is ook zo); probleem is dat heel veel mensen het ene met het andere gat moeten dichten. Wat denkt u waar de kinderbijslag voor wordt gebruikt. En de mensen met huurtoeslag die het aan zichzelf laten "uitbetalen"? Dat zou gelijk naar de verhuurder moeten gaan (zijn Kamervragen over of ze dat gaan verplichten, zou wijs besluit zijn). Laat ze dan "jouw" zorgtoeslag ook aan jouw Zorgverzekering overmaking; geen kans dat het dan word uitgegeven aan andere zaken dan....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
En de mensen met huurtoeslag die het aan zichzelf laten "uitbetalen"? Dat zou gelijk naar de verhuurder moeten gaan (zijn Kamervragen over of ze dat gaan verplichten, zou wijs besluit zijn).
Even voor jouw informatie, huurtoeslag wordt al geruime tijd niet meer betaald aan de verhuurder, maar gewoon overgemaakt aan de huurder.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin »

Dan ben ik verkeerd voorgelicht @puma73. Ik heb het kennelijk verkeerd begrepen; zou dus beter zijn als het naar de verhuurder ging.
Laatst gewijzigd door tenormin op 19 okt 2014 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

tenormin schreef:En de mensen met huurtoeslag die het aan zichzelf laten "uitbetalen"? Dat zou gelijk naar de verhuurder moeten gaan (zijn Kamervragen over of ze dat gaan verplichten, zou wijs besluit zijn).
Tenormin, ik ben het weer eens schromelijk met je oneens, omdat ik het probleem breder zie.
Een wijs besluit zou zijn om alle toeslagen te stoppen, die maken namelijk alleen maar duidelijk dat alles veel te duur is. Als 80% van de bevolking een toeslag krijgt, dan is er structureel iets mis.
Ik pleit dan ook voor een basis-inkomen voor iedereen, zie eens een goede docu:
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -geld.html
Tegenlicht is natuurlijk vrijwel altijd super als het gaat om de vraag hoe je een samenleving beter kunt inrichten of hoe het in de toekomst zou moeten. Eigenlijk zou je even alle uitzendingen moeten kijken, ze staan gewoon online.

Charlotte1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2014 08:49

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door Charlotte1983 »

Er wordt verwacht dat in 2015 nog meer mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen nu de premie en het eigen risico omhoog zijn gegaan: zorgverzekering.net/betalingsproblemen-eigen-risico-en-zorgpremie-in-2014-verdubbeld/
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2014 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:
Charlotte1983 schreef:Er wordt verwacht dat in 2015 nog meer mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen nu de premie en het eigen risico omhoog zijn gegaan: zorgverzekering.net/betalingsproblemen-eigen-risico-en-zorgpremie-in-2014-verdubbeld/
De premie blijft gelijk, het eigen risico wordt inderdaad verhoogd. Eind december maar even een nieuwe begroting vaste lasten maken en dan merken we daar weinig van.
Boventaande poster gaat van z,n eigen poen uit, velen kunnen geen begroting maken en betalen niet FOEI :oops:

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

MichielFRL schreef:De premie blijft gelijk, het eigen risico wordt inderdaad verhoogd. Eind december maar even een nieuwe begroting vaste lasten maken en dan merken we daar weinig van.
Mijn eigen risico staat voor 2013 nog steeds op ongeveer 16.000 euro.
Zorgverzekeraar VGZ heeft vooraf toegezegd het te betalen, heeft ook alle originele rekeningen en zelfs mijn volledige medische dossier (tegen mijn zin), maar dat vinden ze nog niet genoeg. Ik heb een kwart zelf betaald en wordt nu door het ziekenhuis aangeklaagd voor de hoge rekening. VGZ schrijft wel elke maand gewoon de premie van mijn rekening af. Als ik bel, dan gooien ze de hoorn op de haak.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door Har06 »

czarczar schreef:
MichielFRL schreef:De premie blijft gelijk, het eigen risico wordt inderdaad verhoogd. Eind december maar even een nieuwe begroting vaste lasten maken en dan merken we daar weinig van.
Mijn eigen risico staat voor 2013 nog steeds op ongeveer 16.000 euro.
Zorgverzekeraar VGZ heeft vooraf toegezegd het te betalen, heeft ook alle originele rekeningen en zelfs mijn volledige medische dossier (tegen mijn zin), maar dat vinden ze nog niet genoeg. Ik heb een kwart zelf betaald en wordt nu door het ziekenhuis aangeklaagd voor de hoge rekening. VGZ schrijft wel elke maand gewoon de premie van mijn rekening af. Als ik bel, dan gooien ze de hoorn op de haak.
dat snap jij niet ?

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door czarczar »

vogels schreef:Hoe vaak krijgen we jouw verhaal hier nog te zien?
Totdat de zorgverzekeraar aan haar beloftes en verplichtingen heeft voldaan.
Het is niet zo dat als je een probleem herhaalt het dan opeens onzinnig wordt of is opgelost. Ik hoop niet dat u zelf morgen onder een auto loopt of tegen een boom aan rijdt en hetzelfde meemaakt met uw zorgverzekering. Feitelijk is de zorg in Nederland compleet uitbesteed aan verzekeraars en die betalen het liefst nooit uit. Ik hoop oprecht dat u nooit in mijn situatie terecht komt en zolang die situatie bestaat blijf ik het aan de kaak stellen. Het is wel wat ernstiger dan een pak melk dat 20 eurocent duurder wordt.

Gesloten