Actys weigert tegemoetkoming in verwarmingskosten
Geplaatst: 08 okt 2014 23:13
Twee jaar geleden ging het glas van een groot raam in mijn appartement aan een kant kapot. Ik heb toen via de Actys site een storingsformulier ingevuld. Nadat ik geen reactie kreeg nog een keer het formulier ingevuld en weer geen reactie ontvangen. Ik vond dit wel vreemd, want normaal reageert Actys wel snel op een storingsformulier. In 2 jaar 20 a 30 keer het storingsformulier ingevuld om het glas gemaakt te krijgen, maar nooit reactie gekregen.
Voor het geval u zich afvraagt waarom heb je dan niet gebeld. Dat wilde ik wel, maar mij is duidelijk gemaakt dat dat nummer alleen bedoeld was voor spoedgevallen. Dat betekent een levensbedreigend situatie of als er mensen zomaar naar binnen kunnen komen. Dit was niet het geval, omdat een kant van het dubbelglas nog intact was.
Toen ik dit jaar, vanwege een andere storing, telefonisch contact had opgenomen met Actys, ook weer gemeld dat het raam kapot was. .De man had de storing genoteerd en volgens hem zou het nu snel opgelost worden. U kunt het wel raden denk ik, na weer een paar weken wachten was het glas nog steeds kapot en had ik weer niks gehoord van Actys.
Toen maar een klacht email gestuurd, waarin ik ook een vergoeding vraag voor de gemaakte verwarmingskosten. Na deze email werd snel contact met me opgenomen door Actys en werd mij verteld dat ze in hun systeem niks over het kapotte glas konden vinden. Toen ineens werd de telefonisch gemelde storing gevonden en bleek de melding niet 'doorgezet' te zijn. Mijn email zou ook doorgestuurd worden naar een persoon die kon beslissen over de vergoeding. Snel nadat Actys contact met me had opgenomen werd het raam vervangen. Maar over de vergoeding bleef het weer stil.
Toen heb ik na weer een paar weken te hebben gewacht contact opgenomen met een persoon van Actys die over een vergoeding kon beslissen. Ik moest de email met de klacht nog maar een keer sturen en dan zou deze persoon een beslissing nemen. Na weer 2 weken niks te hebben gehoord, maar een email gestuurd wanneer ik de vergoeding kan verwachten op mijn rekening. Een dag later kreeg ik antwoord van meneer ik krijg geen vergoeding.
Reden
-Actys kan de door mij ingevulde storingsformulier niet vinden, met ander woorden je niks gestuurd. Kortom ik lieg.
- het raam was maar aan een kant stuk en er dus kon er geen koude lucht naar binnen komen.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om de door mij extra gemaakte verwarmingskosten van Actys terug te krijgen.
Ik heb die 2 jaar het vaak heel koud gehad. Een van de verwarmingsplaten staat namelijk voor het raam dat kapot was. Ik was dus gewoon de buitenlucht aan het opwarmen. Het was een groot gat met diverse scheuren in een groot raam. Iedereen weet volgens mij ook dat enkelglas minder isoleert dan dubbelglas. De verwarmingskosten waren daarom ook hoog, Om deze voor mij nog betaalbaar te houden lag ik onder dekens en een dekbed in de woonkamer tv te kijken. (appartement heeft stadsverwarming). Ben ik nu zo verkeerd dat ik een vergoeding verwacht van Actys? Weet iemand hoe ik Actys kan overtuigen dat zij in gebreke waren en daarom de extra gemaakte verwarmingskosten moeten vergoeden?
Alvast bedankt voor het lezen van bericht en hopelijk ook voor u/jullie antwoordt en hulp.
Voor het geval u zich afvraagt waarom heb je dan niet gebeld. Dat wilde ik wel, maar mij is duidelijk gemaakt dat dat nummer alleen bedoeld was voor spoedgevallen. Dat betekent een levensbedreigend situatie of als er mensen zomaar naar binnen kunnen komen. Dit was niet het geval, omdat een kant van het dubbelglas nog intact was.
Toen ik dit jaar, vanwege een andere storing, telefonisch contact had opgenomen met Actys, ook weer gemeld dat het raam kapot was. .De man had de storing genoteerd en volgens hem zou het nu snel opgelost worden. U kunt het wel raden denk ik, na weer een paar weken wachten was het glas nog steeds kapot en had ik weer niks gehoord van Actys.
Toen maar een klacht email gestuurd, waarin ik ook een vergoeding vraag voor de gemaakte verwarmingskosten. Na deze email werd snel contact met me opgenomen door Actys en werd mij verteld dat ze in hun systeem niks over het kapotte glas konden vinden. Toen ineens werd de telefonisch gemelde storing gevonden en bleek de melding niet 'doorgezet' te zijn. Mijn email zou ook doorgestuurd worden naar een persoon die kon beslissen over de vergoeding. Snel nadat Actys contact met me had opgenomen werd het raam vervangen. Maar over de vergoeding bleef het weer stil.
Toen heb ik na weer een paar weken te hebben gewacht contact opgenomen met een persoon van Actys die over een vergoeding kon beslissen. Ik moest de email met de klacht nog maar een keer sturen en dan zou deze persoon een beslissing nemen. Na weer 2 weken niks te hebben gehoord, maar een email gestuurd wanneer ik de vergoeding kan verwachten op mijn rekening. Een dag later kreeg ik antwoord van meneer ik krijg geen vergoeding.
Reden
-Actys kan de door mij ingevulde storingsformulier niet vinden, met ander woorden je niks gestuurd. Kortom ik lieg.
- het raam was maar aan een kant stuk en er dus kon er geen koude lucht naar binnen komen.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om de door mij extra gemaakte verwarmingskosten van Actys terug te krijgen.
Ik heb die 2 jaar het vaak heel koud gehad. Een van de verwarmingsplaten staat namelijk voor het raam dat kapot was. Ik was dus gewoon de buitenlucht aan het opwarmen. Het was een groot gat met diverse scheuren in een groot raam. Iedereen weet volgens mij ook dat enkelglas minder isoleert dan dubbelglas. De verwarmingskosten waren daarom ook hoog, Om deze voor mij nog betaalbaar te houden lag ik onder dekens en een dekbed in de woonkamer tv te kijken. (appartement heeft stadsverwarming). Ben ik nu zo verkeerd dat ik een vergoeding verwacht van Actys? Weet iemand hoe ik Actys kan overtuigen dat zij in gebreke waren en daarom de extra gemaakte verwarmingskosten moeten vergoeden?
Alvast bedankt voor het lezen van bericht en hopelijk ook voor u/jullie antwoordt en hulp.