Pagina 1 van 1

Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 10 okt 2014 19:27
door Timmeah
Ik ben 2 maandjes geleden overgestapt van Nuon naar Essent. Ik had het e.e.a. vergeleken, en betaalde te veel. Bij Essent zou ik net iets minder betalen, en nog een waardebon van 175 euro voor de mediamarkt ontvangen. Ging allemaal prima. Zit nu 2 maanden bij Essent, betaal een termijnbedrag, gaat goed, en heb dus 175 euro van een waardebon kunnen gebruiken.

Nu werd ik gebeld door Nuon. Ze hadden al mijn info (gebruik gas + electriciteit), waar ik naar toe ben gegaan etc. Dus het zal wel echt Nuon zijn (ben altijd wantrouwig over de telefoon). Ze hadden een actie voor oude klanten. Ik kreeg het allemaal uitgerekend. Ipv 0.2195 per kw zou ik 0.1855 betalen en voor gas zou ik van 0.6296 naar 0.635 gaan (maar ik gebruik 10x meer electriciteit dan gas, dus ik zou goedkoper uit zijn. Tevens zouden ze al mijn boetes tot de waarde van 250 euro betalen. M.a.w. ik zou over kunnen, zonder financiele consequenties, anders dan dat ik goedkoper uit zou zijn qua electriciteitskosten. (vastrechtkosten en netwerkkosten waren het zelfde)

Het klonk allemaal wel erg mooi. (ik zou niet zeggen te mooi om waar te zijn, dan zou ik het sowieso niet doen).

Wat me alleen niet zo aan sprak was de manier waarop. Heel erg gejaagd en opdringerig. Ik begrijp dat zo'n figuur afgerekend wordt op ze sells, maar het was op een dusdanige manier dat ik het niet vertrouwde, of laat ik het anders zeggen er lekker bij zou voelen het te doen.

ik moest bij me computer zitten, en dan zou ik een mail ontvangen, en dan zou ik door moeten klikken terwijl ik met hem aan de lijn was. Anders kon hij de mail niet sturen, en enkel een mail met de prijzen. Beetje vaag verhaal allemaal.

Hoe dan ook, ik heb gezegd, mail maar wat je hebt of kan mailen, en bel me maandag maar weer terug.

Iemand ervaring met deze manier van oud-klanten terughalen? Is het een scam of truc, of is het zo dat ze echt klanten terug willen en dat doen met een flinke korting, en kan ik hier op in gaan?

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 10 okt 2014 19:45
door moederslink
Wij stonden toen voor hetzelfde......er werd van alles uit de kast gehaald om ons maar als klant te behouden ; er kon plots van alles....extra bonus...boete zou betaald worden...goedkoper leveren bla bla bla , ineens kon van alles!
Nuon is een vd grootste..en zij zijn toch echt ah eind vd rit een vd duurste!
Wij hebben het niet gedaan en zijn overgestapt naar Energie Direct , goedkoper leveren , ook extra bonus 2x per jaar en vriendelijk ad telefoon....ik ben blij van Nuon af te zijn in ieder geval.
Altijd dit soort " lokkertjes " tegen het eind vh jaar....maar je moet het zelf weten natuurlijk.
Ook vind ik overstappen best wel - gedoe- , vandaar dat veel mensen het er maar bij laten, denk ik.
Succes!

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 10 okt 2014 19:49
door Jantje7
Mocht u terug gaan naar Nuon, zal de waardebon van € 175,- met de eindafrekening worden verrekend. Dit wordt niet door Nuon vergoed, enkel de kosten voor het eerder beëindigen van uw contract.

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 10 okt 2014 20:07
door mart2345
Bovenstaande is inderdaad heel belangrijk. Dat zeggen Nuon en Essent er meestal niet bij, maar is inderdaad wel zo.

Aan het eind van de dag zit er trouwens qua prijs weinig verschil tussen energieleveranciers. Behalve de aanbiedingen, dat kan serieus schelen. Dus de goedkoopste manier blijft jaarlijks overstappen op een scherpe aanbieding op een vergelijkingssite (die zijn vaak goedkoper dan collectieven). En wegwezen als dat contract over is want dan ga je zo weer naar iets duurders. En de standaardprijzen (dus na de aanbieding) liggen bij prijsvechters niet zelden nog wat hoger dan bij de grote drie. En let een beetje op de service. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar nog niet zo lang geleden waren er energieleveranciers die rustig een paar tientjes in rekening brachten voor bijvoorbeeld een verhuizing of het aanpassen van een jaarnota.

Heb je geen zin om over te stappen, maar wil je wel goedkoper: Bel je leverancier eens en geef aan dat je een scherp aanbod hebt gehad van een concurrent en wil weten wat zij er tegenover kunnen zetten. Zeker als je geen lopend contract hebt kan er dan opeens veel meer. De meeste energieleveranciers hebben klantbehoud-afdelingen die scherpere prijzen kunnen bieden dan de gewone klantenservice.

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 11 okt 2014 15:31
door stofzuigertje
Per telefoon en E mail alleen je gegevens.....

Ik trap er niet in als daar geen volledig verhaal staat......
En ik stapte dus niet over en dus geen bevestiging van mooie verhaal aan telefoon....
Alleen de stroom en gas prijs en niets over de vergoeding voor vroeg weg gaan en zo.

De verkopers willen jou handtekening en die Email of brief is nu wettelijk verplicht en daar staat meestal minder in als ze mondeling beloofde...

Dus trap er niet in.

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 12 okt 2014 15:09
door aarie25
dit klinkt mij iets te mooi in de oren.
toen ik nog bij nuon zat en ik belde dat ik een goede aanbieding had gehad,
kreeg ik maar 15% korting op de stroom, en 15% van 7 cent per kwh is niet veel.
dat is tientjes werk.

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 12 okt 2014 15:26
door benikeennederlander
Ik zeg niet doen!
Nuon doet zulke dingen niet.
Vind je het aantrekkelijk, neem dan eerst telefonisch of e-mail contact met Nuon op om te zien of degene die jij aan de lijn had ook daadwerkelijk bij Nuon werkt.
Overstappen naar een ander is de regel helemaal niet zo goedkoop.
Ik wou dat ook, maar ik heb heel gauw mijn aanmelding bij die ander ingetrokken omdat ik constateerde dat ik bij de Nl-E 30,40 euro per maand aan Netwerk Beheerder Liander ga betalen, terwijl ik nu bij Nuon +/- 9,43 per maand aan Liander betaal voor Netwerk Beheer.

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 13 okt 2014 19:33
door Waakvlam
Het kan nooit zo zijn dat de ene leverancier meer netwerkkosten in rekening brengt dan de ander. Je veranderd namelijk nooit van netbeheerder, zit je bijvoorbeeld bij Liander, dan blijft dat zo. De leverancier brengt de maandelijkse kosten in rekening voor de netbeheerder en draagt deze af aan de betreffende netbeheerder (dit wordt ook wel het 'leveranciersmodel' genoemd). Als een leverancier dus ineens hogere kosten in rekening brengt dan de tarieven van de netbeheerder dan is er iets niet pluis. Maar het kan ook zo zijn dat je de factuur verkeerd leest, check het even goed, vergelijk appels met appels. Wat overigens voor de leek soms best lastig is met al die verschillende soorten facturen van de talloze leveranciers.

Een advies dat ik iedereen geef, neem je tijd voor een goede vergelijking tussen energieleveranciers.
Laat je niet overrompelen door zogenaamde voordelige deals waarbij je gelijk moet beslissen.
Gebruik vertrouwde (door ACM gecontroleerde) vergelijkingssites zoals gaslicht.com, easyswitch.nl, energieleveranciers.nl, prizewize.nl, etc.. Gaslicht.com is overigens mijn voorkeur qua gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid.

Twee maanden na overgestapt te zijn van Nuon naar Essent alweer nadenken over terugswitchen naar Nuon vind ik vrij chaotisch overkomen en vraagt om moeilijkheden. Kies voor een één jarig contract of een drie jarig contract bij een energieleverancier tegen vaste tarieven en dien je contract gewoon uit want dat voorkomt een hoop moeilijkheden. En vergeet alstublieft die gratis cadeaubonnen, gratis iPads, gratis telefoons, gratis geld, en weet ik veel wat, trap er niet in...

Re: Nuon - actie voor oude klanten? boetes betalen en kortingen

Geplaatst: 17 okt 2014 13:48
door R de vries
9-10-14 naar Mediamarkt gegaan om een tv te kopen,we hadden er al 1 op het oog maar volgens de verkoper zou een andere en duurdere tv beter zijn en bovendien konden we dan € 175,-- korting krijgen. Daarvoor hoefden wij, volgens een erbij gehaalde andere verkoper(dit bleek later een colporteur van Essent te zijn), alleen maar hoefden over te stappen van energie leverancier, waarbij alles hetzelfde zou blijven(ook de tarieven en opzegtermijn) en hij alleen maar hoopte dat wij na 1 jaar(bleek dus 3 jaar) zouden vergeten op te zeggen. Toen ik aanhaalde nog een contract bij Nuon te hebben en liever afzag van de overstap zei hij: ik heb U nu al aangemeld en wij kopen dit van Nuon van U af.
Na het doorlezen van de tarieven bleek dat we in het gunstigste geval zeker ruim €170,--per jaar duurder uit zijn en 3 jaar aan het contract vastzitten. Bij het bellen van de klachtenlijn van Essent werd verteld dat we niet konden annuleren (normaal kun je binnen 14 dagen annuleren) omdat we korting hadden gehad.Dit was ons niet door de colporteur gemeld.
We zijn dus onder valse voorwendsels deze overeenkomst aangegaan en willen dat nu ontbinden maar tot nog toe is dat niet gelukt. Wij hebben de reacties op deze actie van de Mediamarkt en Essent helaas niet eerder gelezen en hopen dat anderen dit wel lezen en er niet intrappen