Agresieve verkoop/verlenging Avangate Bitdefender
Geplaatst: 11 okt 2014 13:45
Sinds 2009/2010 ben ik gebruiker van Bitdefender. In oktober 2013 heb ik een eenjarig Bitdefender Internet Security abonnement afgenomen op de site van Bitdefender. In de bevestiging van die opdracht gaven zij aan dat de financiƫle afhandeling via Avangate zou gaan verlopen. Ik heb hierop verder geen acht geslagen omdat het een eenmalige transactie betrof.
Eind september 2014 heb ik een bericht van Avangate ontvangen waarin impliciet werd aangegeven dat het abonnement automatisch verlengd zou worden. Dit was het eerste bericht van Avangate in dit hele jaar en omdat ik in mijn account bij Bitdefender hierover niets terug kon vinden heb ik hier geen directe actie ondernomen. Begin oktober kreeg ik echter een orderbevestiging van Avangate dat zij mijn abonnement hadden verlengd en dat het bedrag was afgeschreven van mijn credit card (kennelijk nog gegevens van het jaar eerder), nog voordat mijn bestaande abonnement was afgelopen. Direct en voor het einde van deze abonnementsperiode heb ik bij Avangate aangegeven hier geen gebruik van te maken, maar hier gaan zij niet op in.
Kortom:
1. Ik heb GEEN opdracht gegeven voor het product noch mijn credit card gegevens verstrekt aan Avangate (wel aan BitDefender, een jaar eerder).
2. Ik heb NOOIT geopteerd voor een automatische verlenging. Kennelijk moet bij Avangate een account worden aangemaakt, waarbij je dan in staat bent bij je eigen profiel te komen zodat je het vinkje bij automatische verlenging kunt weghalen. Avangate zet deze voor het gemak maar op ja.
3. Ondanks een tijdige notificatie is Avangate niet in staat de transactie terug te draaien.
Allemaal erg teleurstellend en een product als Bitdefender onwaardig, tenzij dit een bewuste strategie van hen is. In ieder geval een waarschuwing aan andere bitdefender gebruikers om hierop alert te zijn.
Eind september 2014 heb ik een bericht van Avangate ontvangen waarin impliciet werd aangegeven dat het abonnement automatisch verlengd zou worden. Dit was het eerste bericht van Avangate in dit hele jaar en omdat ik in mijn account bij Bitdefender hierover niets terug kon vinden heb ik hier geen directe actie ondernomen. Begin oktober kreeg ik echter een orderbevestiging van Avangate dat zij mijn abonnement hadden verlengd en dat het bedrag was afgeschreven van mijn credit card (kennelijk nog gegevens van het jaar eerder), nog voordat mijn bestaande abonnement was afgelopen. Direct en voor het einde van deze abonnementsperiode heb ik bij Avangate aangegeven hier geen gebruik van te maken, maar hier gaan zij niet op in.
Kortom:
1. Ik heb GEEN opdracht gegeven voor het product noch mijn credit card gegevens verstrekt aan Avangate (wel aan BitDefender, een jaar eerder).
2. Ik heb NOOIT geopteerd voor een automatische verlenging. Kennelijk moet bij Avangate een account worden aangemaakt, waarbij je dan in staat bent bij je eigen profiel te komen zodat je het vinkje bij automatische verlenging kunt weghalen. Avangate zet deze voor het gemak maar op ja.
3. Ondanks een tijdige notificatie is Avangate niet in staat de transactie terug te draaien.
Allemaal erg teleurstellend en een product als Bitdefender onwaardig, tenzij dit een bewuste strategie van hen is. In ieder geval een waarschuwing aan andere bitdefender gebruikers om hierop alert te zijn.