Pagina 1 van 1

Online.nl reageert niet op klacht

Geplaatst: 11 okt 2014 19:49
door trukoho
We hebben een klacht ingediend bij online.nl maar online.nl weigert schriftelijk te reageren. Dat vinden we zeer vreemd, temeer daar we de klachtenbrief zijn geeindigd met de aansprakelijk stelling van online.nl voor een door een reisorganisatie geannuleerde reis naar Florence met zeer hoge annuleringskosten.

De klacht aan online.nl gaat over het volgende.
We hadden een internet abonnement voor PC en Telefonie en vanaf het moment dat we het telefoniedeel opzegden en nadat dit was gedeactiveerd kregen we serieuze email problemen.
Emails kwamen niet meer binnen en we misten hierdoor o.a. facturen van creditcard maatschappijen en reisorganisaties.
Van een normale stroom emails (zo'n 15 stuks per dag) vielen we terug naar af en toe een email. Dus gedeeltelijk, of af en toe werkte het nog wel.
Hierover hebben we veelvuldig contact met de helpdesk van online.nl gehad, maar zonder resultaat. We werden altijd keurig geholpen maar het technische probleem hebben zij nooit kunnen oplossen. Ook is er nooit enige uitleg gegeven waarom het soms wel werkte en heel vaak niet.

Zoals gezegd, online.nl weigert schriftelijk te reageren. Dit is vandaag ook telefonisch bevestigd door een medewerker van online.nl: dat doen we niet. We vertellen u nu dat wij vinden dat online.nl niet aansprakelijk is voor de door u geleden schade maar we zullen dit niet schriftelijk bevestigen.
Ik heb de medewerker daarop geconfronteerd met het feit dat het om te beginnen al heel vreemd is dat je het internetbedrijf online.nl geen email kunt sturen, je kunt hen alleen bellen en brieven per post naar hun adres in Den Haag sturen.

Online.nl stuurt overigens wel brieven, deze week ontvingen we eentje: dat ze niet met ons in contact konden treden en of ik hun kon terugbellen. Zo gedaan, vandaag het bewuste telefoontje gepleegd. Achtergrond: Door ingebruikname van een nieuw mobiel telefoonnummer kon online.nl niet in contact met ons treden, het vaste huis telefoonnummer werkt overigens nog steeds prima maar overdag werken wij en zijn we alleen mobiel te bereiken. Dus het vaste nummer werd niet opgenomen en het mobiele nummer was gewijzigd. Echter online.nl, een internet bedrijf anno 2014 werkt na 17:00uur niet voor dit soort onderwerpen, dat gebeurt alleen overdag!

Vervolgens heb ik gevraagd om een kopie van de opname van het telefoongesprek of een afschrift hiervan zodat ik in geval een reactie van online.nl aan mijn rechtsbijstand verzekering kan overleggen bij mijn vraag om hulp. Dat doen we ook niet was het antwoord van online.nl.

Dus als het moeilijk wordt en online.nl (juridische) problemen verwacht schrijven ze niet, voor andere zaken wel.

Heeft iemand dit ook zo meegemaakt en hier wellicht een oplossing voor gevonden?
Ik hoor het graag :)

Re: Online.nl reageert niet op klacht

Geplaatst: 11 okt 2014 23:00
door Bob Schurkjens
U kunt beter een alternatieve (gratis) e-mailprovider gebruiken als Gmail. Zo komt u nooit in de problemen. Wanneer u over zou stappen naar een andere internetprovider geeft dat weer ontzettend veel gedoe met uw e-mailadres. Dit voorkomt u door nu alvast over te stappen naar een onafhankelijke emailprovider.

Zelf zit ik ook bij Online. Het bijbehorende emailadres heeft nooit gewerkt. Maar dat is voor mij geen probleem omdat ik het niet gebruik.

Re: Online.nl reageert niet op klacht

Geplaatst: 12 okt 2014 19:46
door trukoho
Dank je Bob, dat heb ik inmiddels gedaan!