LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Betapress

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
steveVV

Problemen met Betapress

Ongelezen bericht door steveVV »

Afgelopen jaar heb ik een cadeauabonnement gekregen op Quest. Plotseling kreeg ik, als ontvanger van het cadeau, daar betalingsherinneringen van. Op mijn eerste vraag hierover per e-mail heb ik hier geen antwoord op mogen ontvangen, terwijl ik wel een automatische ontvangstbevestiging heb gekregen. Slordig.

Afgelopen week kreeg ik de tweede betalingsherinnering. Ik besloot te bellen met de klantenservice. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat het een normale gang van zaken is dat de ontvanger zelf het geschil oplost met de gever van dit cadeau. Ik vind dat een hele rare gang van zaken. Ik heb nergens mijn handtekening onder gezet en ik ben op geen enkele manier een verplichting met hen aangegaan. Toch vinden zij het redelijk om mij te vragen het financiële geschil tussen hen en de gever van het cadeau op te lossen.

Bovendien weet ik niet zeker wie van mijn familieleden dit abonnement aan mij heeft gegeven. Daarom vroeg ik de medewerker van de klantenservice of zij gegevens had van de gever van mijn cadeau. Die gegevens wilde zij mij niet verstrekken. Dus ik moet van hen het geschil oplossen met de gever van het cadeau. Maar vervolgens mag ik geen gegevens ontvangen van de persoon die mij dit abonnement gaf.

Julie4444

Re: Problemen met Betapress

Ongelezen bericht door Julie4444 »

In hun voorwaarden staat het volgende:
Quest Voorwaarden Abonnement schreef: 6.5 Indien een Abonnee niet tijdig betaald heeft, onder andere door stonering van de afgeschreven bedragen of wegens een ontoereikend saldo op de door Abonnee aangegeven rekening, zullen door Uitgever nog twee herinneringen worden gestuurd. Indien deze niet worden voldaan heeft Uitgever het recht de (incasso) vordering over te dragen aan een incasso bureau. De kosten hiervan zullen tevens in rekening worden gebracht aan Abonnee. Bij niet tijdige betaling is Uitgever gerechtigd het Abonnement onmiddellijk eenzijdig te beëindigen alsmede eventuele schadevergoeding en achterstallige betalingen van Abonnee te vorderen.
De Abonnee staat gedefinieerd als:
Quest Voorwaarden Abonnement schreef:Abonnee: een ieder (al dan niet een rechtspersoon) die ten behoeve van zichzelf dan wel een ander met Uitgever een abonnementsovereenkomst op een Tijdschrift, voor bepaalde of onbepaalde tijd is aangegaan.
De Abonnee is dus het familielid dat het abonnement is aangegaan. Zolang dit cadeauabonnement dus loopt, moet het familielid de betalingen doen en is die dus de "Abonnee". Quest moet dus zelf achter het familielid aan gaan, want u hebt immers geen overeenmkomst met hen en bent dus geen partij in dit geschil.

U kunt eventueel de betalingsherinneringen doorsturen nadat u vraagt (aan uw familie) wie ook alweer het abonnement heeft afgesloten. Mocht u dat niet willen, bewaar dan de brieven. Deze staan namelijk aan u geaddresseerd en u bent de Abonnee niet. Kan mogelijk van pas komen als ze het incassobureau inschakelen. U kunt aankaarten dat het om een cadeauabonnement gaat (dit heeft Quest bevestigd). Zorg dat u bewijs heeft dat het een cadeauabonnement is.

Als Quest een incassobureau inschakelt hebben ze niet voldaan aan het sturen van twee herinneringen aan de Abonnee, want dat is uw familielid. Zo kunnen enige incassokosten mogelijk betwist worden. Zorg wel dat uw familielid op de hoogte is en spoor deze aan te betalen om dat soort zaken te voorkomen.

Gesloten