Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet
Geplaatst: 13 okt 2014 20:57
Beste,
Het verhaal is als volgt:
Mijn vriendin is bij mij komen wonen, jeuh!! Op haar oude adres heeft ze Tele2 internet, bellen en TV. Helaas een 2-jarig abonnement omdat ze tussen door ergens heeft laten verlengen wegens een korting van 3,50 (dom, dom nooit moeten doen:() Maar goed, ze wilde het dus opzeggen omdat ze haar huis heeft verkocht en dus officieel bij komt wonen.
Naast dat de persoon die haar de verlenging heeft aangesmeerd, haar aangaf dat het geen probleem ("...om op te zeggen", dat laatste weet ze niet meer letterlijk , het is 1.5 jaar geleden) was als we gingen samenwonen. Heb ik voordat ze belde de Algemene Voorwaarden van Tele2 doorgenomen. Daar staat onder artikel 10. Verhuizen, subartikel 10.3 redelijk (on)duidelijk:
10.3. Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Nou heb ik bij Nederlands niet altijd even goed opgelet, maar een van de zaken die heb onthouden is dat iets wat tussen () staat weggelaten moet kunnen worden. En dan staat er dus
Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Nu is dit bij ons het geval. Het is namelijk zo dat wij al een internetaansluiting hebben, weliswaar van een andere provider maar toch. En hierdoor is het redelijkerwijs niet mogelijk om de Tele2 aansluiting door te zetten, we hebben immers al een aansluiting en zijn WIJ gerechtigd tot opzeggen. Want als je even met je gezonde verstand nadenkt is het niet redelijk om 2 aansluitingen voor Televisie, Internet en Bellen op een en hetzelfde huishouden te hebben.
Hier denken ze alleen bij Tele2 anders over, zij geven aan het mogelijk is om de aansluiting door te zetten, want alleen als het niet op de nieuwe postcode niet geleverd kan worden, mag het opgezegd worden.
Er vervelend die onduidelijke algemene voorwaarden, dat blijkt ook wel, want zelf mensen van Tele2 zelf hebben in het verleden samenwonen wel als geldige reden van redelijkerwijs gezien. Zie:
http://www.klacht.nl/contract-opzegging-bij-verhuizing/
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=59825
https://www.facebook.com/Tele2Nederland ... 3777621163
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=59825
Sommige links zijn wat ouder, maar de algemene voorwaarden zijn op punt 10.3 niet verandert in de tussentijd.
De volgende situaties zijn wel mogelijk:
-Ik kan het abonnement naar een willekeurig iemand anders overzetten, was geen probleem, wilde mijn familie het niet, of de nieuwe bewoonster, allemaal wel mogelijk. Misschien moet ik het op iemand zijn naam zetten die volgende maand naar het buitenland vertrekt
-Als ik op mijn adres wel Tele2 had gehad, had ik het ook kunnen opzeggen. Huh, waarom dan wel, staat nl niet expliciet in de algemene voorwaarden dat dat een geldige reden is
De dame die ik vandaag sprak zei letterlijk; "Ja, ik weet dat de Algemene Voorwaarden op dit punt redelijk onduidelijk zijn, maar als het (eventuele oplossing) Tele2 niks oplevert hoef ik er niet mee bij mijn baas aan te komen,"
Als de algemene voorwaarden duidelijker waren geweest en er in het verleden niet door Tele2 medewerkers was aangegeven dat samenwonen een redelijke reden was om op te zeggen, had ik geen poot gehad om op te staan. Maar juist, de eerder belofte, de onduidelijke algemene voorwaarden en het precedent uit het verleden doen mij overtuigen dat ik gelijk heb
Ik ben benieuwd wat ik nu nog kan doen, behalve een klacht indienen bij de geschillencommissie?
Mvg
Gerard
Het verhaal is als volgt:
Mijn vriendin is bij mij komen wonen, jeuh!! Op haar oude adres heeft ze Tele2 internet, bellen en TV. Helaas een 2-jarig abonnement omdat ze tussen door ergens heeft laten verlengen wegens een korting van 3,50 (dom, dom nooit moeten doen:() Maar goed, ze wilde het dus opzeggen omdat ze haar huis heeft verkocht en dus officieel bij komt wonen.
Naast dat de persoon die haar de verlenging heeft aangesmeerd, haar aangaf dat het geen probleem ("...om op te zeggen", dat laatste weet ze niet meer letterlijk , het is 1.5 jaar geleden) was als we gingen samenwonen. Heb ik voordat ze belde de Algemene Voorwaarden van Tele2 doorgenomen. Daar staat onder artikel 10. Verhuizen, subartikel 10.3 redelijk (on)duidelijk:
10.3. Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Nou heb ik bij Nederlands niet altijd even goed opgelet, maar een van de zaken die heb onthouden is dat iets wat tussen () staat weggelaten moet kunnen worden. En dan staat er dus
Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Nu is dit bij ons het geval. Het is namelijk zo dat wij al een internetaansluiting hebben, weliswaar van een andere provider maar toch. En hierdoor is het redelijkerwijs niet mogelijk om de Tele2 aansluiting door te zetten, we hebben immers al een aansluiting en zijn WIJ gerechtigd tot opzeggen. Want als je even met je gezonde verstand nadenkt is het niet redelijk om 2 aansluitingen voor Televisie, Internet en Bellen op een en hetzelfde huishouden te hebben.
Hier denken ze alleen bij Tele2 anders over, zij geven aan het mogelijk is om de aansluiting door te zetten, want alleen als het niet op de nieuwe postcode niet geleverd kan worden, mag het opgezegd worden.
Er vervelend die onduidelijke algemene voorwaarden, dat blijkt ook wel, want zelf mensen van Tele2 zelf hebben in het verleden samenwonen wel als geldige reden van redelijkerwijs gezien. Zie:
http://www.klacht.nl/contract-opzegging-bij-verhuizing/
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=59825
https://www.facebook.com/Tele2Nederland ... 3777621163
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=59825
Sommige links zijn wat ouder, maar de algemene voorwaarden zijn op punt 10.3 niet verandert in de tussentijd.
De volgende situaties zijn wel mogelijk:
-Ik kan het abonnement naar een willekeurig iemand anders overzetten, was geen probleem, wilde mijn familie het niet, of de nieuwe bewoonster, allemaal wel mogelijk. Misschien moet ik het op iemand zijn naam zetten die volgende maand naar het buitenland vertrekt
-Als ik op mijn adres wel Tele2 had gehad, had ik het ook kunnen opzeggen. Huh, waarom dan wel, staat nl niet expliciet in de algemene voorwaarden dat dat een geldige reden is
De dame die ik vandaag sprak zei letterlijk; "Ja, ik weet dat de Algemene Voorwaarden op dit punt redelijk onduidelijk zijn, maar als het (eventuele oplossing) Tele2 niks oplevert hoef ik er niet mee bij mijn baas aan te komen,"
Als de algemene voorwaarden duidelijker waren geweest en er in het verleden niet door Tele2 medewerkers was aangegeven dat samenwonen een redelijke reden was om op te zeggen, had ik geen poot gehad om op te staan. Maar juist, de eerder belofte, de onduidelijke algemene voorwaarden en het precedent uit het verleden doen mij overtuigen dat ik gelijk heb
Ik ben benieuwd wat ik nu nog kan doen, behalve een klacht indienen bij de geschillencommissie?
Mvg
Gerard