Apnormaal hoge jaarnota van Eneco
Geplaatst: 11 mar 2004 11:42
op9 maart jl. heb ik mijn jaarnota van Eneco Energie ontvangen.
Ik was voorbereid op een redelijke teruggave ten opzichte van vorige jaar. Gezien het feit dat wij onze 18 jaar oude ketel vervangen hebben voor een Nefit HR ketel ( stook je lekker goedkoop).
Nou kreeg ik een naheffing van zo'n 500 Euro. Dit zat hem in het gasvebruik.
Na telefonisch contact te hebben gehad met Eneco ( waar ze vooral goed geschoold onbeschoft personeel in dienst hebben) is mij verteld dat men over de afgelopen 2 jaar geen meterstanden van het gas hebben doorgekregen. Terwijl wij de de standen van het gas en electriciteit tegelijk via het internet doorgeven. Vandaar dat ze het gasverbruik ingeschat hebben. Het is alleen een beetje jammer dat ze het gasverbruik lager hebben ingeschat dan mijn verbruik over de voorafgaande jaren.
Op 4 maart 2003 heb ik van Eneco een brief ontvangen waarin vermeld staat dat mijn verbruik ten opzichte van de afgelopen jaren afwijkt. Dus met de vraag of ik een afspraak wilde maken zodat Eneco hier onderzoek naar kon doen.
Op 20 maart 2003 is de meteropnemer geweest en heeft de correcte standen opgenomen.
In de brief van Eneco staat dat zolang het onderzoek duurt men een schatting van het verbruik maakt. Zolang niet de correcte meterstanden worden doorgegeven zal dit verrekend worden op mijn eindnota.
Maar ik ben niet ingebreken gebleven want ik heb netjes een afspraak gemaakt met de meteropnemer en die heeft de correcte standen doorgeven. Helaas is meneer Eneco vergeten dit te corrigeren. Dus vandaar de naheffing van 500 Euro. Ik zou graag advies willen hebben over hoe ik dit het beste aan kan pakken( een brief met mijn bezwaar heb ik al verstuurd).
bij voorbaat dank
Ik was voorbereid op een redelijke teruggave ten opzichte van vorige jaar. Gezien het feit dat wij onze 18 jaar oude ketel vervangen hebben voor een Nefit HR ketel ( stook je lekker goedkoop).
Nou kreeg ik een naheffing van zo'n 500 Euro. Dit zat hem in het gasvebruik.
Na telefonisch contact te hebben gehad met Eneco ( waar ze vooral goed geschoold onbeschoft personeel in dienst hebben) is mij verteld dat men over de afgelopen 2 jaar geen meterstanden van het gas hebben doorgekregen. Terwijl wij de de standen van het gas en electriciteit tegelijk via het internet doorgeven. Vandaar dat ze het gasverbruik ingeschat hebben. Het is alleen een beetje jammer dat ze het gasverbruik lager hebben ingeschat dan mijn verbruik over de voorafgaande jaren.
Op 4 maart 2003 heb ik van Eneco een brief ontvangen waarin vermeld staat dat mijn verbruik ten opzichte van de afgelopen jaren afwijkt. Dus met de vraag of ik een afspraak wilde maken zodat Eneco hier onderzoek naar kon doen.
Op 20 maart 2003 is de meteropnemer geweest en heeft de correcte standen opgenomen.
In de brief van Eneco staat dat zolang het onderzoek duurt men een schatting van het verbruik maakt. Zolang niet de correcte meterstanden worden doorgegeven zal dit verrekend worden op mijn eindnota.
Maar ik ben niet ingebreken gebleven want ik heb netjes een afspraak gemaakt met de meteropnemer en die heeft de correcte standen doorgeven. Helaas is meneer Eneco vergeten dit te corrigeren. Dus vandaar de naheffing van 500 Euro. Ik zou graag advies willen hebben over hoe ik dit het beste aan kan pakken( een brief met mijn bezwaar heb ik al verstuurd).
bij voorbaat dank