Pagina 1 van 1

Pas op met DealExtreme

Geplaatst: 15 okt 2014 18:16
door mcguyver66
Sinds enkele jaren ben ik klant bij Dealextreme. Ik heb er de afgelopen jaren tientallen producten besteld, goedkope en duurdere. Chinese webwinkels als DealExtreme zijn vaak stukken goedkoper al is de kwaliteit vaak wel minder maar wel acceptabel. Aankopen op het internet doe ik altijd met PayPal omdat ik dan 45 dagen de tijd heb mijn betaling ongedaan te maken via een geschil wanneer de verkoper zijn afspraken niet na komt. In het verleden wanneer er problemen met DealExtreme waren werden die keurig door hun opgelost door het opnieuw versturen van een goed of terugbetaling. Een aantal maanden geleden heb ik een aantal goederen besteld waarvan er enkele niet zijn aangekomen. Ik nam contact op met de klachtenafhandeling van DealExtreme en men verzocht mij 10 dagen te wachten of de zending alsnog aan kwam. Mij werd toegezegd dat wanneer ik niets ontving dat ik dan meteen mijn geld terug kreeg of een nieuw product. Ik heb dat gedaan omdat ik al enkele jaren zaken met hen deed. Dat ik hierdoor over de 45 dagen termijn van PayPal ging wist ik, maar DealExtreame loste problemen altijd netjes op.
Dat was helaas echter het verleden. Na deze periode werd mij vriendelijk verzocht weer 10 dagen te wachten omdat men dan navraag ging doen bij het postbedrijf. Ik heb geantwoord dat ik er niet mee eens was en refereerde aan hun belofte tot onmiddellijke restitutie. Daar ging men niet op in. Na wederom tien dagen te hebben gewacht kreeg ik als antwoord dat men mij verzocht tien dagen te wachten. Daar heb ik weer op geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ging. Men reageert daar pas na afloop van die tien dagen weer op. En ik denk dat ik de reactie wel weet. Of ik 10 dagen kan wachten. DealExtreme blijkt een heel onbetrouwbare handelspartner die zich niet aan afspraken houdt. Ik waarschuw een ieder niet te kopen van deze website. Iets kan goedkoop zijn maar als het niet geleverd wordt is het alsnog duur. Gelukkig gaat het in mijn geval om een zeer laag bedrag maar als jarenlange trouwe klant voel je je wel opgelicht. Ben dus gewaarschuwd!

Re: Pas op met DealExtreme

Geplaatst: 15 okt 2014 18:44
door stofzuigertje
Wel verstuurd maar zoek geraakt?

Als je accepteerde dat je over de 45 dagen gaat neem je bewust een risico.

Zij hebben als het goed is een transport verzekering of accepteren het verlies of schade en sturen nieuwe.

U heeft dit geaccepteerd en een klein bedrag, al veel voordeel in het verleden gehad dus valt het mee.

Re: Pas op met DealExtreme

Geplaatst: 15 okt 2014 20:51
door mcguyver66
stofzuigertje schreef:Wel verstuurd maar zoek geraakt?

Als je accepteerde dat je over de 45 dagen gaat neem je bewust een risico.

Zij hebben als het goed is een transport verzekering of accepteren het verlies of schade en sturen nieuwe.

U heeft dit geaccepteerd en een klein bedrag, al veel voordeel in het verleden gehad dus valt het mee.
Het accepteren van dat risico is me duidelijk, daarom heb ik dat ook zo uitgebreid uitgelegd.
DealExtreme heeft geen transportverzekering. Het is een overkoepelende webwinkel van samenwerkende resellers. Ze doen zich voor als een grote webwinkel maar in feite vissen ze in dezelfde vijver als alibaba.com en miniinthebox.com. Doordat de Chinese overheid de verzendkosten betaald om de Chinese export te versterken kunnen ze kosteloos verzenden.
Er staan erg veel recente klachten op diverse fora van mensen die een soortgelijke ervaring hebben.
Uiteindelijk geven ze je enkel een Chinees verzendnummer en zeggen dat je het zelf maar uit moet vechten met het postkantoor.

Daarnaast is het zo dat je op DealExtreme.com productrecensies kunt schrijven. Ben je positief met weinig kritiek dan wordt die geplaatst. Ben je kritisch omdat een product echt slecht is dan wordt het niet geplaatst tegenwoordig. Kennelijk is men zijn beleid aan het veranderen. Onbetrouwbaar dus.

Re: Pas op met DealExtreme

Geplaatst: 15 okt 2014 21:22
door berndv
De verzender is officieel verantwoordelijk voor de verzending. Maar om een Chinees bedrijf te gaan dwingen om die verantwoordelijkheid te nemen kon nog wel eens lastig worden.
mcguyver66 schreef: Daarnaast is het zo dat je op DealExtreme.com productrecensies kunt schrijven. Ben je positief met weinig kritiek dan wordt die geplaatst. Ben je kritisch omdat een product echt slecht is dan wordt het niet geplaatst tegenwoordig. Kennelijk is men zijn beleid aan het veranderen. Onbetrouwbaar dus.
Vind ik persoonlijk niet heel erg vreemd of onbetrouwbaar. Recensies op de site van de verkoper neem ik sowieso al met een hele pot zout, maar dat ze op hun eigen site geen negatieve recensies toestaan, is voor mij geen direct teken van onbetrouwbaarheid.

Re: Pas op met DealExtreme

Geplaatst: 15 okt 2014 21:58
door mcguyver66
berndv schreef:De verzender is officieel verantwoordelijk voor de verzending. Maar om een Chinees bedrijf te gaan dwingen om die verantwoordelijkheid te nemen kon nog wel eens lastig worden.
mcguyver66 schreef: Daarnaast is het zo dat je op DealExtreme.com productrecensies kunt schrijven. Ben je positief met weinig kritiek dan wordt die geplaatst. Ben je kritisch omdat een product echt slecht is dan wordt het niet geplaatst tegenwoordig. Kennelijk is men zijn beleid aan het veranderen. Onbetrouwbaar dus.
Vind ik persoonlijk niet heel erg vreemd of onbetrouwbaar. Recensies op de site van de verkoper neem ik sowieso al met een hele pot zout, maar dat ze op hun eigen site geen negatieve recensies toestaan, is voor mij geen direct teken van onbetrouwbaarheid.
In het verleden censureerde men niet. Thans is dat wel het geval. Vroeger werden kritische product reviews geplaatst, tegenwoordig niet meer. Vandaar dat ik dat als onbetrouwbaar ervaar. En ik ben het met u lees dat je nooit weet of iets een echte review is of middels een fake accountje door de website zelf. Maar dat laatst speelt dus niet omdat het om mijn eigen reviews gaat.