Pas op met DealExtreme
Geplaatst: 15 okt 2014 18:16
Sinds enkele jaren ben ik klant bij Dealextreme. Ik heb er de afgelopen jaren tientallen producten besteld, goedkope en duurdere. Chinese webwinkels als DealExtreme zijn vaak stukken goedkoper al is de kwaliteit vaak wel minder maar wel acceptabel. Aankopen op het internet doe ik altijd met PayPal omdat ik dan 45 dagen de tijd heb mijn betaling ongedaan te maken via een geschil wanneer de verkoper zijn afspraken niet na komt. In het verleden wanneer er problemen met DealExtreme waren werden die keurig door hun opgelost door het opnieuw versturen van een goed of terugbetaling. Een aantal maanden geleden heb ik een aantal goederen besteld waarvan er enkele niet zijn aangekomen. Ik nam contact op met de klachtenafhandeling van DealExtreme en men verzocht mij 10 dagen te wachten of de zending alsnog aan kwam. Mij werd toegezegd dat wanneer ik niets ontving dat ik dan meteen mijn geld terug kreeg of een nieuw product. Ik heb dat gedaan omdat ik al enkele jaren zaken met hen deed. Dat ik hierdoor over de 45 dagen termijn van PayPal ging wist ik, maar DealExtreame loste problemen altijd netjes op.
Dat was helaas echter het verleden. Na deze periode werd mij vriendelijk verzocht weer 10 dagen te wachten omdat men dan navraag ging doen bij het postbedrijf. Ik heb geantwoord dat ik er niet mee eens was en refereerde aan hun belofte tot onmiddellijke restitutie. Daar ging men niet op in. Na wederom tien dagen te hebben gewacht kreeg ik als antwoord dat men mij verzocht tien dagen te wachten. Daar heb ik weer op geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ging. Men reageert daar pas na afloop van die tien dagen weer op. En ik denk dat ik de reactie wel weet. Of ik 10 dagen kan wachten. DealExtreme blijkt een heel onbetrouwbare handelspartner die zich niet aan afspraken houdt. Ik waarschuw een ieder niet te kopen van deze website. Iets kan goedkoop zijn maar als het niet geleverd wordt is het alsnog duur. Gelukkig gaat het in mijn geval om een zeer laag bedrag maar als jarenlange trouwe klant voel je je wel opgelicht. Ben dus gewaarschuwd!
Dat was helaas echter het verleden. Na deze periode werd mij vriendelijk verzocht weer 10 dagen te wachten omdat men dan navraag ging doen bij het postbedrijf. Ik heb geantwoord dat ik er niet mee eens was en refereerde aan hun belofte tot onmiddellijke restitutie. Daar ging men niet op in. Na wederom tien dagen te hebben gewacht kreeg ik als antwoord dat men mij verzocht tien dagen te wachten. Daar heb ik weer op geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ging. Men reageert daar pas na afloop van die tien dagen weer op. En ik denk dat ik de reactie wel weet. Of ik 10 dagen kan wachten. DealExtreme blijkt een heel onbetrouwbare handelspartner die zich niet aan afspraken houdt. Ik waarschuw een ieder niet te kopen van deze website. Iets kan goedkoop zijn maar als het niet geleverd wordt is het alsnog duur. Gelukkig gaat het in mijn geval om een zeer laag bedrag maar als jarenlange trouwe klant voel je je wel opgelicht. Ben dus gewaarschuwd!