Pagina 1 van 1
x
Geplaatst: 18 okt 2014 21:57
door klacht123
x
Re: x
Geplaatst: 19 okt 2014 01:39
door prem
Zet het verhaal eens integraal in je post zou ik zeggen.
Re: x
Geplaatst: 19 okt 2014 08:32
door Leo The Emperor
Het is inderdaad wel handig om het verhaal hier te posten en niet alleen een link te plaatsen.
Enfin, je verwijt Phonespot een hoop en schrijft dreigende brieven, maar de schuld ligt voornamelijk bij jezelf.
Je bestelt een Apple IPhone 5S en annuleert de bestelling na 2 dagen (voordat het toestel is bezorgd). Dat mag, maar dan is het jouw verantwoordelijkheid dat het toestel ongebruikt en onbeschadigd wordt teruggestuurd naar Phonespot.
Je kan Phonespot niet in gebreke stellen omdat zij het toestel niet hebben geretourneerd. Je kan alleen jezelf hiervoor in gebreke stellen. Waarom niet gewoon de telefoon (aangetekend) opgestuurd ? Dan doe je wat de wet beoogd heeft, en heb je recht op je geld terug.
Het ontgaat me ook waarom je later het toestel toch aansluit en uitprobeert als je de koop al hebt ontbonden. Je kon het toestel immers gewoon in de dichte doos retourneren. Nu krijg je discussie over allerlei zaken zoals gevonden krassen/beschadigingen en technische storingen. Als je de koop hebt ontbonden kun je niet daarna nog het toestel in gebruik nemen. Juridisch gezien is dat niet in orde. Na ontbinding dien je de situatie (proberen) te herstellen zoals die voor de koop was, en daar hoort geen beperkt gebruik van het product bij
Het doet me enigzins denken aan een grapje van Herman Finkers:
Ik doe een plas en sta op, en denk dat moet andersom