Bol.com - niet ontvangen artikel, wel gefactureerd
Geplaatst: 18 okt 2014 23:40
Beste,
Deze casus heeft betrekking op een artikel, waarvan Bol.com stelt - a.d.h.v. facturen, bestelnummers en last but not least een incassobureau (Accountor) - dat wij dit zouden hebben ontvangen, terwijl dit niet het geval is.
Maar ja, hoe toon je dit aan en hoe vanzelfsprekend is het, dat deze bewijslast bij de vermeend ontvangende partij ligt ? Waarbij opgemerkt dat er niet voor ontvangst wordt getekend bij levering door Post.nl.
Extra bijzonder is het onverklaarbare gedrag van de klantenservice van Bol.com, die in reactie op mijn e-mailberichten dat ik het bewuste product niet heb besteld en dus ook niet heb ontvangen, begrip voor deze 'vervelende situatie toonde en dit nog eens benadrukte door het verstrekken van een kortingsbon ad euro 5,- en met het sturen van een bos bloemen (met een kaartje waarin o.a. gesteld 'dat men het erg vervelend vindt dat een onterechte brief van het incassobureau is verstuurd en dat een bloemetje het minste is wat Bol.com kan doen...').
Desalniettemin, blijft Accountor volharden in haar opvatting dat Bol.com een vordering op ons heeft, die wij moeten betalen. Na vervolgens dit weer terug te hebben gelegd bij Bol.com, komt de klantenservice dit keer niet verder dan de mededeling, dat dit dossier inmiddels is overgedragen aan het incassobureau en zij daar niets meer in kunnen betekenen....
Hoor graag een reactie, alvast dank hiervoor.
Hans
Deze casus heeft betrekking op een artikel, waarvan Bol.com stelt - a.d.h.v. facturen, bestelnummers en last but not least een incassobureau (Accountor) - dat wij dit zouden hebben ontvangen, terwijl dit niet het geval is.
Maar ja, hoe toon je dit aan en hoe vanzelfsprekend is het, dat deze bewijslast bij de vermeend ontvangende partij ligt ? Waarbij opgemerkt dat er niet voor ontvangst wordt getekend bij levering door Post.nl.
Extra bijzonder is het onverklaarbare gedrag van de klantenservice van Bol.com, die in reactie op mijn e-mailberichten dat ik het bewuste product niet heb besteld en dus ook niet heb ontvangen, begrip voor deze 'vervelende situatie toonde en dit nog eens benadrukte door het verstrekken van een kortingsbon ad euro 5,- en met het sturen van een bos bloemen (met een kaartje waarin o.a. gesteld 'dat men het erg vervelend vindt dat een onterechte brief van het incassobureau is verstuurd en dat een bloemetje het minste is wat Bol.com kan doen...').
Desalniettemin, blijft Accountor volharden in haar opvatting dat Bol.com een vordering op ons heeft, die wij moeten betalen. Na vervolgens dit weer terug te hebben gelegd bij Bol.com, komt de klantenservice dit keer niet verder dan de mededeling, dat dit dossier inmiddels is overgedragen aan het incassobureau en zij daar niets meer in kunnen betekenen....
Hoor graag een reactie, alvast dank hiervoor.
Hans