Pagina 1 van 1
Nuon loont
Geplaatst: 19 okt 2014 19:14
door Egbertveen
Kijkend naar de tarieven die bij Nuon loont staan vraag ik mij af of de tarieven ineens verhoogt zijn. Volgens de site is de 10% er als af.
Als ik niets doe ben ik nog steeds goedkoper uit.
Of is het zo dat je eerst duurdere tarieven krijgt, maar waar is het omslag punt wanneer ik echt goedkoper ben.
Op dit moment vind ik het misleidende reclame.
Re: Nuon loont
Geplaatst: 19 okt 2014 20:01
door Mk
Dat is het ook. Nuon Loont is een compleet nieuw tarief dat ongeveer 10% boven de huidige variabele tarieven ligt. Als bestaande klant begin je met 10% korting waardoor je dus net een fractie minder betaalt dan dat je nu zou betalen (als je dat variabele tarief hebt). Maar dat vertellen ze dus niet. De grap is dat als je dat alleen ziet als je expliciet aangeeft dat je wilt zien wat dat nieuwe tarief zou zijn en de moeite doet om te achterhalen wat je huidige tarief is.
Dezelfde truc als een aanbieding in de winkel; "nu van 3,50 voor 2.95!" waarbij ze er niet bij zeggen dat de prijs een week geleden nog 3 euro was.
Als je langer blijft zou de korting wel hoger moeten worden, maar wie zegt met dat het "NUON loont" tarief over een jaar niet stijgt terwijl het normale variabele tarief gelijk blijft? Waardoor je met 15% korting nog steeds genaaid wordt?
Pure misleiding. Ik heb het idee dat al die onbetrouwbare bankhonden nu bij de energiebedrijven werken.
Re: Nuon loont
Geplaatst: 19 okt 2014 20:41
door jason1963
En dan nog, je bent al sinds jaar en dag klant bij NUON en dan mag je er nog 4 jaar over doen om om die 25% te komen.
Had graag contact met ze gehad om voor te stellen mij meteen die 25% te geven anders ga ik wel ergens anders kijken, maar dat heeft toch geen zin, je krijgt toch een callcenter en die doen echt niets voor je.
Re: Nuon loont
Geplaatst: 19 okt 2014 22:35
door Josephien12
jason1963 schreef:maar dat heeft toch geen zin, je krijgt toch een callcenter en die doen echt niets voor je.
Kan wel zin hebben. Callcentermedewerkers proberen eerst klanten te behouden tegen de huidige tarieven, maar als klanten dreigen met vertrek is vaak meer mogelijk...
Re: Nuon loont
Geplaatst: 21 okt 2014 17:14
door Kafelnikov
jason1963 schreef:En dan nog, je bent al sinds jaar en dag klant bij NUON en dan mag je er nog 4 jaar over doen om om die 25% te komen.
Had graag contact met ze gehad om voor te stellen mij meteen die 25% te geven anders ga ik wel ergens anders kijken, maar dat heeft toch geen zin, je krijgt toch een callcenter en die doen echt niets voor je.
Maar 25% op het kale stroomtarief valt ook tegen op de tarieven die ze aanbieden. Het is een onzeker contract waarbij oplettendheid twee keer per jaar vereist is (dan kunnen de tarieven namelijk veranderen). Ik vind dat je dan beter kunt overstappen en elk jaar 1 keer op moet letten. Vergelijk anders is de contracten op Energie Vergelijken met die van NUON blijven.
Re: Nuon loont
Geplaatst: 21 okt 2014 18:48
door hansarts
Nuon loont??
Neem maar van mij aan dat er bij Nuon niets te halen valt!
Als ze de kans krijgen kleden ze helemaal uit (financieel natuurlijk).
Nuon heeft zelfs de Finbox betalingen stop gezet en laat de klant nu betalen voor een deelfactuur!
Het zijn welliswaar geen grote bedragen, maar zo gaat Nuon met z'n klanten om!
Groet EX Nuon klant
Re: Nuon loont
Geplaatst: 27 okt 2014 16:34
door prm
NUON LOONT bevordert het gebruik van Grijze Stroom. Voor klanten met een Groene Stroomcontract is er geen alternatief. Overstappen kan alleen naar Grijs! Schande..........