LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitkering brandschade?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sriwi
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:31

uitkering brandschade?

Ongelezen bericht door sriwi »

In week 32 van de zomervakantie heeft er bij onze buren een grote brand gewoed, wij waren nog op vakantie dat wij gebeld werden met de mededeling dat het huis van de buren in brand stond...

Gelukkig hebben wij alleen schade aan de buitenkant van ons huis, expert is geweest, rapporten zijn opgemaakt, inmiddels is al een gedeelte van de onstane schade ook al gerepareerd. Nu is mijn vraag hoe lang mag het duren voordat een verzekering eindelijk gaat uitkeren... wij hebben inmiddels 2 rekeningen liggen van bijna e. 17.500,-. men snapt toch ook al dat wij dit bedrag niet zo uit onze achterzak schudden.

Begin vorige week zijn de rapporten eindelijk binnen gekomen, en onze tussenpersoon vermelde in het contact met hun dat de helft van het totale schadebedrag zou worden over gemaakt, zodat wij enige rekeningen kunnen voldoen. Nu blijkt weer dat het rapport naar een "andere" afdeling is verzonden, ivm hoogte schadebedrag... Ik wordt hier zo moe van, als je een rekening niet voldoet bij je verzekeraar, ben je onverzekerd, zit er een tijdsbestek aan vast? Ik heb het idee, dat ze elke keer weer "een smoes" verzinnen om tijd te rekken...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: uitkering brandschade?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb zelf een tussenpersoon....die zou het gelukkig afhandelen dat scheelt...

Maar heb je je eigen verzekering ook ingeschakeld,misschien schieten zei het voor en verhalrn het bij verzekering buren...
Zo ooit bij ons gegaan met iets????

sriwi
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:31

Re: uitkering brandschade?

Ongelezen bericht door sriwi »

hoi rozemarijntje, bedankt voor je antwoord. Wij hebben inmiddels antwoord gekrgen... ivm de hoogte van het schadebedrag valt het buiten hun bevoegdheid, om deze reden is het door gestuurd naar de volmachtgever... en tja.. geduld is een schone zaak.... ik houdt er gewoon niet van, als mensen op hun geld moeten wachten (al ben je het zelf)

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: uitkering brandschade?

Ongelezen bericht door Emcede »

Heb je deze nota's al wel naar je tussenpersoon of verzekeraar gestuurd? Zo niet, alsnog doen want ze zullen waarschijnlijk om bewijs vragen dat de schade hersteld is.

Blijf er bovenop zitten. Afhankelijk van het totale schadebedrag is het ook nog mogelijk dat je verzekeraar toestemming moet vragen aan je hypotheekverstrekker om het schadebedrag aan jou uit te keren. Als je niet uitkijkt kán dit weken duren maar dat hóeft niet! Goed navragen dus bij je tussenpersoon wat je kunt verwachten en evt. om een voorschot vragen.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: uitkering brandschade?

Ongelezen bericht door 53078 »

Ook ik heb geen tussenpersoon bij de verzekeringen. En de laatste keer dat ze uitkeerden is alweer even geleden, maar duurde ook te lang. Dagelijks bellen en mailen èn een officiele klacht indienen bespoedigde de zaak bij mij. Vreselijk. Ik vind, en da's dan mijn persoonlijke mening, alle verzekeraars echte rippers. Bah, bah en nog eens bah. Ze zoeken altijd een reden om er maar onderuit te kunnen komen. Gaat werkelijk nergens over.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: uitkering brandschade?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

53078 schreef:Ook ik heb geen tussenpersoon bij de verzekeringen. En de laatste keer dat ze uitkeerden is alweer even geleden, maar duurde ook te lang. Dagelijks bellen en mailen èn een officiele klacht indienen bespoedigde de zaak bij mij. Vreselijk. Ik vind, en da's dan mijn persoonlijke mening, alle verzekeraars echte rippers. Bah, bah en nog eens bah. Ze zoeken altijd een reden om er maar onderuit te kunnen komen. Gaat werkelijk nergens over.
Nou ben ik het helaas niet mee eens...
Heb in 25 jr twee keer in 1 jr moeten claimen! Tussenpersoon( enja betaal je meer maar dat is dus het punt,regelt het en weet de puntjes! )
Ik kreeg voorschot en moest kopen wat ik nodig had,bonnen op sturen ,ik heb er zelf foto,s bij gedaan en verhaal wat er gebeurd was..binnen twee wk alles geregeld!!! Tot twee keer toe zat nog geen half jr tussen...
Gelukkig afkloppen,daarna niks meer geclaimd...maar dat is ook de kracht van goede tussenpersoon en goede verzkering...

De meeste grote hebben tussenpersonen...ik heb zoiets dan maar iets meer,maar ik ken ze al 25 jr en gaan soor het vuur,ondertussen al overgenomen door kids dus tent bestaat nog wel 50 jr...als niet langer is..

Gesloten