LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mileusticker voor Duitsland

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
witte angora
Berichten: 30919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan mag het in Nederland wat duurder zijn, maar inderdaad, hoeveel tijd wil je er aan spenderen om in Duitsland zelf een toko op te zoeken waar je zo'n ding halen kan? Wil je nu op vakantie/dagje weg of wat wil je?

Maar dat is inderdaad de keuze die mensen zelf moeten en mogen maken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:De keuze is dus simpel, je gaat óf kant en klaar op reis met sticker, welke door de shipping and handling wat meer kost hier in Nederland, óf je gaat zonder op reis, en probeert ter plekke eentje te kopen. Dat laatste is een zeker risico, immers weet je van te voren niet of je er eentje kan kopen op, of in de buurt van, je bestemming.

Persoonlijk heb ik hem online in Nederland gekocht voor iets meer geld, omdat wij in Duitsland meestal alleen in die zones komen voor Bruce Springsteen concerten, en dan wil ik op zo'n dag niet ook nog op zoek moeten naar zo'n vignet-verkooppunt.
Er is geen keuze hier in Nederland,want alle hebben dezelfde hoge prijs en het is niet een beetje meer, maar zoals al aangeven tussen de 200 en 300 %.
Dat is voor mij kraaien.

Wat te denken om via internet de plaats waar je naar toe gaat een verkooppunt is,simpel.


Tip: http://www.adac.de/adac_vor_ort/
Maar voor mij mogen jullie best wat meer betalen en de graaiers steunen.Amen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
sjohie schreef:De keuze is dus simpel, je gaat óf kant en klaar op reis met sticker, welke door de shipping and handling wat meer kost hier in Nederland, óf je gaat zonder op reis, en probeert ter plekke eentje te kopen. Dat laatste is een zeker risico, immers weet je van te voren niet of je er eentje kan kopen op, of in de buurt van, je bestemming.

Persoonlijk heb ik hem online in Nederland gekocht voor iets meer geld, omdat wij in Duitsland meestal alleen in die zones komen voor Bruce Springsteen concerten, en dan wil ik op zo'n dag niet ook nog op zoek moeten naar zo'n vignet-verkooppunt.
Er is geen keuze hier in Nederland,want alle hebben dezelfde hoge prijs en het is niet een beetje meer, maar zoals al aangeven tussen de 200 en 300 %.
Dat is voor mij kraaien.

Wat te denken om via internet de plaats waar je naar toe gaat een verkooppunt is,simpel.


Tip: http://www.adac.de/adac_vor_ort/
Maar voor mij mogen jullie best wat meer betalen en de graaiers steunen.Amen
Er is een wel degelijk een keuze, die tussen service (kost geld) en zelf doen, het eerst kan vanuit de luie stoel in Nederland, en dan krijg je het thuisbezorgd, zelf doen betekend ter plekke, of ten minste in Duitsland, zo'n vignet kopen en wat geld in de zak houden.

TS, en jij meen ik tussen je relaas hierboven te lezen, vinden blijkbaar dat een online dienst het voor hetzelfde geld moet doen als die lokale verkooppunten.

witte angora
Berichten: 30919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk moeten de online diensten, de ANWB en alle andere clubs het allemaal maar gratis en voor niks doen. Foei! Rekenen ze zomaar 7,50 voor een handeling van een minuut of 5, of 10, de medewerkers werken immers voor niks, het gebouw kost ze geen geld, de verlichting en verwarming ook niet....

Nee hoor, het is een groot schandaal.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Het voorbeeld van auto-onderdelen loopt mank,want daar scheelt het enkele euro's en niet zoals hier het product meer dan 300 % gaat kosten
Dan heb jij nog nooit gezien wat een lampje of bijvoorbeeld ruitenwisservloeistof bij de dealer kost. Of hoeveel goedkoper het elders is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

witte angora schreef:Eigenlijk moeten de online diensten, de ANWB en alle andere clubs het allemaal maar gratis en voor niks doen. Foei! Rekenen ze zomaar 7,50 voor een handeling van een minuut of 5, of 10, de medewerkers werken immers voor niks, het gebouw kost ze geen geld, de verlichting en verwarming ook niet....

Nee hoor, het is een groot schandaal.
@ wa nou ze iswel ff bezig geweest,kenteken,rijbweijs kopieren...gaat op hoe oud je auto is( milieu) wij een 4 geloof ik,ik zeg geloof ik..beste??kon ze gelijk zien...al met al toch 20 min bezig geweest :wink: ja en dan sturen z het op,en binnen paar dagen krijg je op je adres je sticker thuis....

Maar ik wastorn duitsland en zag meerdere stickers geloof ook rode etc??wil het niet weten,strakstolheffing als dat er doorkomt...

Wij vragen voor vak straksook weer eentje aan,makkelijker als zoeken zoeken..op vak wil ik op pad en gern boeteriskere ,zelfs sommige duitsers weten niet wat gebied nu wel en nietmet sticker is :shock: ( zegt genoge over de regels..
Ach...om dusseldorf etc in te komen heb je het nodig,anders hoge boete,nou i k betaal wel 12.50 dan..

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

€40 euro en een puntje in Flensburg, dikke boete hoor! In NL was je zeker het tienvoudige kwijt geweest, want mileudelict.
En duitsers weten zeker wel waar de Umweltzonen zijn hoor, zoveel zijn er niet en het is redelijk simpel.

Ik rij trouwens rustig zonder Plakette Düsseldorf in hoor, maar dat is een uitzondering.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Emlichheimer schreef:€40 euro en een puntje in Flensburg, dikke boete hoor! In NL was je zeker het tienvoudige kwijt geweest, want mileudelict.
En duitsers weten zeker wel waar de Umweltzonen zijn hoor, zoveel zijn er niet en het is redelijk simpel.

Ik rij trouwens rustig zonder Plakette Düsseldorf in hoor, maar dat is een uitzondering.
Nou is 3 x een sticker..en als ik in die vak ook nog naar andere stad wil,en daar toevallig ook een boete krijg...

Of ze zijn soms net zo fanatiek als hier...2 x op een dag een boete?in rijden dusseldorf en als ik toevallig geparkeerd sta..
Neem voor die 12.50 risico niet....sorry,iedereen zijn mening

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
TS, en jij meen ik tussen je relaas hierboven te lezen, vinden blijkbaar dat een online dienst het voor hetzelfde geld moet doen als die lokale verkooppunten.
Ik denk, dat je echt aan de realiteit voorbij gaat.
Natuurlijk mag een online dienst geld vragen voor de handeling, maar € 13,00,vind ik persoonlijk toch een beetje veel.
Dus het product kost aan de basis € 5,00, maar de online diensten kunnen dan ff hun haart ophalen.
Hoe is het mogelijk, dat mensen zoiets goedkeuren. :mrgreen:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door Har06 »

Emlichheimer schreef:€40 euro en een puntje in Flensburg, dikke boete hoor! In NL was je zeker het tienvoudige kwijt geweest, want mileudelict.
En duitsers weten zeker wel waar de Umweltzonen zijn hoor, zoveel zijn er niet en het is redelijk simpel.

Ik rij trouwens rustig zonder Plakette Düsseldorf in hoor, maar dat is een uitzondering.

duitsers zijn de grote vervuilers in w europa, rij eens door het ruhrgebied os in de buurt van de bruinkoolmijnen, verschrikkelijk, de duitsers dempen de smoke met liters bier

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:
Emlichheimer schreef:€40 euro en een puntje in Flensburg, dikke boete hoor! In NL was je zeker het tienvoudige kwijt geweest, want mileudelict.
En duitsers weten zeker wel waar de Umweltzonen zijn hoor, zoveel zijn er niet en het is redelijk simpel.

Ik rij trouwens rustig zonder Plakette Düsseldorf in hoor, maar dat is een uitzondering.

duitsers zijn de grote vervuilers in w europa, rij eens door het ruhrgebied os in de buurt van de bruinkoolmijnen, verschrikkelijk, de duitsers dempen de smoke met liters bier
Daarvoor heb je zeker een onderbouwing, of is het weer een losse kreet?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door Har06 »

eleven schreef:
Har06 schreef:
Emlichheimer schreef:€40 euro en een puntje in Flensburg, dikke boete hoor! In NL was je zeker het tienvoudige kwijt geweest, want mileudelict.
En duitsers weten zeker wel waar de Umweltzonen zijn hoor, zoveel zijn er niet en het is redelijk simpel.

Ik rij trouwens rustig zonder Plakette Düsseldorf in hoor, maar dat is een uitzondering.

duitsers zijn de grote vervuilers in w europa, rij eens door het ruhrgebied os in de buurt van de bruinkoolmijnen, verschrikkelijk, de duitsers dempen de smoke met liters bier
Daarvoor heb je zeker een onderbouwing, of is het weer een losse kreet?

eleven vraagt weer naar de bekende weg, zou eleven weten waar hetv Ruhrgebied ligt??, proefondervindelijk vastgesteld

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
sjohie schreef:
TS, en jij meen ik tussen je relaas hierboven te lezen, vinden blijkbaar dat een online dienst het voor hetzelfde geld moet doen als die lokale verkooppunten.
Ik denk, dat je echt aan de realiteit voorbij gaat.
Natuurlijk mag een online dienst geld vragen voor de handeling, maar € 13,00,vind ik persoonlijk toch een beetje veel.
Dus het product kost aan de basis € 5,00, maar de online diensten kunnen dan ff hun haart ophalen.
Hoe is het mogelijk, dat mensen zoiets goedkeuren. :mrgreen:
Dat is jouw mening, die van mij is anders, ik vind 8 (13-5) euro opslag voor het online bestellen en thuis afleveren een prima prijs.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:
eleven schreef:
Har06 schreef:

duitsers zijn de grote vervuilers in w europa, rij eens door het ruhrgebied os in de buurt van de bruinkoolmijnen, verschrikkelijk, de duitsers dempen de smoke met liters bier
Daarvoor heb je zeker een onderbouwing, of is het weer een losse kreet?

eleven vraagt weer naar de bekende weg, zou eleven weten waar hetv Ruhrgebied ligt??, proefondervindelijk vastgesteld
@har
Ik vraag gewoon een onderbouwing voor jouw losse kreet, dat Duitsland de grootste vervuiler in W-Europa is.
Jij roeptoeterd iets, maar onttrekt je weer van een onderbouwing.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:
TS, en jij meen ik tussen je relaas hierboven te lezen, vinden blijkbaar dat een online dienst het voor hetzelfde geld moet doen als die lokale verkooppunten.
Ik denk, dat je echt aan de realiteit voorbij gaat.
Natuurlijk mag een online dienst geld vragen voor de handeling, maar € 13,00,vind ik persoonlijk toch een beetje veel.
Dus het product kost aan de basis € 5,00, maar de online diensten kunnen dan ff hun haart ophalen.
Hoe is het mogelijk, dat mensen zoiets goedkeuren. :mrgreen:
Dat is jouw mening, die van mij is anders, ik vind 8 (13-5) euro opslag voor het online bestellen en thuis afleveren een prima prijs.
Ik had op school altijd een goed cijfer voor rekenen en heb het niet verleert.

€ 18 - 5 = € 13 opslag voor een handeling een slechte prijs en is bij mij à....soci..!
Het is en blijft gewoon graaien, ook heb jij daarvoor een andere mening.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo te zien was je cijfer voor Nederlands minder. Maar dat is ot, net als het gekakel van Har en eleven.

En je kunt zelf ook lezen dat dat jouw mening is en dat anderen een andere mening hebben. Hoeft sjphie volgens mij niet nogmaals te schrijven

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:Zo te zien was je cijfer voor Nederlands minder. Maar dat is ot, net als het gekakel van Har en eleven.

En je kunt zelf ook lezen dat dat jouw mening is en dat anderen een andere mening hebben. Hoeft sjphie volgens mij niet nogmaals te schrijven
Fijn om een nieuwe schoolmeester op het forum te hebben, want inderdaad heeft mijn schrijfstijl niets met het onderwerp te doen.
Dat OT is heb je al zelf opgemerkt.
Lekker op de man spelen, als er geen argumenten zijn, om het gelijk te krijgen.
Blijven jullie de graaiers maar steunen.Pffff

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik vind dat ik de graaiers zover steun( mijn mening) dat ik het makkelijk en netter vind...
Ik ben niet echt bekent in fuitsland,brn ik straks halve vak op zoek naar sticker...
Dus ga ik naar de snwb hier op wc...en wordt het geregeld..klaar...

Voor idd 8 euro meer,maar daar kiest iemand zelf voor...als mensen zelf de weg weten etc prima...

witte angora
Berichten: 30919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou het niet zien als ondersteunen van graaiers, maar kiezen voor mijn eigen gemak. En als iemand vanwege mijn keuze 8 euro verdient (waarvan hij overigens het grootste deel alweer kwijt is aan personeelskosten, winkel, verwarming, licht, belastingen etc), dan vind ik dat prima. Het is MIJN keuze, en ik zou het fijn vinden als MIJN keuze gerespecteerd wordt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Mileusticker voor Duitsland

Ongelezen bericht door eleven »

Het uitgangspunt is € 18,00 dan is het niet € 8,00 maar € 13,00!
Maar inderdaad, als iemand maar een dubbeltje te veel moet betalen, dan lees ik heel andere berichten, van sommige hier.
Gemakzucht moet inderdaad betaald worden.

Gesloten