Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Geplaatst: 22 okt 2014 12:10
Hallo,
Vandaag kreeg ik onderstaande mail:
Beste heer/mevrouw de Ronde,
Het prijspeil in Nederland stijgt. Om de kwaliteit van onze dienstverlening op een goed niveau te houden stijgen de prijzen van onze producten en diensten mee. Daarom hebben wij per 1 september 2014 een verhoging van 2% doorgevoerd op uw abonnementskosten. Deze jaarlijkse inflatiecorrectie staat opgenomen in uw contractvoorwaarden. Het percentage is gelijk aan de landelijk vastgestelde inflatie en wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het nieuw te betalen bedrag vindt u terug op uw factuur.
De bovenstaande wijzigingen zijn ingegaan per 1 september 2014 en zijn sindsdien op uw factuur terug te vinden. Uit onze administratie is gebleken dat u door een fout onverhoopt geen bericht heeft ontvangen over deze wijzigingen. Via deze weg willen we u alsnog op de hoogte stellen. Daarnaast bieden wij u graag onze excuses aan voor het informeren nadat de wijzigingen reeds hebben plaatsgevonden.
Hebt u nog vragen?
Op de de website van de klantenservice vindt u meer informatie over deze inflatiecorrectie.
Met vriendelijke groet,
Martine Husmann
Directeur Telfort
Nu was ik al voornemens om mijn contract op te zeggen per vervaldatum contract 14-01-2015 maar omdat ik deze mail kreeg heb ik proberen op te zeggen (telefonisch) per 24-11-2015 rekening houdend met de opzegtermijn van 1 maand.
Op basis van de prijswijziging ben ik volgens mij gerechtigd om op te zeggen voor de einde contractsdatum.
Telfort wil de opzegging niet verwerken omdat zij vinden dat het een wettelijke verplichting is om de prijs aan te passen met de inflatie correctie, dit is volgens mij onzin. ik heb nu per mailformulier alsnog mijn contract opgezegd. ben erg benieuwd of dit nu wel verwerkt wordt.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook een negatieve ervaring mee hebben en of het verstandig is om mijn rechtsbijstand al direct in te schakelen.
Vandaag kreeg ik onderstaande mail:
Beste heer/mevrouw de Ronde,
Het prijspeil in Nederland stijgt. Om de kwaliteit van onze dienstverlening op een goed niveau te houden stijgen de prijzen van onze producten en diensten mee. Daarom hebben wij per 1 september 2014 een verhoging van 2% doorgevoerd op uw abonnementskosten. Deze jaarlijkse inflatiecorrectie staat opgenomen in uw contractvoorwaarden. Het percentage is gelijk aan de landelijk vastgestelde inflatie en wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het nieuw te betalen bedrag vindt u terug op uw factuur.
De bovenstaande wijzigingen zijn ingegaan per 1 september 2014 en zijn sindsdien op uw factuur terug te vinden. Uit onze administratie is gebleken dat u door een fout onverhoopt geen bericht heeft ontvangen over deze wijzigingen. Via deze weg willen we u alsnog op de hoogte stellen. Daarnaast bieden wij u graag onze excuses aan voor het informeren nadat de wijzigingen reeds hebben plaatsgevonden.
Hebt u nog vragen?
Op de de website van de klantenservice vindt u meer informatie over deze inflatiecorrectie.
Met vriendelijke groet,
Martine Husmann
Directeur Telfort
Nu was ik al voornemens om mijn contract op te zeggen per vervaldatum contract 14-01-2015 maar omdat ik deze mail kreeg heb ik proberen op te zeggen (telefonisch) per 24-11-2015 rekening houdend met de opzegtermijn van 1 maand.
Op basis van de prijswijziging ben ik volgens mij gerechtigd om op te zeggen voor de einde contractsdatum.
Telfort wil de opzegging niet verwerken omdat zij vinden dat het een wettelijke verplichting is om de prijs aan te passen met de inflatie correctie, dit is volgens mij onzin. ik heb nu per mailformulier alsnog mijn contract opgezegd. ben erg benieuwd of dit nu wel verwerkt wordt.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook een negatieve ervaring mee hebben en of het verstandig is om mijn rechtsbijstand al direct in te schakelen.