LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Ben ik nou de enigste die door de zorgverzekering in de schulden wordt gedrukt? :?

Door maanden later steeds opnieuw met weer declaraties te komen die niet worden vergoed en dan is het mijn eigen schuld?
Ik had moeten weten wat wel en niet wordt vergoed?
O, weet u wat C11 of M03 betekend? als de beschrijving van de tandarts in de brievenbus valt, 2 maanden nadat de afspraak voorbij is? En de kosten al zijn gemeld bij de verzekeraar.
Die zijn nog simpel.
Toren hoge betalings regelingen die me steeds verder in een positie brengt dat wat in het „ geld vat „ in komt, maar er steeds harder uitgaat.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Bedankt voor je reactie Het ging in mijn bericht niet over dit specifiek maar over hoe de verzekeraar omgaat met jouw als verzekerde

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

waar ging het nou wel om dan? dat je zorg afneemt waar je helemaal niet voor verzekerd ben?
als het niet de verantwoording van de verzekeraar is, wie z'n verantwoording is het dan?
je moet gewoon weten waar je wel en niet voor verzekerd ben, en bij twijfel vraag je aan je tandarts of deze behandeling wel of niet gedekt is.
de verzekeraar kan er niets aan doen dat jij gaatjes hebt

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door F.van Holten »

zon5net schreef:Bedankt voor je reactie Het ging in mijn bericht niet over dit specifiek maar over hoe de verzekeraar omgaat met jouw als verzekerde
Hier gaat het wel om, want u wordt in de schulden gedrukt, zegt u, en heeft dus waarschijnkijk een beperkte verzekering.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Beste heer van Holten de tandarts is een voorbeeld. Stel u open voor het groter verhaal maar als u elke woord op weegschaaltje wilt zetten. Tenslotte ik schrijf ook in mijn bericht weet u wat deze codes betekenen en die zijn nog simpele.
Met een aanvullende polis wordt dit vergoed. Of voor 75% vergoed. Dit zijn ook bedragen waar je nauwelijks een betaling regeling voor hoeft af te sluiten. Daarmee wil ik niet uitsluiten dat veel mensen er misschien wel zo voor staan, dat elke euro een gulden teveel is

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door Josephien12 »

zon5net schreef:Beste heer van Holten de tandarts is een voorbeeld. Stel u open voor het groter verhaal maar als u elke woord op weegschaaltje wilt zetten. Tenslotte ik schrijf ook in mijn bericht weet u wat deze codes betekenen en die zijn nog simpele.
Met een aanvullende polis wordt dit vergoed. Of voor 75% vergoed. Dit zijn ook bedragen waar je nauwelijks een betaling regeling voor hoeft af te sluiten. Daarmee wil ik niet uitsluiten dat veel mensen er misschien wel zo voor staan, dat elke euro een gulden teveel is
Volgens mij bent u er eentje uit de categorie: Het is mij allemaal overkomen en wat is de wereld/overheid enz toch allemaal slecht.

Ik vind het stelsel ook niet ideaal, maar het is te doen. Gratis gezondheidszorg kunt u krijgen in Cuba en Venezuela. Misschien een idee om daar naar toe te emigreren. En anders de tering naar de nering zetten.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Ik schrijf toch duidelijk over:
Hoe gaat een zorg verzekeraar om met jouw als verzekerde!
Werken de degene die zo reageren misschien zelf bij een zorgverzekeraar? Als we toch met vingertjes gaan wijzen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Een euro is geen gulden en dat wordt het ook niet :P
Declaraties komen vaak veel later , zeker in de zorg,
en ja in principe hoor je te weten wat wel / niet verzekerd is/wordt.
Erg rot voor u maar je moet betalen , met betaalafspaken zijn ze best coulant hoor , dus idd ff doorbikkelen.
Ik werk niet , meer , en moet ook nu mijn hoorapparaten zelf betalen!
Wordt maar 1x in de 5 jr vergoed en deze zijn 2 jr oud , maar gehoor is vet achteruit gegaan.
Mijn zorgverzekeraar gaat netjes met mij om , by the way.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door Josephien12 »

zon5net schreef: Werken de degene die zo reageren misschien zelf bij een zorgverzekeraar? Als we toch met vingertjes gaan wijzen.
U heeft het door, scherp van u zeg...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

zon5net schreef:Ik schrijf toch duidelijk over:
Hoe gaat een zorg verzekeraar om met jouw als verzekerde!
Werken de degene die zo reageren misschien zelf bij een zorgverzekeraar? Als we toch met vingertjes gaan wijzen.
Ik zou het fijn vinden als u wat rustiger reageert , dan kom je ergens

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door newmikey »

zon5net schreef:Ben ik nou de enigste die door de zorgverzekering in de schulden wordt gedrukt? :?
Ja.

(en het is nog niet eens weekend...)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

De topics over schuld hebben bij zorgverzekeraars hebben we net achter de rug.
Budgetteren , budgetteren , budgetteren :roll:

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

En? Daarmee is het uit de wereld? Misschien andere wijze vraagstelling: klant geen koning bij zorg verzekeraars omdat het een door de regering opgelegde maatregel is. MEE EENS
OF
NIET?

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door 53078 »

MEE EENS
OF
NIET?
Ik hier van mijn werkgever(s) geen antwoord op geven. Tenzij ik uw basisgegevens krijg en uw nummer, dan kan ik u èn antwoord geven èn uw zorgverzekeraar een factuur sturen... :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

zon5net schreef:En? Daarmee is het uit de wereld? Misschien andere wijze vraagstelling: klant geen koning bij zorg verzekeraars omdat het een door de regering opgelegde maatregel is. MEE EENS
OF
NIET?


Niet mee eens! Heeft er mi niets mee te maken.
Ik word heel goed behandeld door mijn zorgverzekeraar , en nee niet als koning , gelukkig niet!
Ik wens u veel wijsheid en een goede zorg en goede zorgverzekeraar en dat u er budgettair gezien zonder al teveel kleerscheuren van afkomt.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

En iemand die zelden zorg nodig heeft of medicijnen zal heel andere relatie hebben dan iemand die door pech ineens wel veel meer met deze bedrijven te maken krijgt. En ervaren hoe deze bedrijven omgaan met jouw verzoek om hulp, begrip en erkenning van hou voor jouw een situatie ineens heel erg extra zwaar is geworden en dan wil je niet nog eens extra merken dat deze bedrijven zeer arrogant zijn in benadering naar jouw toe.
Mooi om hier te schrijven dat jij het allemaal beter weet. Gefeliciteerd ermee.Radar is een programma die probeert mensen te helpen die even "vast" zitten door met ideeën te komen. Waar een ander mogelijk weer mee verder kan.
Nu wordt ik pas scherp.
Als u dat niet snapt en hier gaat zitten wijs doen, ga een ander pesten!
En "Wie de schoen past trekke het aan" lijkt mij een gepaste opmerking op sommige reacties hier.
Ik schrijf hier ook om anderen mogelijk te helpen met ervaringen van mijn kant.

Ik heb en andere die hulp zoeken maar eerst door antwoorden heen te moeten die alleen maar de vraag afkraken en niks bijdragen, geen behoefte. Daar is deze website niet voor.

Het gevolg is anders dat ik de moderator van deze website vraag eens te kijken naar de antwoorden die hier worden geschreven. Gaan we zien of u hier mag blijven

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Gaan we nu katten?
Ik heb de indruk van de meeste antwoorden dat ze u serieus benaderen ,
u reageert niet vriendelijk vind ik en nee ik heb de wijsheid niet in pacht , gelukkig niet en ja ik ben ziek en heb bijzonder veel ziektekosten en een schoenendoos vol medicatie.
Ik probeer nu netjes te blijven , zit in mn aard , maar door uw reacties begint nu wel bij mij de stoom uit de oren te komen ; u bent nu goed 1 dag op dit forum , maar u zet uw stempel op de sfeer.
Nogmaals ik wens u het beste....van mij hebt u geen " last" meer , maar " terg me niet" :evil:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door newmikey »

zon5net schreef:En ervaren hoe deze bedrijven omgaan met jouw verzoek om hulp, begrip en erkenning van hou voor jouw een situatie ineens heel erg extra zwaar is geworden en dan wil je niet nog eens extra merken dat deze bedrijven zeer arrogant zijn in benadering naar jouw toe.
Verzekeraars zijn grote, logge, commerciele bedrijven die net als het energiebedrijf, de NS of de uitvaartondernemer winst moeten maken om the kunnen blijven bestaan en hun diensten te kunnen blijven aanbieden.

Dat u iets aanschaft en géén rekening houdt met de te verwachten kosten kunt u niet zomaar op conto van "deze bedrijven" schrijven. Ik vind u zeer arrogant in de benadering naar deze bedrijven eigenlijk, u koopt iets maar wilt er achteraf niet voor betalen en eist dan nog coulance ook. Als we dit allemaal gaan doen hebben we morgen geen zorgverzekeraars meer over, allemaal failliet!
Radar is een programma die probeert mensen te helpen die even "vast" zitten door met ideeën te komen. Waar een ander mogelijk weer mee verder kan.
Nee, Radar is een consumentenprogramma voor consumentenproblemen. Het niet willen betalen voor geleverde diensten is géén consumentenprobleem.
Ik schrijf hier ook om anderen mogelijk te helpen met ervaringen van mijn kant.
Gek, dat was mij nog niet echt opgevallen met die 6 berichtjes. Had u dat onder een andere gebruikersnaam gedaan misschien?
Het gevolg is anders dat ik de moderator van deze website vraag eens te kijken naar de antwoorden die hier worden geschreven. Gaan we zien of u hier mag blijven
En dan nog gaan dreigen ook, u heeft wel een forse betonplaat voor de kop.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door bprosman »

omdat het een door de regering opgelegde maatregel is. MEE EENS
Ben blij, of heb je liever het (oude) Amerikaanse systeem ? Geen werk , geen verzekering ?

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

De reacties zijn opbouwend en dragen bij om mogelijkheden te bedenken? Zo....en invullen over wel/ niet betale geleverde diensten..... Hoe kom je erop?

Gesloten