Kijkshop Groningen Garantie-probleem
Geplaatst: 30 okt 2014 13:56
2 weken geleden heb ik een koffer gekocht bij de kijkshop. Ik kwam in de winkel en zag dat ze koffers in de aanbieding hadden. Ik kwam uiteindelijk uit op Princess koffer uit: de "San Fransisco Small blue" en die zou extreem sterk zijn inclusief ingebouwde weegschaal.
Het enige probleem van deze koffer was dat het een showmodel was.
Ik was er van overtuigd dat dit een goede optie voor mij zou zijn, en aangezien ik ook 24 maanden garantie zou hebben (materiaal en fabricagefouten) én ik nog binnen 16 dagen mijn koffer zou kunnen retourneren bij de Kijkshop, kocht ik de koffer.
De volgende dag nam ik de koffer mee in de trein, en daar zag ik dat er een scheur in de zijkant zat... en ik had werkelijk geen idee hoe die daar kwam. Ik besloot om terug te gaan naar de winkel
Ik kwam 's middags rond 4 uur bij de Kijkshop. Ik had mijn koffer meegenomen en legde de kassiere het verhaal uit. Ze zei dat dat mijn eigen probleem was en dat ik naar de vliegtuigmaatschappij moest gaan waarmee ik had gereisd. Ik vertelde haar dat ik helemaal niet in een vliegtuig ben geweest met de koffer.. Ze zei dat ik dan maar mijn verzekering moest bellen. Zelfs met bonnetje en bewijs van mijn 24 maanden garantie én mijn koffer werd ik afgewezen en mocht ik weer gaan. Ik gaf niet op en vroeg of ik haar manager mocht spreken. Ze zei dat hij bezig was en dat ik maar beter gewoon kon gaan. Ik vroeg haar nogmaals of ik de manager mocht spreken en na een diepe zucht liep ze toch maar naar achter waarna ze 20 tellen later terugkwam om te zeggen dat hij niet met mij in discussie wilde en hij toch hetzelfde als zij zou zeggen. Ik zei dat me dat niet uitmaakte en dat ik toch met hem in gesprek wilde gaan. Ze liep weer naar achter en schreeuwde "HET IS WEER DIE VROUW MET DIE KOFFER" en kwam terug met de boodschap 'hij komt er zo aan'. Na 5 minuten kwam hij uiteindelijk. Ik zei: "hallo meneer, ik wil echt geen drama hiervan maken maar ik geloof dat ik garantie heb op deze koffer, ik heb 16 dagen van jullie om hem te retourneren, en ik heb nog 24 maanden van Princess zelf. Ik geloof dat dit een materiaal fout is want ik weet niet hoe die scheur erin is gekomen'. Hij zegt met een hele botte toon: "mevrouw, ik ga niet in discussie met u. U heeft hem zelf kapot gemaakt en verwacht nu dat wij een nieuwe voor u gaan halen? Zo werkt het niet hier. Ik weet nog dat u hem vorige week had gekocht en hem achter uw fiets aansleepte toen u wegreed." Ik zei tegen hem: "Ik wil geen discussie, ten eerste heb ik hem niet kapot gemaakt, ten tweede heb ik hem 4 dagen geleden gekocht, en ten derde heb ik helemaal geen fiets!" De man zei dat hij hier geen tijd voor heeft en het geen discussie waardig vind. Ik zei: " Kunt u mij bewijzen dat ik deze scheur erin heb gemaakt? En dat ie er niet al in zat? Aangezien u nog weet dat ik heb hem gekocht, weet u ook nog wel dat het een showmodel was. Misschien had een andere klant hem wel kapot gemaakt? U kunt toch niet zo met uw klanten omgaan? Dit is niet de klantenservice die ik zou verwachten van een winkel als deze" Hij mompelde terug dat hij geen kapotte producten verkoopt en dat het áltijd aan de klantenservice ligt als een klant geen gelijk heeft. Ik voelde me hulpeloos en zei dat ik niet weg zou gaan tot ik een nieuwe koffer kreeg óf mijn geld terug.. En mijn mond viel open toen hij zei: 'Nou dan blijf je hier toch lekker? We sluiten om 6 uur dus dan heb je nog bijna 2 uur, en dan als je hier dan nog bent dan bel ik de politie' waarbij hij weer verdween naar het magazijn.
Ik verliet verbaasd de winkel en belde de klachtenservice waar ze begrip toonde voor mijn situatie en zij vonden het niet ook normaal hoe ik behandeld werd. Zij gaven me de tip om een e-mail naar de klachtenservice te sturen met foto's van de koffer en een foto van het aankoopbewijs.
Wat moet ik hiermee?
Het enige probleem van deze koffer was dat het een showmodel was.
Ik was er van overtuigd dat dit een goede optie voor mij zou zijn, en aangezien ik ook 24 maanden garantie zou hebben (materiaal en fabricagefouten) én ik nog binnen 16 dagen mijn koffer zou kunnen retourneren bij de Kijkshop, kocht ik de koffer.
De volgende dag nam ik de koffer mee in de trein, en daar zag ik dat er een scheur in de zijkant zat... en ik had werkelijk geen idee hoe die daar kwam. Ik besloot om terug te gaan naar de winkel
Ik kwam 's middags rond 4 uur bij de Kijkshop. Ik had mijn koffer meegenomen en legde de kassiere het verhaal uit. Ze zei dat dat mijn eigen probleem was en dat ik naar de vliegtuigmaatschappij moest gaan waarmee ik had gereisd. Ik vertelde haar dat ik helemaal niet in een vliegtuig ben geweest met de koffer.. Ze zei dat ik dan maar mijn verzekering moest bellen. Zelfs met bonnetje en bewijs van mijn 24 maanden garantie én mijn koffer werd ik afgewezen en mocht ik weer gaan. Ik gaf niet op en vroeg of ik haar manager mocht spreken. Ze zei dat hij bezig was en dat ik maar beter gewoon kon gaan. Ik vroeg haar nogmaals of ik de manager mocht spreken en na een diepe zucht liep ze toch maar naar achter waarna ze 20 tellen later terugkwam om te zeggen dat hij niet met mij in discussie wilde en hij toch hetzelfde als zij zou zeggen. Ik zei dat me dat niet uitmaakte en dat ik toch met hem in gesprek wilde gaan. Ze liep weer naar achter en schreeuwde "HET IS WEER DIE VROUW MET DIE KOFFER" en kwam terug met de boodschap 'hij komt er zo aan'. Na 5 minuten kwam hij uiteindelijk. Ik zei: "hallo meneer, ik wil echt geen drama hiervan maken maar ik geloof dat ik garantie heb op deze koffer, ik heb 16 dagen van jullie om hem te retourneren, en ik heb nog 24 maanden van Princess zelf. Ik geloof dat dit een materiaal fout is want ik weet niet hoe die scheur erin is gekomen'. Hij zegt met een hele botte toon: "mevrouw, ik ga niet in discussie met u. U heeft hem zelf kapot gemaakt en verwacht nu dat wij een nieuwe voor u gaan halen? Zo werkt het niet hier. Ik weet nog dat u hem vorige week had gekocht en hem achter uw fiets aansleepte toen u wegreed." Ik zei tegen hem: "Ik wil geen discussie, ten eerste heb ik hem niet kapot gemaakt, ten tweede heb ik hem 4 dagen geleden gekocht, en ten derde heb ik helemaal geen fiets!" De man zei dat hij hier geen tijd voor heeft en het geen discussie waardig vind. Ik zei: " Kunt u mij bewijzen dat ik deze scheur erin heb gemaakt? En dat ie er niet al in zat? Aangezien u nog weet dat ik heb hem gekocht, weet u ook nog wel dat het een showmodel was. Misschien had een andere klant hem wel kapot gemaakt? U kunt toch niet zo met uw klanten omgaan? Dit is niet de klantenservice die ik zou verwachten van een winkel als deze" Hij mompelde terug dat hij geen kapotte producten verkoopt en dat het áltijd aan de klantenservice ligt als een klant geen gelijk heeft. Ik voelde me hulpeloos en zei dat ik niet weg zou gaan tot ik een nieuwe koffer kreeg óf mijn geld terug.. En mijn mond viel open toen hij zei: 'Nou dan blijf je hier toch lekker? We sluiten om 6 uur dus dan heb je nog bijna 2 uur, en dan als je hier dan nog bent dan bel ik de politie' waarbij hij weer verdween naar het magazijn.
Ik verliet verbaasd de winkel en belde de klachtenservice waar ze begrip toonde voor mijn situatie en zij vonden het niet ook normaal hoe ik behandeld werd. Zij gaven me de tip om een e-mail naar de klachtenservice te sturen met foto's van de koffer en een foto van het aankoopbewijs.
Wat moet ik hiermee?