Pagina 1 van 1

Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 05 nov 2014 14:41
door daan1
Al zeker 30 jaar heb ik een priverekening die alleen gebruikt wordt voor incasso hypotheek. Op deze rekening is een overschot ontstaan. Bij navraag blijkt dat ik 11 euro moet betalen voor overboeking van dit overschot.
11 euro voor het in het bezit krijgen van mijn eigen geld. Waanzinnig! En dan raar opkijken als bankiers een slecht imago hebben.

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 05 nov 2014 15:28
door 53078
daan1 schreef:Al zeker 30 jaar heb ik een priverekening die alleen gebruikt wordt voor incasso hypotheek. Op deze rekening is een overschot ontstaan. Bij navraag blijkt dat ik 11 euro moet betalen voor overboeking van dit overschot.
11 euro voor het in het bezit krijgen van mijn eigen geld. Waanzinnig! En dan raar opkijken als bankiers een slecht imago hebben.
Is dat nieuw voor je? Bij de ABN moet je betalen om een rekening te mogen hebben, je moet betalen om je eigen geld van je rekening te kunnen halen, je moet betalen voor het pasje om te kunnen pinnen, je moet betalen om geld te storten en je moet betalen om dat gestorte geld te laten tellen. Je moet ook betalen om te kunnen internetbankieren. Alleen naar de plee gaan daar is gratis. En de koffie ook, maar die had je eigenlijk toch al zelf betaald. Dus je nieuwe pauzeplek: het ABN-kantoording..

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 05 nov 2014 17:47
door sjohie
53078 schreef:
daan1 schreef:Al zeker 30 jaar heb ik een priverekening die alleen gebruikt wordt voor incasso hypotheek. Op deze rekening is een overschot ontstaan. Bij navraag blijkt dat ik 11 euro moet betalen voor overboeking van dit overschot.
11 euro voor het in het bezit krijgen van mijn eigen geld. Waanzinnig! En dan raar opkijken als bankiers een slecht imago hebben.
Is dat nieuw voor je? Bij de ABN moet je betalen om een rekening te mogen hebben, je moet betalen om je eigen geld van je rekening te kunnen halen, je moet betalen voor het pasje om te kunnen pinnen, je moet betalen om geld te storten en je moet betalen om dat gestorte geld te laten tellen. Je moet ook betalen om te kunnen internetbankieren. Alleen naar de plee gaan daar is gratis. En de koffie ook, maar die had je eigenlijk toch al zelf betaald. Dus je nieuwe pauzeplek: het ABN-kantoording..
Hoho, TS kan dit prima gratis overboeken via internet. Dit tarief betaal je als je dit fysiek wilt laten doen in een kantoor. Dat kost een medewerker daar tijd en moeite, wat je dus mag betalen, omdat je hier zelf voor kiest.

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 05 nov 2014 17:51
door 53078
sjohie schreef:...Hoho, TS kan dit prima gratis overboeken via internet. Dit tarief betaal je als je dit fysiek wilt laten doen in een kantoor. Dat kost een medewerker daar tijd en moeite, wat je dus mag betalen, omdat je hier zelf voor kiest.
Ga jij maar eens de ABNAMRO tarieven nalezen. Je betaalt een bepaald bedrag om te mogen internetbankieren. Niks gratis. En alsik een medewerker daar "tijd en moeite" voor moet laten doen..da's ook niet waar want ze wijzen doodleuk naar een stel monitors met inlogding. Kun je het alsnog zelf doen. Maar ja, daar had je al voor betaald. Banken zijn de ergste boeven ooit. Tuig van de financiële riggel ..En ze komen overal mee weg. Ik WALG ervan.

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 05 nov 2014 18:53
door 16again
Kost het ook geld om de rekening op te doeken, en tegoed naar andere rekening te laten overschrijven?

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 05 nov 2014 19:15
door kweenie
Als er een overschot is, dan zou dat je toch ook eerder kunnen zijn opgevallen? Dan was het vrij eenvoudig geweest om even geen (of minder) geld op de rekening te storten. Maar ik neem aan dat je nu in de situatie zit dat de hypotheek is afgelopen?

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 06 nov 2014 10:37
door Xpert
ABN AMRO Bank had rekeningen in het verleden (met name Ex-Fortis) waarbij de klant niet hoefde te betalen voor de rekening.

Ik denk dat je geen maandelijkse kosten betaalt voor de privérekening. Ik denk dat het dan wel logisch is dat je voor overboekingen een vergoeding dient te betalen.

Logische toch! Dat je denk dat in deze wereld dingen nog gratis zijn dan stam je wel uit het stenen tijdperk. Ik zou zeggen hef de rekening op. Er is geen verplichting meer om een bankrekening aan te houden bij de ABN wanneer je een hypotheek hebt lopen bij ABN AMRO

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 06 nov 2014 11:13
door ABN AMRO
Beste daan1,

Bedankt voor uw bericht. Kunt u aangeven op welke manier u een overboeking hebt willen doen?
Een handmatige overboeking door een collega op een kantoor wordt bijvoorbeeld anders verwerkt dan een overboeking via Internet Bankieren.
Omdat een overboeking die een collega voor u doet op een andere manier wordt verwerkt, worden hier kosten voor gerekend. Een overboeking via Internet Bankieren is gratis.

Mocht u een overboeking toch op het kantoor willen doen, raad ik u aan dit op het kantoor via Internet Bankieren te doen. Een collega kan u dan altijd assisteren met uw betaling. Hier zitten geen kosten aan verbonden.

Heeft u nog geen Internet Bankieren? Dan vragen wij dat graag voor u aan. Zo kunt u in de toekomst uw betaling gemakkelijk uitvoeren.

Wanneer u een betaalrekening bij ons hebt, kunt u Internet Bankieren gratis aanvragen. Als u het op prijs stelt, mag u via een privébericht uw telefoonnummer sturen. Dan nemen wij hierover contact met u op.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
E.J. van der Struijk

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 06 nov 2014 11:59
door Xpert
Jeetje, binnen één dag je probleem opgelost.

Ik zou de tekst van je Topic aanpassen naar "goede service ABN AMRO"

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 06 nov 2014 12:33
door CB
Alleen jammer dat ze daar een forum voor nodig hebben.

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 06 nov 2014 12:56
door 53078
Nog jammerderder dat ze nog steeds geen groen vinkje bij de naam hebben staan. Maar ja, banken bedenken hun eigen regels dus dat ligt dan wel in lijn.
Verder betaal je wel degelijk elke maand voor de hele zooi, ze hebben het recentelijk onder een andere noemer gegooid.

Re: Slechte service ABN Amro

Geplaatst: 06 nov 2014 13:15
door Gitarist
Hoe lang zou men doen over zo'n overboeking?
Ik neem het ruim, dus 5 minuten.
Dan moet ik zeggen dat 11 euro nogal veel geld is maar de klanten hebben geen keuze dus de ABN-AMRO zuigt ze lekker uit.