LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spullen op ons adres besteld,andere naam
Spullen op ons adres besteld,andere naam
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord kan geven op mijn vraag/probleem.
Ik zaleerst de situatie even uitleggen
Inm April van dit jaar hebben wij tijdelijk "vrienden" ( altans dat dachten we) in huis genomen omdat ze tijdelijk geen onderdak hadden..Zo goed als wij waren hebben we gezegd kom maar tijdelijk bij ons..Ze stonden namelijk op de lijst voor een urgentiewoning en hebben deze ook gekregen in juni van dit jaar.
De mensen hebben bij ons op het adres ingeschreven getaan tot 19 juni 2014.Ze zijn echter pas door verbouwingen van de woning 15 auguswtus vertrokken.
Nu komt het mooie. Ik krijg allemaal rekeningen binnen op hun naam en mijn adres van spullen die online zijn besteld en dus ook op mijn adres zijn afgeleverd. Deze spullen zijn allemaal besteld nadat ze zijn uitgeschreven op ons adres, maar hier dus nog wel woonden( wat ik dus niet kan aantonen helaas) en nu houden de bedrijven waar de spullen vandaan komen ons verantwoordelijk voor de rekeningen omdat het volgends hen gaat om waar de spullen zijn afgeleverd.
Ikzelf heb geen spullen in ontvangst genomen en nergens voor getekend en ok de politie zegt niets te kunnen doen maar is dit echt wel zo?
Wie weet wat ik verder nog kan doen, gezien het feit het om best veel geld bij verschillende bedrijven gaat.
Ik heb hun nieuwe adrws doorgegeven maar dat mag ik dus niet want dat kunnen hun alleen zelf??
mvg danielle
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord kan geven op mijn vraag/probleem.
Ik zaleerst de situatie even uitleggen
Inm April van dit jaar hebben wij tijdelijk "vrienden" ( altans dat dachten we) in huis genomen omdat ze tijdelijk geen onderdak hadden..Zo goed als wij waren hebben we gezegd kom maar tijdelijk bij ons..Ze stonden namelijk op de lijst voor een urgentiewoning en hebben deze ook gekregen in juni van dit jaar.
De mensen hebben bij ons op het adres ingeschreven getaan tot 19 juni 2014.Ze zijn echter pas door verbouwingen van de woning 15 auguswtus vertrokken.
Nu komt het mooie. Ik krijg allemaal rekeningen binnen op hun naam en mijn adres van spullen die online zijn besteld en dus ook op mijn adres zijn afgeleverd. Deze spullen zijn allemaal besteld nadat ze zijn uitgeschreven op ons adres, maar hier dus nog wel woonden( wat ik dus niet kan aantonen helaas) en nu houden de bedrijven waar de spullen vandaan komen ons verantwoordelijk voor de rekeningen omdat het volgends hen gaat om waar de spullen zijn afgeleverd.
Ikzelf heb geen spullen in ontvangst genomen en nergens voor getekend en ok de politie zegt niets te kunnen doen maar is dit echt wel zo?
Wie weet wat ik verder nog kan doen, gezien het feit het om best veel geld bij verschillende bedrijven gaat.
Ik heb hun nieuwe adrws doorgegeven maar dat mag ik dus niet want dat kunnen hun alleen zelf??
mvg danielle
-
Re: Spullen op ons adres besteld,andere naam
Ze hebben ingeschreven gestaan bij u tot 19 juni en vertrokken pas 15 aug.
Waar stonden ze" ingeschreven " in die tussentijd??
Die spullen , werden die ook afgeleverd toen die " vrienden " nog bij u woonde (, maar niet meer " officieel ") en hebben zij toen alles getekend en in ontvangst genomen?
Het is geleverd op hun naam toch?
Ik denk niet dat iemand u iets kan maken , niet uw naam , niets getekend , niets " ontvangen ".
Of is het niet zo simpel?
Adreswijzigigingen kan men alleen zelf officieel maken.
Waar stonden ze" ingeschreven " in die tussentijd??
Die spullen , werden die ook afgeleverd toen die " vrienden " nog bij u woonde (, maar niet meer " officieel ") en hebben zij toen alles getekend en in ontvangst genomen?
Het is geleverd op hun naam toch?
Ik denk niet dat iemand u iets kan maken , niet uw naam , niets getekend , niets " ontvangen ".
Of is het niet zo simpel?
Adreswijzigigingen kan men alleen zelf officieel maken.
Raar verhaal. Volgens mij vertel je maar de helft. Als je niks hebt besteld en het wordt afgeleverd op jouw adres, maar wordt niet door jou ( of je wederhelft ) in ontvangst genomen dan heb jij niks ontvangen en de rekening..staat ook niet op jouw naam. Doorsturen naar het juiste adres mag wel, en anders laat je lekker de deurwaarder komen. Dan laat je je ID zien en dan draait ie weer om. Heel simpel. Geef em dan wel het juiste adres mee...
Helaas is het dus niet zo simpel..
Ze kijken naar nschrijvingen op een adres dat kunnen ze namelijk aantonen.
Ze stonden tot 19 juni ingeschreven daarna op hun nieuwe adres ingeschreven maar wel hier blijven wonen tot 15 augustus.
De bedrijven kijken dus wanneer iets is afgeleverd en dat na de uitschrijfdatum en gaan er dus nu vanuit dat IK iets op hun naam heb bestel en ontvangen heb wat dus niet zo is ik zou niet eens weten wat ze exact hebben besteld..ja kleding maar wat ik zou het niet weten.
En zij kunnen dus aantonene dat pakketjes wel degelijk op mijn adres zijn afgeleverd dat is het gehele probleem
Ze kijken naar nschrijvingen op een adres dat kunnen ze namelijk aantonen.
Ze stonden tot 19 juni ingeschreven daarna op hun nieuwe adres ingeschreven maar wel hier blijven wonen tot 15 augustus.
De bedrijven kijken dus wanneer iets is afgeleverd en dat na de uitschrijfdatum en gaan er dus nu vanuit dat IK iets op hun naam heb bestel en ontvangen heb wat dus niet zo is ik zou niet eens weten wat ze exact hebben besteld..ja kleding maar wat ik zou het niet weten.
En zij kunnen dus aantonene dat pakketjes wel degelijk op mijn adres zijn afgeleverd dat is het gehele probleem
Nee helaas is dit dus wel het volledige verhaal..
En hierbij hebben de personen die het WEL hebben besteld hier wel degelijk gewoond.. ik hjeb al meerdere malen aan de telefoon gehande met de inmiddels incasso bureaus maar die kunnen dus niets met het nieuwe adres..al heb ik het wel doorgegeven..
Ik sta echt met mn rug tegen de muur maar betalen doe ik echt niet, het is immers niet van mij en heb meerdere malen aan hen gevraagd maar omdat deze mensen hier dus wel hebben gewoond maar uitgeschreven zijn en daarna pas alles hebben besteld wordt ik dus wel degelijk verantwoordelijk gehouden
En hierbij hebben de personen die het WEL hebben besteld hier wel degelijk gewoond.. ik hjeb al meerdere malen aan de telefoon gehande met de inmiddels incasso bureaus maar die kunnen dus niets met het nieuwe adres..al heb ik het wel doorgegeven..
Ik sta echt met mn rug tegen de muur maar betalen doe ik echt niet, het is immers niet van mij en heb meerdere malen aan hen gevraagd maar omdat deze mensen hier dus wel hebben gewoond maar uitgeschreven zijn en daarna pas alles hebben besteld wordt ik dus wel degelijk verantwoordelijk gehouden
-
Mijn vraag was dus ook , zijn die spullen afgeleverd terwijl zij er nog woonden en hebben zij het in ontvangst genomen en ervoor getekend??
Die deurwaarder, nou die komt niet. Die doet een check in het GBA en ziet dat de bewuste mensen niet op het bewuste adres staan ingeschreven. Komt de deurwaarder wel aan de deur, een klacht indienen bij de beroepsgroep voor deurwaarders.53078 schreef:Raar verhaal. Volgens mij vertel je maar de helft. Als je niks hebt besteld en het wordt afgeleverd op jouw adres, maar wordt niet door jou ( of je wederhelft ) in ontvangst genomen dan heb jij niks ontvangen en de rekening..staat ook niet op jouw naam. Doorsturen naar het juiste adres mag wel, en anders laat je lekker de deurwaarder komen. Dan laat je je ID zien en dan draait ie weer om. Heel simpel. Geef em dan wel het juiste adres mee...
ja die spullen zijn afgeleverd toen zij er nog woonden ( maar dus niet meer stonden ingeschreven). en ja zij hebben het in ontvangst genomen..
@puma73..ik hoop het idd niet maar de bedrijven houden eraan vast dat de spullen op mijn adres zijn afgeleverd, daar zit ik mee en in die tijd stonden ze al niet meer ingeschreven hier maar op het nieuwe adres..En krijg ik dus de melding dat ik op hun naam spullen besteld zou hebben op mijn eiegen adres..wat dus niet waar is..volegens de bedrijven waar het om gaat moest ik aangifte gaan doen alleen zo konden hun het dossier sluiten..dit heb ik geprobeerd alleen de politie doet dus niets
@puma73..ik hoop het idd niet maar de bedrijven houden eraan vast dat de spullen op mijn adres zijn afgeleverd, daar zit ik mee en in die tijd stonden ze al niet meer ingeschreven hier maar op het nieuwe adres..En krijg ik dus de melding dat ik op hun naam spullen besteld zou hebben op mijn eiegen adres..wat dus niet waar is..volegens de bedrijven waar het om gaat moest ik aangifte gaan doen alleen zo konden hun het dossier sluiten..dit heb ik geprobeerd alleen de politie doet dus niets
@moederslink. of er voor getekend is weet ik niet aangezien ze de afleverbewijzen zouden gaan opvragen.
Ik koop het hele verhaal voor géén meter. Wèl bij u gewoond hebben, wèl vrienden maar géén woord over uw communicatie met ze sinds die vorderingen binnenkomen. En dat van die inschrijving slik ik ook niet. Het hele verhaal riekt naar een vooropgezette fraude, niet iets om op een consumentenforum op te lossen.
Ik zou zeggen, betaalt u het alvast en ga het dan op die "vrienden" verhalen met uw eigen incasso en/of deurwaarder. Zo, opgelost!
Ik zou zeggen, betaalt u het alvast en ga het dan op die "vrienden" verhalen met uw eigen incasso en/of deurwaarder. Zo, opgelost!
-
@navarona nou , als die boven water komen , is het hopelijk klaar .
Ik denk ook dat puma gelijk heeft , weet verder niet hoe het precies juridisch zit , maar ik zou niet zomaar in de rats zitten ....u heeft niets besteld , niets getekend , niets ontvangen dus en het is niet uw naam.
Er kunnen wel 12 oosteuropianen , bij wijze van , op uw adres ingeschreven staan.....
Wel stijlloze actie van die " vrienden " .....
Ik denk ook dat puma gelijk heeft , weet verder niet hoe het precies juridisch zit , maar ik zou niet zomaar in de rats zitten ....u heeft niets besteld , niets getekend , niets ontvangen dus en het is niet uw naam.
Er kunnen wel 12 oosteuropianen , bij wijze van , op uw adres ingeschreven staan.....
Wel stijlloze actie van die " vrienden " .....
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 nov 2014 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Je wil ook niet weten hoe kwaad ik erover ben je probeert mensen te helpen en dit is wat je krijgt..
@ newmikey ik hoop dat zoiets jou nooit zal gebeuren, helaas is er niets geloven aan mn verhaal en fraudeer ik zeer zeker niet..En voor jou info heb ik geprobeerd ze te bellen en te appen maar krijg geen respons erover.. ik ben langsgeweest op het adres dat ZIJ MIJ hebben gegeven waar ze nu zouden wonen en ook daar geen reactie aan de deur..hoop dat iets duidelijker maakt..ik vraag hier gewoon of iemand nog een oplossing heeft voor dit probleem voor mij niet om veroordeeld te worden of iets echt gebeurt zou zijn of niet...ik weet dat dit nu mij is gebeurt en kan je wel zeggen leuk is anders!!
@ newmikey ik hoop dat zoiets jou nooit zal gebeuren, helaas is er niets geloven aan mn verhaal en fraudeer ik zeer zeker niet..En voor jou info heb ik geprobeerd ze te bellen en te appen maar krijg geen respons erover.. ik ben langsgeweest op het adres dat ZIJ MIJ hebben gegeven waar ze nu zouden wonen en ook daar geen reactie aan de deur..hoop dat iets duidelijker maakt..ik vraag hier gewoon of iemand nog een oplossing heeft voor dit probleem voor mij niet om veroordeeld te worden of iets echt gebeurt zou zijn of niet...ik weet dat dit nu mij is gebeurt en kan je wel zeggen leuk is anders!!
en vrienden staat ook niet voor niets tussen haakjes..ik kende deze mensen al langer maar sinds dit allemaal gebeurt is zeer zeker geen vrienden meer nee..
misschien een heel simpele oplossing;naverona schreef:en vrienden staat ook niet voor niets tussen haakjes..ik kende deze mensen al langer maar sinds dit allemaal gebeurt is zeer zeker geen vrienden meer nee..
ga gewoon met die rekeningen naar zijn/haar werk en overhandig ze daar, desnoods aan de baas himself.
of; zet op elke rekeningenvelop door het raam een groot zwart engels kruis, met daarop de tekst "retour afzender" of "woont hier niet, is verhuisd" > en dump ze gewoon zonder postzegel in postbus TNT.
wat er gebeurt in het sorteercentrum waar alle brieven en post worden behandeld; de postsorteermachine geeft een signaal omdat hij geen gegevens kan lezen en de post wordt gefilterd en verwijderd en echt teruggestuurd retour!
deze "truuc" heeft een postbode mij verteld en werkt echt.
succes.
Je moet die rekeningen zeker niet betalen!naverona schreef:Ik krijg allemaal rekeningen binnen op hun naam en mijn adres van spullen die online zijn besteld en dus ook op mijn adres zijn afgeleverd. Deze spullen zijn allemaal besteld nadat ze zijn uitgeschreven op ons adres, maar hier dus nog wel woonden( wat ik dus niet kan aantonen helaas) en nu houden de bedrijven waar de spullen vandaan komen ons verantwoordelijk voor de rekeningen omdat het volgends hen gaat om waar de spullen zijn afgeleverd.
Die rekeningen staan op naam van je 'vrienden' dus moeten die bedrijven hen dagvaarden als de rekeningen niet worden betaald.
Die bedrijven, incassobureaus of deurwaarders kunnen niks doen zonder vonnis.
Als je vrienden dus niet betalen en de zaak komt voor de rechter dan mag jij zeker wel je verhaal vertellen.
Het komt echt wel vaker voor dat mensen al een huis hebben en toch nog even op het oude adres blijven wonen omdat hun nieuwe woning moet worden opgeknapt/ingericht.
Je zou wel een brief kunnen schrijven naar die schuldeisers waarin je verteld wat er aan de hand is en dat jij ze niet kunt helpen.