LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de Goudse verzekeraars (Drama!)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
DRA
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:37

de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door DRA »

Beste lezers,

Na een hele jaar touwtje trekken ben ik het beu. Ik zal mijn verhaaltje doen zodat jullie een beetje een inzicht krijgen over mijn toestand:

In de maand juni stapte ik op mijn peperdure bromfiets om naar mijn vrienden toe te gaan om met hun een filmpje te gaan pakken. Bij hun aangekomen deed ik mijn bromfiets netjes op zijn slot en ging naar boven. Hier bleef ik een tijdje hangen, een potje gamen, wat te drinken en eten je kent het wel.

Tijd was snel verstreken dus besloot ik naar huis te gaan.. Alleen was mijn bromfiets gestolen! Ik helemaal in paniek voor de reactie van mijn ouders (mijn moeder vertelde me nog om de scooter niet uit mijn ogen te verliezen.) lopend over straat tot ik een politie auto tegenkom. Uit paniek begin ik een valse verhaal te vertellen en doe een valse aangifte.

Thuis aangekomen was ik gekalmeerd en dacht oops.. Wat heb ik nou gedaan. De dag erna werd ik gebeld of ik een aantal vragen wilde beantwoorden van de politie. Hier heb ik bekent dat mijn aangifte vals was maar dat mijn scooter gewoon was gestolen i.p.v uit mijn handen getrokken.

De verzekering stelde hierna een onderzoek in, zonder mijn toestemming. Uit hun ''onderzoek'' concludeerden hun dat ik hun vertrouwen heb geschaad en wouden ze mijn bromfiets niet vergoeden (het gaat hier om een Vespa, redelijk duur ding) , tevens moest ik van hun de kosten van de onderzoek dekken. Rond de 2000 euro.

Dus ik was mijn bromfiets kwijt en ik moest nog 2000 euro betalen voor een onderzoek die totaal onnodig was. Ook had ik al een nieuwe verzekering bij hun afgesloten en had ik hier 140 euro voor betaald waarvan ik nooit wat heb terug gezien en hebben ze mij opgenomen in het incidentenregister.

Ik weet me hier geen raad meer mee, ik heb vorige week een brief op de deurmat gekregen met dat de bedrag van 2000 euro doorgegeven is aan een incasso bureau. Ik voel me onwijs opgelicht door de Goudse verzekeringen en weet als jonge jongen echt niet hoe ik verder moet.

Heeft iemand tips waar ik terecht kan? Wat kan ik hier mee? Het is toch niet normaal wat die mensen doen.

Graag zie ik jullie reactie.

Gr,

D.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door 53078 »

DRA schreef:Beste lezers,

Na een hele jaar touwtje trekken ben ik het beu. Ik zal mijn verhaaltje doen zodat jullie een beetje een inzicht krijgen over mijn toestand:

In de maand juni stapte ik op mijn peperdure bromfiets om naar mijn vrienden toe te gaan om met hun een filmpje te gaan pakken. Bij hun aangekomen deed ik mijn bromfiets netjes op zijn slot en ging naar boven. Hier bleef ik een tijdje hangen, een potje gamen, wat te drinken en eten je kent het wel.

Tijd was snel verstreken dus besloot ik naar huis te gaan.. Alleen was mijn bromfiets gestolen! Ik helemaal in paniek voor de reactie van mijn ouders (mijn moeder vertelde me nog om de scooter niet uit mijn ogen te verliezen.) lopend over straat tot ik een politie auto tegenkom. Uit paniek begin ik een valse verhaal te vertellen en doe een valse aangifte.

Thuis aangekomen was ik gekalmeerd en dacht oops.. Wat heb ik nou gedaan. De dag erna werd ik gebeld of ik een aantal vragen wilde beantwoorden van de politie. Hier heb ik bekent dat mijn aangifte vals was maar dat mijn scooter gewoon was gestolen i.p.v uit mijn handen getrokken.

De verzekering stelde hierna een onderzoek in, zonder mijn toestemming. Uit hun ''onderzoek'' concludeerden hun dat ik hun vertrouwen heb geschaad en wouden ze mijn bromfiets niet vergoeden (het gaat hier om een Vespa, redelijk duur ding) , tevens moest ik van hun de kosten van de onderzoek dekken. Rond de 2000 euro.

Dus ik was mijn bromfiets kwijt en ik moest nog 2000 euro betalen voor een onderzoek die totaal onnodig was. Ook had ik al een nieuwe verzekering bij hun afgesloten en had ik hier 140 euro voor betaald waarvan ik nooit wat heb terug gezien en hebben ze mij opgenomen in het incidentenregister.

Ik weet me hier geen raad meer mee, ik heb vorige week een brief op de deurmat gekregen met dat de bedrag van 2000 euro doorgegeven is aan een incasso bureau. Ik voel me onwijs opgelicht door de Goudse verzekeringen en weet als jonge jongen echt niet hoe ik verder moet.

Heeft iemand tips waar ik terecht kan? Wat kan ik hier mee? Het is toch niet normaal wat die mensen doen.

Graag zie ik jullie reactie.

Gr,

D.
Jaja, heel logisch allemaal. Trolltopic?

DRA
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:37

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door DRA »

Nee? Ben hier juist serieus over.. Ik weet me geen raad, ben nog 22 jaartjes jong.

Ik weet dat ik met mijn valse aangifte fout zat, maar feit blijft nog steeds dat ik mijn bromfiets kwijt ben? Tevens had ik zelf aangegeven dat mijn aangifte van nog geen 12 uur ervoor niet klopte. De politie heeft hier nooit een zaak van gemaakt(omdat ik er zelf mee kwam) en heeft hier nooit een boete of dergelijke voor gegeven.
Laatst gewijzigd door DRA op 10 nov 2014 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door 89PB »

DRA schreef:Nee? Ben hier juist serieus over.. Ik weet me geen raad, ben nog 22 jaartjes jong.
Dan moet je zo iets de komende 22 jaar niet meer doen.

DRA
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:37

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door DRA »

89PB schreef:
DRA schreef:Nee? Ben hier juist serieus over.. Ik weet me geen raad, ben nog 22 jaartjes jong.
Dan moet je zo iets de komende 22 jaar niet meer doen.
Dat weet ik inmiddels ook wel, alleen wat kan ik hier aan doen op dit moment.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door 53078 »

89PB schreef:Dan moet je zo iets de komende 22 jaar niet meer doen.
+22

Tevens denk ik dat je niet het hele verhaal vertelt. Als je alleen een kletsverhaal tegen de kit ophangt..hoe weet de verzekering het dan ineens? De politie vertelt dat niet, hebben ze ook niks mee te maken hoe jij verzekerd bent. Wel dàt je verzekerd bent.

DRA
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:37

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door DRA »

53078 schreef:
89PB schreef:Dan moet je zo iets de komende 22 jaar niet meer doen.
+22

Tevens denk ik dat je niet het hele verhaal vertelt. Als je alleen een kletsverhaal tegen de kit ophangt..hoe weet de verzekering het dan ineens? De politie vertelt dat niet, hebben ze ook niks mee te maken hoe jij verzekerd bent. Wel dàt je verzekerd bent.
Dat klopt, heb de dag erna eerst de verzekering gebeld, ben dat vergeten te melden.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: de Goudse verzekeraars (Drama!)

Ongelezen bericht door Emcede »

Uit je aanvulling maak ik op dat de volgorde geweest is:
- valse aangifte bij de politie
- melding van het verkeerde verhaal bij de verzekering
- tot inkeer gekomen en bij de politie het verhaal eerlijk verteld
- je kon toen niet anders dan ook aan de verzekering het juiste verhaal vertellen

En dan vind je het raar dat de verzekering een onderzoek instelt? En nee, natuurlijk hebben ze daar jouw toestemming niet voor nodig. Sorry knul, met je 22 jaartjes, je hebt fraude gepleegd ook al ben je tot inkeer gekomen. En je kent vast het spreekwoord 'wie zich brandt moet op de blaren zitten'.

Dit zal niet het antwoord zijn dat je hoopte dus je zult mij wel afkraken - prima. Leer ervan, maak een betalingsafspraak met de verzekeraar (als dat nog kan, had je natuurlijk al veel eerder moeten doen) en ga hard werken om geld te verdienen.

Gesloten