Pagina 1 van 1
500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 02:36
door denhaag75
Beste redactie, Enkele weken geleden heb ik geld gestort op mijn rekening van de rabobank tijdens het storten gaf de automaat aan dat er een vals briefje was aangetroffen het ging hierbij om een briefje van 500 euro deze is ook ingenomen door de automaat ik heb een stortbewijs ontvangen dat er een vals briefje van 200 eur is ingenomen wat ik erg vreemd vond omdat het hier ging om 500eur en niet om 200eur ik heb dit direct aangekaart bij de balie van de rabobank deze vertelden mij dat het die week al 3 keer is voorgekomen en dat ik 2 weken moest wachten en dat de automaat geteld zal worden en dat ik dan mijn geld terug krijg.zogezegd zogedaan maar na 2 weken ben ik gebeld met de mededeling dat er geen verschil is aangetroffen in de automaat wat zeer merkwaardig is ik pikte dit natuurlijk niet en ben weer langsgegaan ik heb tevens een bewijsje van de storting ik heb weer mijn beklag gedaan en de bank schuift de schuld op het bedrijf dat de geldautomaat beheert en dat ze weinig voor me kunnen doen ik word nu van de kastje naar de muur gestuurd ik heb ook een mailtje gestuurd op advies van de rabobank naar de afdeling clientenadvies hier is helemaal niet op gereageerd. Ik voel me nu echt in de maling genomen door de rabobank en wil graag advies wat mijn mogelijkheden zijn om mijn geld terug te krijgen. Alvast erg bedankt
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 08:08
door olaf79
Tsja dit is natuurlijk een zeer vervelend verhaal. U heeft gewoon recht op uw geld. U heeft bewijs en dat is in principe voldoende. Dat de bank de geldautomaat door iemand anders laat beheren is hun probleem.
Ik zou allereerst beginnen met het vragen / eisen van een gesprek met de filiaalleider. Tijdens het gesprek stelt u dat u binnen 5 dagen wilt dat alles op orde is. Zo niet dat zal u een klacht indienen bij de authoriteit consument en markt, de authoriteit financiele markten en de nederlandse bank.
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 10:18
door Jantje7
Weet niet hoe het bij de RABO stortautomaat gaat, maar laatst heb ik een behoorlijk bedrag bij een ING stortautomaat gestort, waarbij enkele bankbiljetten niet werden geaccepteerd, maar deze werden direct retour gegeven via de uitgang van de automaat. Mogelijk is dat bij u ook gebeurd, wat u niet gezien heeft. Dit zou kunnen verklaren waarom er geen kasverschil is geconstateerd. Wel kunt u bij de RABO bank een klachten procedure opstarten, kosten ca. € 50,- die bij erkenning van uw klacht terug worden gestort.
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 14:02
door olaf79
Betalen om een klachtenprocedure op te starten? Wat is dat nu weer voor onzin. Moet niet gekker worden.
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 15:27
door eleven
Jantje7 schreef:Weet niet hoe het bij de RABO stortautomaat gaat, maar laatst heb ik een behoorlijk bedrag bij een ING stortautomaat gestort, waarbij enkele bankbiljetten niet werden geaccepteerd, maar deze werden direct retour gegeven via de uitgang van de automaat. Mogelijk is dat bij u ook gebeurd, wat u niet gezien heeft. Dit zou kunnen verklaren waarom er geen kasverschil is geconstateerd. Wel kunt u bij de RABO bank een klachten procedure opstarten, kosten ca. € 50,- die bij erkenning van uw klacht terug worden gestort.
Inderdaad, biljetten welke niet geaccepteerd worden, krijg je terug.
Alleen wat mij verbaast, dat TS het over een biljet van € 500,00 heeft en er alleen een bewijs van € 200,00 er is.
@Olaf
Ook gelezen wat Jantje geschreven heeft?
Blijkbaar niet, dus schei uit met grote .....
olaf79 schreef:Betalen om een klachtenprocedure op te starten? Wat is dat nu weer voor onzin. Moet niet gekker worden.
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 15:31
door 53078
Heb je de tijd van registreren gezien? Jemig..trolltopic #9652
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 11 nov 2014 15:51
door eleven
53078 schreef:Heb je de tijd van registreren gezien? Jemig..trolltopic #9652
Sommige mensen hebben ook van het verlies van € 200 slapeloze nachten.
Maar dit soort topic is er al een geweest, alleen was het een andere bank.
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 12 nov 2014 15:46
door Rots92
Hoe komt u aan een biljet van € 500,-?
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 12 nov 2014 15:48
door stofzuigertje
Ik had een kladblaadje er tussen en kreeg deze wel terug.....
Maar vals geld word als het goed is nooit terug gegeven, wel beschadigde niet leesbare maar vals geld mag nooit retour omdat de kans dan zeer groot is dat U even gaat winkelen om die verlies wegens vals geld accepteren te beperken....
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 12 nov 2014 16:17
door Ad Verkaad
Rots92 schreef:Hoe komt u aan een biljet van € 500,-?
Casino, buitenland, verzin het maar. Trouwens, je kunt ze ook gewoon afhalen bij de ING-balie als je geld opneemt.
Re: 500 Eur verdwenen in stortapparaat rabobank
Geplaatst: 12 nov 2014 16:56
door newmikey
denhaag75 schreef:Beste redactie, Enkele weken geleden heb ik geld gestort op mijn rekening van de rabobank tijdens het storten gaf de automaat aan dat er een vals briefje was aangetroffen het ging hierbij om een briefje van 500 euro deze is ook ingenomen door de automaat
...wil graag advies wat mijn mogelijkheden zijn om mijn geld terug te krijgen. Alvast erg bedankt
Als u een vals briefje heeft gestort bent u belazerd door diegene die u het briefje heeft gegeven. De bank gaat dat valse briefje toch ècht niet omwisselen en u er goed geld voor teruggeven.
De Nederlandse Bank stelt het zó: "
Wat als de bank verdacht geld vindt in uw afstorting? Het kan ook gebeuren dat uw bank ontdekt dat u een verdacht biljet hebt ontvangen. De bank zal de waarde van dat biljet dan niet vergoeden. De bank zal het biljet voor nader onderzoek insturen naar DNB. Mocht deze vaststellen dat het biljet toch echt is, dan zal DNB de waarde op uw rekening bijschrijven. Uw huisbankier kan u informeren over deze procedure. "