Telfort interactieve televisie
Geplaatst: 11 nov 2014 12:46
Hierbij wil ik mijn hart luchten over de bizar slechte communicatie van Telfort.
Afgelopen week heb ik Telfort gebeld om een alles in 1 pakket af te sluiten voor internet/vast bellen/interactieve tv voor 37 euro per maand. Ik heb al internet en vast bellen van Telfort, maar Digitenne van KPN, samen 42,50 euro per maand.
De medewerker bevestigde mij dat interactieve televisie op mijn adres mogelijk was en dat ik 9 cent per telefoongesprek zou blijven betalen, zonder extra kosten. (Dit is een oude abonnementsvorm, tegenwoordig betaal je ook 9 cent per minuut.) Ik moest wel eenmalig 30 euro activatiekosten betalen, omdat ik werd beschouwd als nieuwe klant. Van de gratis overstapservice kon ik geen gebruik maken, omdat ik dan wel werd beschouwd als bestaande klant (???)
Nadat ik dus Digitenne heb opgezegd, heb ik Telfort teruggebeld. Toen kreeg ik opeens te horen dat:
- het abonnement 37,50 euro per maand kost (foutje in de folder)
- ik voor vast bellen toch 9 cent per minuut moest gaan betalen (al kon ik dat 'afkopen' voor 2,18 euro per maand)
Onder protest ben ik hiermee akkoord gegaan. Vervolgens kreeg ik echter te horen dat interactieve televisie op mijn adres niet beschikbaar is (2 uur daarvoor was nog gezegd van wel)! Advies van Telfort: mijn huidige abonnement handhaven en Digitenne bij KPN aanvragen. Terwijl ik dat net 2 uur eerder had opgezegd!
Ook opmerkelijk: ik betaal al jaren voor een interabonnement van 30 MB/s. De reden dat ik geen interactieve televisie kan krijgen, is dat de hoogst haalbare internetsnelheid op mijn adres 8 MB/s is! Door interactieve tv zou mijn snelheid halveren. Dit vernam ik van een KPN-medewerker bij wie ik schoorvoetend moest aangeven dat ik de stopzetting van Digitenne wilde annuleren.
Afgelopen week heb ik Telfort gebeld om een alles in 1 pakket af te sluiten voor internet/vast bellen/interactieve tv voor 37 euro per maand. Ik heb al internet en vast bellen van Telfort, maar Digitenne van KPN, samen 42,50 euro per maand.
De medewerker bevestigde mij dat interactieve televisie op mijn adres mogelijk was en dat ik 9 cent per telefoongesprek zou blijven betalen, zonder extra kosten. (Dit is een oude abonnementsvorm, tegenwoordig betaal je ook 9 cent per minuut.) Ik moest wel eenmalig 30 euro activatiekosten betalen, omdat ik werd beschouwd als nieuwe klant. Van de gratis overstapservice kon ik geen gebruik maken, omdat ik dan wel werd beschouwd als bestaande klant (???)
Nadat ik dus Digitenne heb opgezegd, heb ik Telfort teruggebeld. Toen kreeg ik opeens te horen dat:
- het abonnement 37,50 euro per maand kost (foutje in de folder)
- ik voor vast bellen toch 9 cent per minuut moest gaan betalen (al kon ik dat 'afkopen' voor 2,18 euro per maand)
Onder protest ben ik hiermee akkoord gegaan. Vervolgens kreeg ik echter te horen dat interactieve televisie op mijn adres niet beschikbaar is (2 uur daarvoor was nog gezegd van wel)! Advies van Telfort: mijn huidige abonnement handhaven en Digitenne bij KPN aanvragen. Terwijl ik dat net 2 uur eerder had opgezegd!
Ook opmerkelijk: ik betaal al jaren voor een interabonnement van 30 MB/s. De reden dat ik geen interactieve televisie kan krijgen, is dat de hoogst haalbare internetsnelheid op mijn adres 8 MB/s is! Door interactieve tv zou mijn snelheid halveren. Dit vernam ik van een KPN-medewerker bij wie ik schoorvoetend moest aangeven dat ik de stopzetting van Digitenne wilde annuleren.