Pagina 1 van 1
verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 13:10
door beest
Zojuist heb ik een bestelling geplaatst (althans, dat probeerde ik) met een nog geldige Wehkamp cadeaubon. Aangezien het een bon van 10 euro is, heb ik eerst gekeken naar de verzendkosten. Op de website staat een overzicht waarin duidelijk en ondubbelzinnig vermeld staat dat de verzendkosten bij bestelling met een Wehkamp cadeaubon gratis zijn, eventuele beperkingen worden niet genoemd.
Bij het plaatsen van de bestelling werden toch verzendkosten in rekening gebracht. Ik heb de bestelling gepauzeerd en eerst via Facebook gevraagd hoe dit zat. Vervolgens kreeg ik de reactie dat gratis verzendkosten alleen gelden voor speciale producten, bijvoorbeeld luiers (!!!)
Toen ik vervolgens de betaling (inclusief verzendkosten) alsnog wilde afronden, kreeg ik een foutmelding van Ideal, omdat het te lang had geduurd. Bij een poging opnieuw te betalen, werkte de cadeauboncode niet meer. Door een privébericht te sturen met adresgegevens en cadeaubonnummer hoop ik nu mijn tegoed terug te krijgen. Ongeacht of dat lukt, vind ik de tekst over de verzendkosten op de website ronduit misleidend.
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 13:16
door riddert
beest schreef:Zojuist heb ik een bestelling geplaatst (althans, dat probeerde ik) met een nog geldige Wehkamp cadeaubon. Aangezien het een bon van 10 euro is, heb ik eerst gekeken naar de verzendkosten. Op de website staat een overzicht waarin duidelijk en ondubbelzinnig vermeld staat dat de verzendkosten bij bestelling met een Wehkamp cadeaubon gratis zijn, eventuele beperkingen worden niet genoemd.
Bij het plaatsen van de bestelling werden toch verzendkosten in rekening gebracht. Ik heb de bestelling gepauzeerd en eerst via Facebook gevraagd hoe dit zat. Vervolgens kreeg ik de reactie dat gratis verzendkosten alleen gelden voor speciale producten, bijvoorbeeld luiers (!!!)
Toen ik vervolgens de betaling (inclusief verzendkosten) alsnog wilde afronden, kreeg ik een foutmelding van Ideal, omdat het te lang had geduurd. Bij een poging opnieuw te betalen, werkte de cadeauboncode niet meer. Door een privébericht te sturen met adresgegevens en cadeaubonnummer hoop ik nu mijn tegoed terug te krijgen. Ongeacht of dat lukt, vind ik de tekst over de verzendkosten op de website ronduit misleidend.
Daar kun je een discussie over opstarten, maar hier gaat het natuurlijk om de aankoop van een cadeaubon van Wehkamp, deze wordt gratis verzonden. Niet de artikelen die u met de cadeaubon koopt.
Voor het gemak de link met het volledige overzicht aan verzendkosten;
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... A&Page=INF
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 13:18
door mh73
Heb je het niet verkeerd begrepen?
Hier staan alle voorwaarden over de cadeaubon:
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... G&Page=INF
En er staat niets over gratis verzenden.
Als je daarentegen een cadeaubon bestelt, dan wordt deze gratis thuisbezorgd.
http://www.wehkamp.nl/damesmode/wehkamp ... n/C21_C13/ De cadeaubon dus, niet hetgeen je bestelt met de cadeaubon.
Volgens mij is er niets misleidends aan, moet je het alleen goed lezen.
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 13:33
door Auti-Mama
MichielFRL schreef:Het staat er anders heel duidelijk,
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... px?IHC=KBA
Bij het bestellen van een cadeaubon worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.
Voor alle overige artikelen worden er verzendkosten in rekening gebracht conform tabel.
Het staat er heel duidelijk inderdaad.
Bij het bestellen
VAN een cadeaubon.
Wat jij hebt gedaan is bestellen
MET een cadeaubon. Er zit dus een verschil in en dat Wehkamp verzendkosten rekent klopt dus helemaal.
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 14:16
door olaf79
Inderdaad, en het lijkt me vrij duidelijk. Bij de aanschaf van de kadobon worden geen verzendkosten gerekend. Bij besteding van de bon gelden de kosten van het aritkel dat je besteld. De kadobon is gewoon een betaalmiddel (dat alleen bij wehkamp geldig is)
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 16:21
door beest
Bedankt voor de toelichting allemaal. Ik begrijp nu wat ze bedoelen. Ik heb de tekst inderdaad verkeerd gelezen (tot 3 keer toe
).
Van Wehkamp heb ik inmiddels bericht gekregen dat de ongebruikte waardebon niet meer kan worden geactiveerd, maar dat ik per acceptgiro kan betalen en dan de 10 euro in mindering mag brengen. Dus dat is netjes opgelost.
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 16:24
door dhc
En dat bericht van Wehkamp is mondeling of schriftelijk bevestigd?
Re: verzendkosten Wehkamp misleidend
Geplaatst: 11 nov 2014 16:30
door beest
dhc schreef:En dat bericht van Wehkamp is mondeling of schriftelijk bevestigd?
Via Facebook. En daarvan heb ik bericht ontvangen in een mail die ik heb bewaard.