Pagina 1 van 1

sony playstation klantenservice - ver te zoeken

Geplaatst: 11 nov 2014 22:38
door Liefdevol
Hallo,
Mijn sony playstation account is gehackt en er is een aankoop gedaan (Call of duty advanced warfare) van 70 euro en de klantenservice geeft geen medewerking. In eerste instantie geloven ze je niet, alsof ik onder een miskoop vandaan wilt komen (ongetwijfeld hebben ze vaak te dealen met die klanten) en was ik niet gehackt. Dit is het verhaal hoe het is gegaan.
Op 2 november koopzondag, ik heb het spel destiny in de winkel gekocht.
Ik activeer mijn account als PLUS account. Ik heb gratis 14 dagen maar je moet wel je creditcard gegevens invullen om het te activeren. Gedaan.
Ook heb ik de playstation app gedownload op mijn telefoon. Achteraf waarschijnlijk heel fout.
3 November. Normale werkdag, in de pauze check ik mijn mail.
Mail van sony 'bedankt voor uw aankoop'. Huh? welke aankoop?
Om 15:23uur heb ik een aankoop gedaan van het spel Call of Duty t.w.v. 69,99 euro. Dit kan niet want ik ben niet in de playstation store geweest!
Ik bel in eerste instantie mijn man op om te vragen of hij een spel heeft gekocht. Nee, natuurlijk niet hij houdt niet shooters. En ik hou ook niet van call of duty. En als hij een aankoop zou doen, dan wel via zijn eigen account.
Na het werk kom ik thuis rond 18:00uur bel ik de klantenservice op. Na 20 min. wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. Aan de reactie te horen na mijn verhaal hoorde ik al dat hij mij niet serieus nam en dacht 'oh daar heb je er 1 die een miskoop heeft begaan'.
Hij vertelde mij dat ik niet was gehackt want mijn email en/of wachtwoord zijn niet veranderd. Wat hackers meestal als eerste zouden doen...?? Hij kon mij wel vertellen dat de aankoop via de computer is gedaan. Hij zei dat sony niet aan refund doet maar omdat het spel een pre order was en dat ie morgen uit kwam dus hij kon de bestelling annuleren en daarmee kreeg ik mijn geld terug in mijn portemonnee.
Nou prima beters iets dan helemaal niets! Uiteindelijk had die jongen er geen melding van gemaakt en heb ik totaal 3x gebeld met de klantenservice, en hebben zij uiteindelijk (vandaag) toegegeven dat ik gehackt bent. Maar ze vertikken het om mij verder te helpen. Ik krijg mijn geld niet terug.


Wie weet is het een storing van Sony zelf?
Ben ik wel gehackt?
Het is in ieder geval mijn woord tegen dat van hun. Sony werkt niet mee, zij geven totaal geen medewerking.
Als zij ook meteen vanaf het begin hadden gezegd, mevrouw u bent niet gehackt ook al was u dat wel heeft u geen recht op geld terug. Kostte het minder tijd dan nu.
Het is allemaal zo raar en vreemd gegaan van sony zijn kant en meewerken ho maar. U bent gehackt, eigen schuld dikke bult.
Misschien ergens wel gelijk, maar zij bieden geen klanten service/hulp/medewerking aan.
Je loopt gewoon vast en mijn 70 euro is weg.
Een betwiste aankoop van sony met mijn credit card, zonder mijn toestemming.
Wat kan ik nu nog doen?
Ik kan via ICS het bedrag laten terug storten door aan te geven als een betwiste aankoop.
Maar als ik dat doe dan gaat sony mijn account bannen en is mijn portemonnee 70 euro in de min, tot je weer hebt betaald.(zei de klantenservice) Dus heb ik ook kans op aanmaningen?
Ik ben echt zo boos en gefrustreerd en voel me als klant van sony heeeeel erg in het ootje genomen.

Met vriendelijke groet,

Mirjam

Re: sony playstation klantenservice - ver te zoeken

Geplaatst: 11 nov 2014 22:41
door 53078
Weer zo'n raar verhaal. Is al eens hier ergens geweest. Horen we niks meer van. Nou, veel plezier dan nog met je WiiU

Re: sony playstation klantenservice - ver te zoeken

Geplaatst: 11 nov 2014 23:09
door berndv
Gewoon betaling betwisten als u het echt niet heeft gedaan. Sony zal met bewijzen moeten komen, ip adres van de aankoop zal zijn geregistreerd. Mocht daar toch uit komen dat het vanaf uw ip adres is, dan zult u toch moeten betalen.

Re: sony playstation klantenservice - ver te zoeken

Geplaatst: 11 nov 2014 23:15
door newmikey
Klinkt alsof u meerdere apparaten heeft gehad en er één heeft verkocht of weggegeven waar uw account nog aktief op was. Of u nu wel of niet gehackt bent kunnen we hier ook al niet bepalen.

Of het standpunt dat u verantwoordelijk bent voor aankopen via deze account houdbaar is kan ik niet beoordelen met de gegevens en het noodzakelijkerwijs eenzijdige verhaal wat u hier presenteert.

Als u gelijk heeft zou ik géén genoegen nemen met het standpunt van Sony en zou ik het kreng op Marktplaats zetten en nooit meer iets kopen waar Sony opstaat. Laat ze dat dan ook even weten via FB of zo. Kijk, die €70 bent u kwijt en die komen niet zo makkelijk weer terug, zorg dan meteen dat het de laatste €70 is die dit bedrijf aan u verdiend heeft, ever.