LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVAA werkt samen met Overheid/CJIB?!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wgroenland
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014 14:36

VVAA werkt samen met Overheid/CJIB?!

Ongelezen bericht door wgroenland »

Ik heb sinds 7 augustus 2013 een autoverzekering bij VVAA. Tot ongeveer een half jaar geleden nooit problemen met deze verzekering gehad. Totdat in februari 2014 ik ineens werd aangehouden door de politie. Mijn auto zou niet WAM verzekerd zijn. Al maanden niet. Ik heb natuurlijk direct VVAA benaderd om te vragen hoe dit zat: ze waren vergeten door te geven aan RDW dat mijn auto bij hen verzekerd was. Ik had namelijk in Januari 2014 een nieuwe auto aangeschaft en de polis over laten zetten naar het nieuwe kenteken. Enfin, dat was dezelfde dag nog opgelost want die middag stond mijn auto gewoon WAM verzekerd in het kentekenregister. Vanaf dat moment eigenlijk geen problemen meer gehad en als er iets was staan ze altijd voor je klaar bij de ledenservice van VVAA.

Totdat ik zo'n beetje half oktober 2014 er achter kwam dat er al een aantal maanden geen premie afgeschreven was. Ik heb toen contact gezocht met de ledenservice om even te controleren waarom er geen premie afgeschreven werd, al een tijdje. En waarom ik daar dan ook geen brieven over ontving. Wat bleek? Er stonden 5 maandpremies open omdat ze een rekeningnummer in het systeem op hadden genomen dat helemaal niet de mijne was. Nou, goed, rekeningnummer samen met de medewerker aangepast en alles zou in orde komen: de achterstallige premie zou alsnog worden afgeschreven van het juiste rekeningnummer.

3 november 2014. Geachte heer Groenland, Bijgevoegd ontvangt u de bevestiging van de beeindiging van uw verzekeringen. (op de polisbladen staat dat mijn verzekering werd beeindigd per 07 juni 2014 wegens wanbetaling.) Dezelfde dag heb ik een brief van de RDW ontvangen dat mijn auto op openbare weg was gesignaleerd terwijl hij niet WAM verzekerd is. Voor 28 november 2014 moet ik met een WAM verklaring van de verzekeraar aantonen dat ik verzekerd was, anders krijg ik automatisch een boete van 400 euro van het CJIB. Ik heb uiteraard gelijk weer contact opgenomen met VVAA. De medewerkster vertelde mij dat er premie open stond van om en nabij 260 euro. Dat ik dat moest betalen en weer dekking kreeg binnen 24u na ontvangst van de betaling. Zelfs nadat ik had uitgelegd hoe haar collega aan mij had verteld dat dit gewoon geïncasseerd zou worden en er verder geen problemen waren. Ik moest dat maar gewoon even gaan betalen en dan zou ik dus weer dekking krijgen per de dag dat de betaling binnen was, en niet met terugwerkende kracht. Betekend dus automatisch dat ik door de gebrekkige communicatie van VVAA dus hoe dan ook die boete van 400 euro moet betalen aan het CJIB omdat VVAA dat niet gaat herstellen.

Lijkt me niet erg klantvriendelijk.

stofzuigertje

Re: VVAA werkt samen met Overheid/CJIB?!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bewijs?

Dat is Uw probleem maar U controleerde ook de afschrijvingen niet waarom er niets is afgeschreven.

Beter is 1x per jaar te betalen, want dan is dat makkelijker, maar per maand moet je wel controleren of ze nog steeds goed doen.

Maar na aankoop nieuwe auto wel eerste maanden en later niet afgeboekt en geen herinnering?
Eis herstel en vraag of zij hier even hun antwoord willen plaatsen......
Dan is de kans dat het wel netjes opgelost word vele malen groter want niemand wil in dit forum aan de schandpaal genageld worden...

Dus stuur een link naar deze verzekeraar en vraag of ze op dit forum Uw vraag willen beantwoorden...
Wedden dat het meestal dan wel binnen 24 uur opgelost is...

Gesloten