Ik heb advies nodig en aangezien de forddealer mij afwimpelt hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik heb dit jaar een Ford Ka van 2010 overgenomen via een dealer (geen forddealer). De auto is steeds dealeronderhouden geweest en zag er goed uit.
Ik ontdekte, toen ik mijn auto aan het wassen was, een heel klein roestvlekje (2mm) op de achterkant bovenaan mijn auto (waar sommige autos een spoiler hebben zeg maar). Toen ik dat deel van mijn auto grondiger inspecteerde zag ik op verschillende plekken hele kleine vlekjes roest, zo klein dat je het bijna niet kunt onderscheiden van vuil maar aangezien ik mijn auto aan het wassen was, weet ik zeker dat het geen vuil is.
Ik ben bij de forddealer geweest, die geven aan dat het roestplekje van 2mm vast lakschade is. Ook al moesten ze toegeven dat er geen deukje of krasje zichtbaar is. De hele kleine stipjes deden ze af als vuil en onder het mom van 'we weten ook niet hoe het kan, nog nooit zoiets eerder gezien' was de discussie gesloten. Ze adviseerden me het goed zichtbare plekje met lakstift te behandelen, dan roest het volgens hen niet verder. Lakgarantie is maar twee jaar, dus ford doet hier verder niets mee.
Ik vraag me nu af of roest zo spontaan kan ontstaan en of de lakstift zal helpen, aangezien de roest er al zit. En daarbij vrees ik dat die kleine, nu nog vrijwel onzichtbare stipjes, ook alleen maar groter worden. Ik heb het gevoel dat er iets mis is met de lak (dat het wegtrekt of nooit goed is gespoten), maar ik heb er geen verstand van en ik heb geen idee wat ik kan doen om dit op te lossen. En ik vraag me ook af of ford, ondanks dat de lakgarantie twee jaar is, niet de verantwoordelijkheid heeft dit op te lossen..
Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven!