Pagina 1 van 1

Klacht Hi-toestellease

Geplaatst: 17 nov 2014 12:13
door daantjie44
Onlangs heb ik mijn HTC One S na een abonnementsduur van 2 jaar teruggestuurd naar Hi. De telefoon werkte prima, maar het mij gedane aanbod om de telefoon over te nemen (€135,-) vond ik niet goed genoeg om te accepteren. Ik ben een jaar of 10 klant bij Hi geweest en heb verder nooit problemen gehad, dus ik stapte met weinig moeite over naar KPN omdat zij mij een mooi aanbod deden.

Het toestel heb ik ingeleverd in de winkel en enkele weken later kreeg ik de bevestiging dat het toestel inderdaad was ontvangen. Er moest enkel nog een onderzoek worden gedaan of de telefoon goed functioneerde. Ik maakte me daar geen zorgen over, want de telefoon werkte prima. Plots kreeg ik een brief van Hi, waarin vermeld stond dat 'de telefoon niet meer kon bellen, dan wel de tablet niet meer online kon' en dat Hi mij €25,- in rekening zal gaan brengen. Op zich al een rare zin, omdat het volgens mij duidelijk is dat het om een telefoon gaat en wanneer ze besluiten mij een rekening te sturen het niet meer dan behoorlijk is om dit wat meer te specificeren.
Daar komt nog bij dat mijn telefoon op het moment van terugsturen goed functioneerde en ik tevens mijn toestel had laten verzekeren bij Hi. Op het moment dat hij dus kapot zou zijn, had ik hem uiteraard wel eerst laten repareren.

Na het bellen van een medewerker van de klantenservice werd mij aangeraden een mail te sturen naar [email protected], die zouden de verdere behandeling voor hun rekening nemen. Nu kreeg ik zojuist het volgende antwoord:

Geachte heer,

U hebt aangegeven dat u het niet eens bent met de beoordeling van het
toestel dat u bij KPN hebt gehuurd.
Wij kunnen helaas geen verdere uitspraak over de beoordeling doen,
aangezien het toestel beoordeeld is door een daarvoor gespecialiseerd
bedrijf.

We vinden het vervelend dat de uitkomst anders is dan dat u had verwacht.

Dit is een automatisch verzonden bericht. Op een eventueel antwoordbericht
zal niet worden gereageerd.


Mijn vraag is nu of ik nog verdere stappen kan ondernemen, en of meer mensen na het beëindigen van hun toestellease vergelijkbare ervaringen hebben. Ik ben niet van plan deze rekening te betalen, maar als KPN het via mijn telefoonrekening verhaalt kan ik weinig doen denk ik, of niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Re: Klacht Hi-toestellease

Geplaatst: 17 nov 2014 16:26
door labradorfan
Ik denk dat je aan het kortste eind gaat trekken maar wie niet waagt wie niet wint.
Het probleem is dat het elektronica blijft en op elk moment stuk kan gaan dus ook op het moment van versturen. Jij verstuurde hem werkend en bij het bedrijf is hij kapot aangekomen. **** happens.

Re: Klacht Hi-toestellease

Geplaatst: 17 nov 2014 16:33
door daantjie44
De Hi-site heeft ook een eigen forum, waar blijkt dat meer mensen dit probleem hebben ervaren. Er worden zelfs gevallen gemeld van mensen die een beetje stampij hebben gemaakt, en vervolgens worden gebeld door Hi dat het een "foutje" is en ze hun geld terugkrijgen via de volgende factuur. Dat noem ik geen **** happens. Het lijkt erop dat ze het vaker proberen en er zullen ongetwijfeld een hoop mensen zijn die de €25,- maar laten zitten. Helaas ben ik niet in een dergelijke luxe-positie.

Re: Klacht Hi-toestellease

Geplaatst: 17 nov 2014 16:40
door diand
Als ik het zo lees zou ik er werk van maken

Re: Klacht Hi-toestellease

Geplaatst: 18 nov 2014 00:36
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: Klacht Hi-toestellease

Geplaatst: 19 nov 2014 13:43
door daantjie44
Inmiddels ben ik gebeld door de Klantenservice van KPN (klacht ook ingediend via klachtenkompas.nl, dit heeft het proces volgens mij aardig versneld). De boete is kwijtgescholden, er zijn uitgebreid excuses gemaakt en ik KPN stuurt mij een bosje bloemen voor het ongemak.