LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanfluiting Fiber Nederland

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dutchbird

Aanfluiting Fiber Nederland

Ongelezen bericht door Dutchbird »

Ik heb met Fiber Nederland een overeenkomst gesloten voor de duur van 2 jaar waarin een gratis monteur is opgenomen. De overeenkomst kon na 14 dagen ontbonden worden. Pas na 14 dagen kreeg ik van Fiber Nederland een bevestiging. Vanaf dat moment kreeg ik ook facturen voor het afnemen van hun diensten (alles in 1 pakket). Ik heb dat bestreden via het My Fiber platform en e-mail aan hun klantenservice, omdat ik nog helemaal geen gebruik van hun diensten kon maken, omdat het modem nog niet geplaatst was. Na het plaatsen van het modem kreeg ik opnieuw facturen. Ik heb daar wederom op gereageerd middels aangetekend schrijven. Ik stelde dat ik nog steeds geen gebruik van hun diensten kon maken omdat de monteur die de apparatuur zou aansluiten (wat onderdeel was van de overeenkomst) nog niet was geweest. Toen de monteur de apparatuur kwam aansluiten was dat volgens hem niet mogelijk door de verkeerde plaatsing van het modem. Ik heb daarop Fiber Nederland middels een aangetekende brief een termijn gesteld waarop het modem verplaatst zou moeten worden en mijn apparatuur aangesloten zou moeten zijn. Hierop is geen reactie gekomen en heb via een aangetekend schrijven de overeenkomst ontbonden wegens ernstig verzuim, nalatigheid en het niet nakomen van hun leveringsplicht. Tevens heb ik per aangetekende post het modem geretourneerd. En ik heb de rode kaart naar Fiber Nederland gestuurd, waarmee ik de automatische machtiging introk.
Hierop is geen enkele reactie van Fiber Nederland gekomen. Tot afgelopen vrijdag (ruim een maand later!) In hun brief gaan ze volkomen voorbij aan al mijn e-mails en aangetekende brieven en stellen gewoon dat de overeenkomst niet ontbonden kan worden en "of ik maar even met hun klantendienst contact wil opnemen om de oplevering alsnog tot stand te laten komen"

Ik heb daar vandaag weer via een aangetekende brief op gereageerd, waarbij ik bij mijn standpunt blijf dat zij ernstig in verzuim zijn gebleven, nalatigheid zijn geweest en zich niet aan hun leveringsplicht hebben gehouden.

Overigens heeft Fiber Nederland de rode kaart ook niet gerespecteerd en blijven zij de automatisch incasseren.
Laatst gewijzigd door Dutchbird op 21 nov 2014 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

labradorfan

Re: Aanfluiting Fiber Nederland

Ongelezen bericht door labradorfan »

Ja, over Fiber ga je weinig positieve verhalen vinden volgens mij. Stonden bij mij ook aan de deur maar als je op die manier je product moet slijten klopt er al iets niet.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

labradorfan schreef:Ja, over Fiber ga je weinig positieve verhalen vinden volgens mij. Stonden bij mij ook aan de deur maar als je op die manier je product moet slijten klopt er al iets niet.

oh oh pshychomatisch gedrag ?, wat is een rode kaart richting een bedrijf ? maakt weinig indruk :mrgreen:

Dutchbird

De rode kaart moet je opsturen om een automatische incasso ongedaan te maken. Er is geen andere manier om dat voor elkaar te krijgen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Dutchbird schreef:De rode kaart moet je opsturen om een automatische incasso ongedaan te maken. Er is geen andere manier om dat voor elkaar te krijgen.
via internetbankieren kun je elke betaling via incasso uitgevoerd terugdraaien, bestaan die rode kaarten nog ??????

Dutchbird

Har06 schreef:
Dutchbird schreef:De rode kaart moet je opsturen om een automatische incasso ongedaan te maken. Er is geen andere manier om dat voor elkaar te krijgen.
via internetbankieren kun je elke betaling via incasso uitgevoerd terugdraaien, bestaan die rode kaarten nog ??????
Je kan wel een incasso terug draaien via internet, maar je kan je machtiging niet via internet intrekken. Dat MOET nog steeds met de rode kaart gebeuren.
Niet dat Fiber Nederland zich er ook maar iets van aantrekt. Net zoals ze zich ook niets van alle e-mails en aangetekende brieven aantrekken.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

ja ik ken dat mijn zuster heeft zich ook een glasvezel abonnement aan laten smeren bij My fiber,ze heeft geen tv ontvanger en ze kijkt nog analoog via upc
haar internet deed het niet ze heeft een klacht ingediend met een aangetekende brief en ik ben bij mij zuster geweest en toe deed het internet het ineens wel maar het modum staat in de meterkast maar dat is de oude installatie van Scarlet (waar ze overigens tevreden over was maar deze zou goedkoper zijn) en ze heeft de oud app in geleverd aan scarlet maar de nieuwe provider heeft nog niets geleverd en er zou een monteur komen om het aan te sluiten maar die moet nog komen ze leveren niet wat ze beloven en ze is met haar klacht naar een juridisch loket geweest en die heeft er in de tweede instantie pas voor gezorgd dat haar 2 jarige contract ontbonden zou worden want toen kreeg ze zogenaamd een nieuw contract waarbij ze binnen 14 dagen het contract kon ontbinden waar ze ook direct gebruik van heeft gemaakt maar wat bleek het kon toch niet want ze bleven maar geld van haar rekening afschrijven wat een stelletje boeven zijn dit toch je komt er niet van af dit bedrijf moet toch een halt toe groepen kunnen worden schandalig dat zulke bedrijven maar op het glasvezelnet toegelaten worden .

Karamanli67

Ongelezen bericht door Karamanli67 »

Ik heb me laatste ook laten over halen jongens aan de deur, ik had ze verteld dat ik al 6 maanden geleden over gegaan naar een andere provider en dat ik nog even vast zat aan abbonnement, volgens de jongen dat was geen probleem vant na half jaar kon ik gewoon overstappen. Stom van mij ingetrapt contract aan gegaan met fiber. En kom ik achter dat ik mijn andere abbonnement niet kan opzeggen nu betaal ik dubbel. Vandaag fiber gebeeld eenige wat ze aan mij kunnen zeggen dat ze niets voor mij kan betekenen. Wt een tering bedrijf. Staan extra abbonementen van allerlei exra diensten waar ik niet om gevraagd heb.

Freerk55

Ongelezen bericht door Freerk55 »

Hallo,
Ik hou Fiber al een poosje in de gaten. Ik heb namelijk wel zin in een glasvezel aansluiting.
En nog betaalbaar ook.
Maar ga maar testen. Momenteel een reclame op TV voor aansluitingen in Hengelo en Enschede.
Pak maar eens een willekeurig adres daar. Op een plek waarvan je vermoed dat daar wel iest geregeld zal zijn. Nou mooi niet. Je krijgt een alternatief aangeboden en in de toekomst sta je vooraan in de rij.
Nou geloof dat maar niet.
Ik heb, na veel gezoek, geen enkele plek in Nederland kunnen vinden waar ze echt een glasvezel aansluiting leveren.
Doe het niet!! Stelletje bedriegers!!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Freerk55 schreef:Hallo,
Ik hou Fiber al een poosje in de gaten. Ik heb namelijk wel zin in een glasvezel aansluiting.
En nog betaalbaar ook.
Maar ga maar testen. Momenteel een reclame op TV voor aansluitingen in Hengelo en Enschede.
Pak maar eens een willekeurig adres daar. Op een plek waarvan je vermoed dat daar wel iest geregeld zal zijn. Nou mooi niet. Je krijgt een alternatief aangeboden en in de toekomst sta je vooraan in de rij.
Nou geloof dat maar niet.
Ik heb, na veel gezoek, geen enkele plek in Nederland kunnen vinden waar ze echt een glasvezel aansluiting leveren.
Doe het niet!! Stelletje bedriegers!!
Misschien omdat 3/4 van Hengelo niet op glasvezel is aangesloten? :roll:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/hengel ... glasvezel/
Heb net even een paar willekeurige postcodes gepakt uit het blauwe gebied en kan gewoon fiber aanvragen, probeer maar:
7559 AE 1
7559 CJ 14
7559 HD 3

Voorwaarde is natuurlijk wel een glasvezelaansluiting, die zit niet bij de prijs in en zal dus al aangelegd moeten zijn. Dus bedriegers? Niet op basis van uw verhaal.

eddy1978

Ongelezen bericht door eddy1978 »

Hallo allemaal... ik heb een vraag over mijn aansluiting van bij fiber.
Mij is ook via de deur een abbo aangesmeerd en daar ben ik helaas ingetrapt,nu betaal ik gewoon bijna 70 euries.
Ik heb ook via de site 2 vliegtickets gekregen en nu kreeg ik een mail dat ik de 2 tickets kan gebruiken,toe ik het bevestigd had kreeg ik een mail dat mijn abbo gewoon weer terug gezet is naar 2 jaar.....MAG DIT?
Nu heb ik ook nog een vraag....
Ik ga bij mijn vriendin inwonen en zei heeft via een andere provider al internet en tv afgenomen,MAAR kan ik nu van viber af of zitten er haken en ogen aan,dingen die ik over het hoofd gezien heb bij de algemene voorwaarden?

Hopelijk op goed bericht

Gesloten